روشن کردن صفحه گوشی بدون فشردن دکمه پاور

اگر هر بار برای روشن کردن صفحه گوشی، نیاز به فشردن کلید پاور دارید، در حالی که ترجیح می‌دهید به‌طور خودکار نمایشگر روشن شود، این مقاله را بخوانید.

موبنا – با استفاده از سرویس Google Now، می‎توان با گوشی صحبت کرد. مثلا اگر از یک Nexus 5،  moto X یا دستگاهی که Google Now روی آن نصب است، استفاده می‎کنید. دیگر مجبور نیستید دکمه‎ای را برای شروع چت و گفتگو بفشارید چون این قابلیت، بخشی کوچک از آینده‎ی پیش روی شماست.

روشن کردن صفحه نمایش تلفن همراه، تنها با بیرون آوردن از جیب، دیگر کار عجیبی نیست، البته ممکن است کمی نامفهوم به نظر برسد. اما بیشتر از آنکه عجیب یا جالب باشد، مفید خواهد بود.

فعال کردن WakeUp

WakeUp اپلیکیشنی است که از آن برای روشن کردن صفحه نمایش، استفاده می‌شود. برنامه را از Play Store نصب و آن را باز کنید. قبل از شروع، سه کار را باید انجام دهید.

ابتدا روی دکمه‌ی ” Enable device Administrator” کلیک کنید و پس از آن به صفحه بعدی می‎روید تا آن را فعال کنید. برای فعال‎سازی آن نیز روی “Activate” کلیک کنید.

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

در مرحله دوم، به قسمت ویجت‎ها رفته و ویجت WakeUp 1×۱ را در هر جایی از صفحه اصلی که خواستید، قرار دهید.

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

در آخر، دکمه “Start Automatically Monitoring” را لمس کنید. این کار باعث خواهد شد تا این اپلیکیشن در پس‌زمینه اجرا شود و به حرکات دست شما واکنش نشان دهد. برای فهم بیشتر این موضوع، بخش بعدی را مطالعه کنید.

چه زمانی کار می‎کند

گوشی خود را از یک موقعیت صاف و مسطح (مثلا از روی میز) بلند کنید و با مچ دست خود، آن را کمی به سمت خودتان حرکت داده و پیچ و تاب دهید یا اینکه فقط گوشی را تا حدود ۷۵ درجه، مستقیما به سمت بالا بلند کنید.

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

هنگامی که گوشی در موقعیت لازم برای روشن شدن قرار گرفت، لرزشی را احساس خواهید کرد. بازگرداندن گوشی روی سطح صاف و مسطح، باعث خاموش شدن دوباره صفحه نمایش خواهد شد (البته فقط تا زمانی که گوشی در صفحه قفل باشد).

چه زمانی کار نمی‎کند

حرکت دادن یا صاف برداشتن گوشی مهم است. برای مثال، کج و اریب گرفتن، تکان دادن تلفن یا چرخاندن آن از یک طرف به طرف دیگر باعث می‎شود تا عکس‎العملی از گوشی مشاهده نکنید (اما وارونه گرفتن و برگرداندن آن موجب روشن شدن صفحه آن خواهد شد).

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

این قابلیت خوب و پر فایده‎ است، اما بزرگترین نگرانی قبل از تست، این موضوع می‎تواند باشد که احتمال دارد این برنامه موجب روشن شدن تلفن همراه در مواقع غیرضروری شود و زمانی که داخل جیب قرار دارد، باتری آن بیهوده مصرف و خالی شود. اما در تست و آزمایشی که انجام شد، چنین چیزی رخ نداد.

چه مقدار باتری مصرف می‎کند

بعد از اینکه اجازه دادید تا برنامه به طور خودکار اجرا شود، برنامه در پس زمینه فعال است و در قسمت اعلان‌رسانی گوشی قرار خواهد گرفت.

اما این کار تنها به مدت ۳۰ دقیقه قابلیت انجام دارد. اگر هم می‎خواهید این محدودیت زمانی را افزایش (یا کاهش) دهید، نیاز به صرف سه دلار جهت ارتقاء برنامه دارید. البته اگر آن را پرداخت نکردید، می‎توان از ویژگی‎های رایگان آن بهره برد.

از آنجا که برنامه به طور مداوم در پس زمینه اجرا می‎شود و مصرف باتری را به دنبال دارد. آزمایش WakeUp، نشان داد که شارژ باتری سریعا کاهش پیدا نمی‎کند.

پس از فعال‎سازی، حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. به محض گذشت این مدت زمان، نیاز به استفاده از کلید پاور برای باز کردن گوشی خواهید داشت و بعد از آن، دوباره به مدت ۳۰ دقیقه عملکرد این برنامه در خدمت شما قرار خواهد گرفت و به نظر می‎رسد که در اپلیکیشن Wakeup توازن خوبی بین عملکرد مصرف باتری و صرف هزینه آن وجود دارد.

کلام آخر

نه این برنامه و نه دیگر اپلیکیشنی دقیقا آن چیزی را که انتظار دارید، انجام نمی‎دهد و چیزی که در مورد زندگی در آینده گفته شد، نیز هنوز به وجود نیامده است. بنابراین برای حل چنین مسائلی توسعه و تحول بیشتری نیاز است.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا