ارائه رژیم غذایی مناسب با تحلیل میکروبیوم روده

یک شرکت انگلیسی، فناوری جدیدی برای بررسی میکروبیوم روده ارائه داده است که بر اساس آن می‌توان رژیم غذایی مناسب هر فرد را تنظیم کرد.

موبنا – در سال‌های اخیر، نقش باکتری و دیگر ارگانیسم‌های روده، تمرکز اصلی کسانی است که در جست‌وجوی بهبود سلامتی و تندرستی هستند.

با این حال، شرایط هر روده‌ای کاملا منحصر به فرد است و شاید روش مناسب یک نفر برای دیگری کاربرد نداشته باشد. به همین دلیل، اطلاع دقیق از نیازهای روده، مهم است.

اکنون، شرکتی با نام “ویوم” (Viome)، در تلاش برای ارائه یک فناوری جدید با چنین قابلیتی است.

“ویوم”، تنها شرکتی است که از توالی ” اسید ریبونوکلئیک ” یا “آران‌ای” (RNA) برای تحلیل میکروبیوم روده استفاه می‌کند.

این فناوری، ارائه رژیم غذایی شخصی‌سازی شده دقیقی را برای رسیدن به سلامتی و تندرستی امکان‌پذیر می‌سازد.

برای استفاده از این فناوری، کاربر، با استفاده از یک کیت آزمایشی خانگی، نمونه کوچکی از مدفوع خود را به شرکت ویوم می‌فرستد. سپس، یک موتور هوش مصنوعی اختصاصی که توسط دانشمندان، فیزیک‌دانان و متخصصان تغذیه ابداع شده، آن را تحلیل می‌کند.
ارائه رژیم غذایی مناسب با تحلیل میکروبیوم روده
کاربران، برای کمک بیشتر به شناختن نیازهای‌شان، باید یک آزمایش متابولیک هم انجام دهند و پرسش‌نامه‌ای درباره عادات خود پر کنند.

“ناوین جین” (Naveen Jain)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت “ویوم” گفت: بسیاری از شرکت‌ها، از توالی DNA برای تحلیل روده استفاده می‌کنند، اما بررسی DNA، اطلاعات اشتباهی درباره عوامل بیماری‌زا ارائه می‌دهند.

به گفته “جین”، آنها با تحلیل آر.ان‌.ای می‌توانند به کاربران در مورد غذاهایی که برایشان مفید یا مضر است، اطلاع دهند.

“جین” افزود: آر.ان‌.ای، تنها زمانی کاربرد دارد که چیزی زنده و مکرر باشد. از آنجا که آر.ان‌.ای، فقط مدت کوتاهی فعال است، هر زمانی که نمونه بگیرید، تنها میکروارگانیسم‌هایی را می‌بینید که زنده هستند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا