چگونه یک صفحه اینستاگرام بی‌نقص داشته باشیم

داشتن یک صفحه‌ی پربازدید با دنبال‌کنندگان بی‌شمار در اینستاگرام اتفاقی نیست. در این مقاله ۵ نکته و ترفند عملی را برای رسیدن به این هدف ارائه می‌کنیم.

موبنا – اینستاگرام یک اپلیکیشن جذاب است و نحوه‌ی کار با آن به تخصص چندانی نیاز ندارد.  تصویر خود را به‌راحتی به‌وسیله‌ی آن ثبت کنید، آن را بارگذاری و تعدادی هشتگ نیز به آن اضافه کنید.

با این حال، کاربرانی که تنها به روش‌های یادشده بسنده کرده‌اند، می‌دانند که برای سرازیر شدن لایک‌ها و افزایش دنبال‌کنندگان، استفاده از این دستورالعمل‌های ساده به‌تنهایی کافی نخواهد بود.

یک صفحه‌ی کامل و بی‌نقص اینستاگرام برای هر فرد ظاهر منحصر‌به‌فردی خواهد داشت. اما شما چه بخواهید که در این شبکه‌ی اجتماعی اسم و رسمی پیدا کنید، چه یک صفحه‌ی کوچک و جمع‌وجور با دنبال‌کنندگان مشخص داشته باشید و چه به دنبال افزایش لایک روی تصاویر سلفی خود باشید؛ نیازمند به‌کارگیری نکات و ترفندهای خاصی هستید.

با انجام چند ترفند ساده، به‌راحتی می‌توانید تعداد دنبال‌کنندگان و لایک‌های خود را به نحو قابل توجهی افزایش دهید. زمانی که قدم‌های اولیه را برداشتید، می‌توانید اقدامات تکمیلی را نیز انجام دهید. بنابراین پیش از هر چیز سری به پروفایل اینستاگرام خود بزنید و مطمئن شوید که در مسیر درست موفقیت قرار گرفته‌اید.

پیش‌نیازها

لحظه‌ای که اقدام به ساخت حساب کاربری خود می‌کنید، برای هر بخش اصلی از پروفایل اینستاگرام خود، نیاز به گرفتن تصمیمات هوشمندانه‌ای دارید.

یک نام کاربری انتخاب کنید

شما در اینستاگرام دو نام مختلف خواهید داشت. یک نام کاربری که از طریق آن آدرس صفحه‌ی شما مشخص خواهد شد و دیگری یک نام قابل تغییر که در هنگام جستجو در کنار نام کاربری شما نمایش داده می‌شود. از بین میلیون‌ها کاربر مختلف در اینستاگرام، انتخاب یک نام کاربری منحصر‌به‌فرد کار دشواری محسوب می‌شود؛ با این حال تا حد امکان تمام تلاش خود را به کار ببرید تا یک نام پیوسته بدون استفاده از کاراکترهای عجیب و پیچیده انتخاب کنید. این مسئله به خاطر سپردن نام شما را توسط دیگر کاربران تسهیل می‌کند و آن‌ها راحت‌تر می‌توانند شما را در تصاویر مختلف برچسب بزنند. بهتر است نام دوم را نیز به‌طور مستقیم در ارتباط با نام اصلی خود یا برندی که مسئول تبلیغ آن هستید انتخاب کنید تا بدین وسیله، پیدا کردن شما از طریق جستجو راحت‌تر صورت گیرد.

حریم خصوصی خود را معین کنید

اگر قصد دارید که در اینستاگرام اسم و رسمی پیدا کنید، باید صفحه‌ی خود را به‌صورت عمومی در دسترس همگان قرار دهید. در غیر این صورت، به‌جز دوستان شما از دیگر شبکه‌های اجتماعی، افراد دیگری قادر به تماشای پست‌های شما نخواهند بود. با این وجود برخی از کاربران تصمیم می‌گیرند که پس از کسب تعداد مشخصی از دنبال‌کنندگان، حریم خصوصی صفحه‌ی خود را از حالت عمومی خارج کنند.

یک تصویر مناسب برای پروفایل خود انتخاب کنید

برای یک حساب کاربری شخصی، یک تصویر واضح و پرتره از چهره‌ی شما بهترین انتخاب محسوب می‌شود. برای برندهای تجاری یا شرکت‌ها، تصویر یکی از محصولات معروف یا لوگوی شرکت را انتخاب کنید تا از این طریق، دنبال‌کنندگان به هویت شما پی ببرند. اگر کاربران قادر به تشخیص شما یا شرکت شما از طریق تصویر پروفایل نباشند، بعید است که به دنبال کردن شما اقدام کنند.

instagram

یک بیوگرافی بی‌نقص تهیه کنید

بیوگرافی شما تنها از ۱۵۰ کاراکتر تشکیل شده است؛ اما روح و جوهره‌ی پروفایل شما را شامل می‌شود. اگر قصد دارید که کاربران دیگر از وجود شما باخبر شوند، نحوه‌ی تنظیم درست آن اهمیت بسیار بالایی دارد.

پیش از همه، بیوگرافی یک شمای کلی و مختصر از هویت شما و هویت صفحه‌ی شما به نمایش می‌گذارد. از واژه‌های منفرد برای توصیف خود (نظیر نویسنده، عکاس، ورزشکار و …) استفاده کنید. همچنین افزودن موقعیت و مکان زندگی خود را فراموش نکنید. علاوه بر این از طریق افزودن هشتگ می‌توانید از ظاهر شدن نام خود در قسمت جستجو نیز اطمینان حاصل کنید. می‌توانید از دنبال‌کنندگان خود بخواهید که از هشتگ یا هشتگ‌های مخصوصی در پست‌های خود استفاده کنند تا از این طریق پیدا کردن پست‌های آن‌ها راحت‌تر صورت گیرد.

بسته به اینکه تمرکز اصلی پروفایل شما روی چه مواردی قرار دارد، می‌توانید از طریق افزودن یک جمله‌ی کوتاه هدف یا اهداف خود را شرح دهید. آیا قصد جمع‌آوری تصاویر حیوانات دارید؟ آیا تصاویر مناظر طبیعی و درختان را ثبت می‌کنید؟ قصد فروش کفش یا لباس دارید؟ هر هدفی که دارید، آن را به‌خوبی شرح دهید تا دنبال‌کنندگان احتمالی شما بدانند که با دنبال کردن شما چه چیزی به دست می‌آوردند.

در استفاده از اموجی‌ها نهایت دقت را به خرج دهید. یک تصویر به‌اندازه‌ی هزاران کلمه حرف می‌زند؛ اما بسته به نوع پروفایلی که قصد ساختن آن را دارید، احتمالا استفاده از اموجی‌ها انتخاب مناسبی نباشد. اگر صفحه‌ی شما روی پروژه‌های جدی هنری یا تجاری متمرکز است، از کاربرد اموجی‌ اجتناب کنید؛ در غیر این صورت اگر صفحه‌ی شما درباره‌ی سرگرمی یا وقایع روز است، انتخاب چند اموجی محدود و به‌دقت انتخاب‌شده، می‌تواند به تعامل بهتر شما با مخاطبان کمک کند.

در آخر، بیوگرافی شما تنها مکانی است که درون آن می‌توانید یک هایپرلینک یا ابرپیوند به وب‌سایت‌های دیگر قرار دهید. اگر قصد دارید که دنبال‌کنندگان خود را به مکانی غیر از پروفایل خود هدایت کنید، می‌توانید از این امکان استفاده کنید. شما می‌توانید به تعداد دلخواه لینک به قسمت بیوگرافی خود اضافه کنید؛ اما تنها لینکی که در قسمت وب‌سایت قرار داده شود قابل کلیک خواهد بود و به هایپرلینک تبدیل می‌شود.

Barack Obama page

تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید

تمام تصاویر اینستاگرام ارزش یکسانی ندارند. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با ارسال تصاویر ویرایش‌نشده و بی‌کیفیت، تعداد دنبال‌کنندگان شما افزایش پیدا کند.

مهم‌ترین مسئله‌ای که در رابطه با تصاویر در اینستاگرام وجود دارد این است که قبل از پست کردن آن‌ها، مطمئن شوید که جذابیت لازم را دارند. آیا قصد ارسال تصاویر ترول دارید؟ مشکلی نیست اما سعی کنید به‌جای استفاده از تصاویر بی‌کیفیت با وضوح پایین یا اسکرین‌شات‌، ترول‌های باکیفیت پست کنید.

اگر تصاویر ثبت‌شده توسط خود را پست می‌کنید، قبل از این کار نیاز به ویرایش آن‌ها دارید. ویرایشگر پیش‌فرض اینستاگرام امکانات خوبی دارد؛ اما اپلیکیشن‌های ویرایش تصاویر شخص ثالث بسیار زیادی وجود دارند که امکانات و قابلیت‌های بسیار بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند.

اپلیکیشن Snapseed هم روی پلتفرم اندروید و هم iOS قابل دسترسی است و ابزارهای ویرایش بی‌شماری را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد. همچنین اپلیکیشن VSCO نه‌تنها ابزارهای ویرایش متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد بلکه یک اجتماع فعال و پویا از هنرمندان را نیز گرد هم آورده است.

اپلیکیشن‌های بومی اینستاگرام نیز ابزارهای بی‌نظیری برای زیباسازی هرچه بیشتر پروفایل شما محسوب می‌شوند. از طریق ابزارهای بومرنگ، اسلایدشو، هایپرلپس و لایوت می‌توانید تصاویر جذاب و متنوعی خلق کنید.

از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

هشتگ‌ها ستون فقرات اینستاگرام محسوب می‌شوند و در تعامل هرچه بیشتر شما با کاربران دیگر نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. برای هر تصویر خود یک تعداد مشخص (حداکثر ۲۰ یا کمتر) هشتگ انتخاب کنید. پیدا کردن و انتخاب هشتگ مناسبی که کاربران دیگر نیز مشغول استفاده از آن‌ هستند، ممکن است تا حدودی زمان‌بر باشد، اما قطعا ارزش آن را دارد.

از طریق استفاده از هشتگ‌ها، شما می‌توانید جزئی از اجتماع فعال اینستاگرام محسوب شوید. اما توجه داشته باشید که هشتگ‌هایی با مضامین کلی نظیر photography# یا pretty# به علت استفاده‌ی بی‌شمار احتمالا باعث گم شدن تصاویر شما در دنیایی از تصاویر مختلف و گوناگون می‌شود. برای شروع بهتر است سعی کنید از هشتگ‌های جزئی‌تر یا هشتگ‌های حاوی موقعیت و مکان زندگی خود بهره ببرید.

اگر هشتگ‌های استفاده‌شده را مخفی کنید، پست‌های شما جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند. برای انجام این کار می‌توانید از طریق فشردن اینتر، بین زیرنویس عکس خود و هشتگ‌ها فاصله بیندازید یا هشتگ‌ها را درون قسمت نظرها قرار دهید.

Instagram Hashtag

خود را از دیگران متمایز کنید

علاوه بر خلق پست‌های شخصی، راهکارهای وسیع‌تری برای کامل کردن هرچه بیشتر پروفایل اینستاگرام شما وجود دارد.

اول از همه یک تم موضوعی برای پروفایل خود انتخاب کنید. اگر صاحب یک پروفایل شخصی هستید، احتمالا اهداف و سلایق متنوعی خواهید داشت؛ با این حال اگر قصد جذب تعداد زیادی دنبال‌کننده دارید، بهتر است یک تم موضوعی مشخص نظیر سفر، هنر یا غذا انتخاب کنید.

علاوه بر این احتمالا قصد دارید یک زمان‌بندی مشخص برای پست کردن تصاویر خود در نظر بگیرید. روش‌های مختلفی برای زمان‌بندی خودکار پست‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید؛ در غیر این صورت در هر زمانی که فکر می‌کنید برای شما مناسب‌تر است می‌توانید به پست کردن تصاویر اقدام کنید. اغلب افراد و کسب‌وکارها با پست کردن روزانه تنها یک یا دو تصویر، بهترین بازخورد را به دست می‌آورند.

تعامل با دیگر کاربران یکی از روش‌های آسان برای افزایش حضور و فعالیت در اینستاگرام محسوب می‌شود. هشتگ‌های مورد علاقه‌ی خود را دنبال کنید، کاربرانی با علایق مشترک را پیدا کنید، تصاویر آن‌ها را لایک کنید و نظرات خود را برای آن‌ها ارسال کنید.

به‌صورت مستقیم و غیر منتظره از دیگران نخواهید که در قبال دنبال کردن آن‌ها، شما را دنبال کنند؛ به‌جای آن باهوش باشید. دنبال کردن و تعامل با دیگر کاربرانی که در حیطه‌ی علایق شما فعالیت می‌کنند، به‌سرعت شما را با یک شبکه‌ی بزرگ‌تر از کاربران اینستاگرام متصل می‌کند.

Instagram Theme

در آخر، استفاده از استوری‌های اینستاگرام را به‌عنوان شیوه‌ای دیگر برای تعامل با مخاطبان و دنبال‌کنندگان در نظر داشته باشید. این ویژگی، قابلیتی بی‌نظیر برای کاربران فراهم می‌کند تا پشت‌صحنه‌ی زندگی شخصی شما را مشاهده کنند. علاوه بر این می‌توانید صفحه‌ی کاربران دیگر را به‌خصوص در زمان چالش‌ها شات کنید، در چالش‌ها شرکت کنید و از دنبال‌کنندگان بخواهید که در چالش‌ها شرکت کنند یا هشتگ‌های مورد علاقه‌ی شما را به کار ببرند.

هدف شما از ایجاد یک حساب کاربری اینستاگرام هرچه باشد، دستورالعمل‌های یادشده به استفاده‌ی هرچه بهتر و مؤثرتر شما از این شبکه‌ی اجتماعی کمک زیادی خواهند کرد.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا