برای نخستین بار «آیفون اس‌ای ۲» را مشاهده کنید (+عکس)

منابع آگاه چینی تصاویر اولیه مربوط به بدنه این گوشی هوشمند را منتشر کرده‌اند و ادعا می‌کند که شرکت اپل در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی از این محصول به عنوان ارزان‌ترین گوشی هوشمند خود رونمایی می‌کند.

موبنا – اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که به دنبال گوشی هوشمند کوچک و کاربردی می‌گردید و البته قصد دارید با پرداخت هزینه کم یک دستگاه گوشی مناسب را در اختیار داشته باشید، به طور قطع «آیفون اس‌ای» از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. این محصول که طراحی زیبای گوشی‌های اپل را شامل می‌شود مدل پیشرفته‌تر «آیفون ۵اس» که البته برخی مشخصه‌ها را هم از «آیفون ۴» به ارث برده است. گوشی هوشمند «آیفون اس‌ای» اپل نمایشگر ۴ اینچی دارد و به همین خاطر بین گوشی‌های امروزی که نمایشگرهای بزرگ دارند، یک گزینه کوچک و کاربردی محسوب می‌شود.

البته این گوشی هوشمند محصولی نیست که اپل تاکید زیاد روی آن داشته باشد و هدف از ساخت آن پوشش‌دهی کاربرانی است که تمایل به خرید گوشی‌های ارزان‌تر دارند. خرید گوشی ۴ اینچی برای بسیاری از کاربران اپل یک اتفاق نوستالژیک است که آنها را با آیفون‌های ۴ اینچی که سال‌ها روانه بازار می‌شدند نزدیک‌تر می‌کند.

برای نخستین بار «آیفون اس‌ای ۲» را مشاهده کنید (+عکس)

با این توضیحات شرکت اپل هم اکنون در حال طراحی و ساخت مدل بعدی این گوشی هوشمند موسوم به «آیفون اس‌ای ۲» است و این طور که منابع آگاه می‌گویند، گوشی هوشمند مذکور در آینده نزدیک به صورت رسمی معرفی می‌شود. از زمانی که گوشی هوشمند «آیفون اس‌ای» وارد بازار شد حدود دو سال می‌گذرد و به همین خاطر هم اکنون زمان آن فرا رسیده است اپل مدل جدید را عرضه کند.

طراحی محصول همواره از مهم‌ترین اتفاقات در شرکت اپل محسوب می‌شود و «آیفون اس‌ای ۲» در حالی وارد بازار می‌شود که منابع آگاه می‌گویند شکل ظاهری آن شبیه به «آیفون ایکس» در نظر گرفته شده است و در قسمت بالای نمایشگر آن یک زایده کوچک برای جاسازی حسگرهای دوربین و بلندگو وجود دارد.

برای نخستین بار «آیفون اس‌ای ۲» را مشاهده کنید (+عکس)

قسمت پشت بدنه «آیفون اس‌ای ۲» از شیشه ساخته شده است و تصاویر منتشر شده از سوی منابع آگاه چینی نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی از شارژر بیسیم را هم دارد. سیستم شارژ بی‌سیم از سال ۲۰۱۷ در سری گوشی‌ها آیفون معرفی شد و اپل از مودم بی‌سیم Qi استفاده کرد تا استاندارد جدید را در محصولات خود ارایه کند. بر این اساس می‌توان گفت «آیفون اس‌ای ۲» از این قابلیت بهره می‌برد.

برای نخستین بار «آیفون اس‌ای ۲» را مشاهده کنید (+عکس)

منابع آگاه چینی تصاویر اولیه مربوط به بدنه این گوشی هوشمند را منتشر کرده‌اند و ادعا می‌کند که شرکت اپل در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی از این محصول به عنوان ارزان‌ترین گوشی هوشمند خود رونمایی می‌کند. در تصویری که در اینجا منتشر شده است گوشی هوشمند سمت چپ بدنه «آیفون اس‌ای» را نشان می‌دهد و محصول سمت راست طرح اولیه «آیفون اس‌ای ۲» است. این تصویر بار دیگر تایید می‌کند که «آیفون اس‌ای ۲» در قسمت بالای نمایشگر یک زایده کوچک برای قرار دادن حسگرهای اصلی را شامل می‌شود که از این نظر شبیه «آیفون ایکس» است. با این توضیح می‌توان نتیجه گرفت که این گوشی هوشمند ارزان حسگر تشخیص اثر انگشت را در خود جا نداده است و در عوض برای باز شدن قفل نمایشگر آن از حسگر «فِیس آی‌دی» برای تشخیص صورت استفاده می کند. در این گوشی همچنین جک استاندارد ۳.۵ میلیمتری مخصوص ورودی هدفون هم حذف شده است.

طرح اولیه این گوشی هوشمند هم اکنون روی شبکه اجتماعی چینی «وِیبو» دست به دست می‌شود و منابع آگاه می‌گویند اپل این محصول را طی سال جاری میلادی با نمایشگر ۴.۲ اینچی با قیمت ارزان وارد بازار می‌کند و برای آن تراشه A10 را در نظر گرفته است.

شرکت اپل همواره سپتامبر هر سال مدل جدید گوشی هوشمند خود را معرفی می‌کند و با این وجود «آیفون اس‌ای» که قیمت ارزان‌تری دارد احتمالا ماه آینده در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان WWDC معرفی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا