«گلکسی اس۹» چطور فشار خون را می‌سنجد؟

نحوه کار کردن حسگر اپتیکی پرچمدار جدید سامسونگ به گونه‌ای است که با برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی سازگاری دارد و به کمک آنها از طریق دوربین دیجیتالی دستگاه و روشنایی فلش ال‌ای‌دی می‌تواند فشار خون را بسنجد.

موبنا – شرکت سامسونگ برای سنجش علایم حیاتی بدن کاربر و تشخص قابلیت‌های بیومتریک بدن سرمایه‌گذاری‌های فراوانی انجام داده است که نتایج آن در دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» دیده می‌شود. این دو گوشی هوشمند به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توانند اطلاعات دقیق را در مورد سلامت بدن کاربر منتشر کنند. با این توضیحات، به نظر شما قابلیت‌های بیومتریک در دو پرچمدار جدید سامسونگ چگونه عمل می‌کنند؟

سامسونگ برای این دو گوشی پیشرفه حسگرهای اپتیکی دقیق‌تر و هوشمندتری را در نظر گرفته و آنها را در پشت بدنه «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» نصب کرده است. حسگر اصلی که در این بخش نصب شده است «عامل تشخیص فعالیت قلب» نام دارد و قادر است در آن واحد و به صورت لحظه به لحظه فعالیت قلب را زیر نظر بگیرد. شرکت سامسونگ از این حسگر برای تناسب اندام کاربران استفاده کرده است و با این وجود ادعا می‌کند که در هیچ گوشی دیگری روی کره خاکی حسگر از این قوی‌تر و دقیق‌تر وجود ندارد.

«گلکسی اس۹» چطور فشار خون را می‌سنجد؟

برای حسگر مخصوص تشخیص ضربان قلب در گوشی‌های «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» یک کیت ویژه در نظر گرفته شده است که می‌تواند فشار خون را بسنجد. این نخستین باری است که کاربران بدون آنکه بازوبند پزشکی را دور دست خود ببندند یا از ابزارهای پزشکی استفاده کنند، به راحتی می‌توانند این اطلاعات را در اختیار بگیرند. برای این کار فقط کافی است کاربران به گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» اعتماد کنند و پس از ۱۱ بار تشخیص فشار خون، این امکان را برای گوشی فراهم آوردند تا عدد دقیق را اعلام کند.

شرکت سامسونگ این حسگر هوشمند را با همکاری محققان دانشگاه سانفرانسیسکو در کالیفرنیا (UCSF) تولید کرده است تا با ایجاد انقلاب بزرگ در عرصه حسگرهای اپتیکی، پرچمدار خود را به یک دستیار پزشکی دیجیتالی تبدیل کند.

«گلکسی اس۹» چطور فشار خون را می‌سنجد؟

نحوه کار کردن حسگر اپتیکی پرچمدار جدید سامسونگ به گونه‌ای است که با برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی سازگاری دارد و به کمک آنها از طریق دوربین دیجیتالی دستگاه و روشنایی فلش ال‌ای‌دی می‌تواند فشار خون را بسنجد. این حسگر نوری قادر است تمام اطلاعات مربوط به پالس‌های کوچک بین ضربان قلب و سیستم گردش خون را دریافت و تحلیل کند، آن را مورد بررسی قرار دهد و در نهایت اطلاعات مبتنی بر استانداردهای پزشکی را در اختیار کاربر بگذارد.

دانشگاه سانفرانسیسکو اپلیکیشنی را با نام My BP Lab تولید کرده است که می‌تواند به صورت کاملا دقیق فشار خون و میزان استرس بدن کاربر را به صورت روزانه تحلیل کند و پس از چند هفته اعلام کند که شرایط بدنی کاربر چگونه تغییر کرده است و او در چه وضعیتی قرار دارد. این اپلیکیشن تمام آزمایش‌های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است و قرار است به زودی برای گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» عرضه شود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا