تولید اسپری پودر هموستات که باعث آمبولیسم نمی‌شود‌ (+فیلم و عکس)

یک شرکت انگلیسی، نوعی اسپری پودر هموستات ابداع کرده که باعث ایجاد آمبولیسم نمی‌شود.

موبنا – یک شرکت واقع در کمبریج که ابزار پزشکی تولید می‌کند و ابزار تزریق ” EpiPen” یکی از اختراعات آن است، اکنون برای موفق به ابداع یک اسپری پودر هموستات (پودری که خون را منعقد می‌کند و جلوی خونریزی را می‌گیرد) شده است که باعث ایجاد آمبولیسم نمی‌شود.

هنگامی که پودری روی یک ورید در حال نشت اسپری می‌شود، هوایی که به پودر فشار وارد می‌کند، می‌تواند وارد جریان خون و باعث “آمبولی هوا” (air embolism) شود. آمبولی هوا یا به طور کلی آمبولی گاز، یک بیماری پاتولوژیک ناشی از یک حباب گاز در سیستم عروقی است.
این شرایط معمولا هنگامی رخ می‌دهد که اسپری، بیش از حد به ورید نزدیک باشد؛ اما برای اجتناب از این شرایط، اسپری جدید ” Convesaid” به هوا امکان خروج از نازل و ایجاد آمبولیسم در محل اولیه را نمی‌دهد.
مهندسی هوشمندانه‌ در ابداع این ابزار، امکان جداسازی هوا را از ذرات پودر فراهم می‌کند و در حالی که به پودر هموستات اجازه می‌دهد به جلو برود، همه هوا را به داخل نازل برمی‌گرداند.

تولید اسپری پودر هموستات که باعث آمبولیسم نمی‌شود‌ (+فیلم و عکس)

اگر سر این ابزار به روی بافت فشار داده شود، هوایی که داخل آن در حرکت است، حتی نمی‌تواند از نازل خارج شود و در این صورت، عملا آمبولیسم رخ نخواهد داد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا