ماجرای قطع دسترسی کاربران ایرانی به اپ استور اپل

به نظر می‌رسید اپل به طور کلی دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه اپ‌استور را قطع کرده است، اما امروز برخی از کاربران ایرانی می‌گویند که به این برنامه دسترسی پیدا کرده‌اند.

موبنا – از اواسط روز گذشته بود که گزارش‌های بسیاری مبنی بر عدم دسترسی کاربران ایرانی به اپ استور در فضای مجازی منتشر شد.

وب سایت Bleeping Computer اعلام کرده که به نظر می‌رسد اپل در راستای سیاست‌های خصمانه دونالد ترامپ مبنی بر اعمال فشار بیشتر بر ایران، به طور چراغ خاموش تحریم و عدم دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه آنلاین اپ استور خود را در دستور کار قرار داده و آن را ممنوع کرده است.

کاربران ایرانی بسیاری نیز در فروم‌ها و صفحات مجازی از عدم دسترسی به اپ استور و دانلود و نصب اپلیکیشن‌های مختلف برروی گوشی‌های آیفون خود گفته و شکایت کرده‌اند. آنها می‌گویند که وقتی اپ استور را باز می‌کنند، با پیام زیر مواجه می‌شوند:

“فروشگاه اپ استور در کشور یا محل سکونت شما قابل دسترسی و استفاده نیست”.

این در حالیست که هنوز اپل در خصوص ممنوعیت استفاده از اپ استور و تحریم کاربران ایرانی بیانیه رسمی را منتشر نکرده است. همچنین، هنوز علت دقیق این اتفاق معلوم نشده است، اما به نظر می رسد در راستای دستور دونالد ترامپ مبنی بر اعمال فشار بیشتر بر ایران رخ داده باشد.

اپل با اینکه به طور رسمی در ایران حضور ندارد، اما کاربران و طرفداران بسیاری را در این کشور دارد که با واردات محصولات آن، از آن استفاده می کنند.

البته از آغاز امروز، بسیاری از کاربران ایرانی اعلام کرده‌اند که دیگر با پیغام عدم دسترسی به اپ استور مواجه نشده‌اند و به نظر می‌رسد که این ممنوعیت جدی و همه‌گیر نبوده و تنها یک پیشامد اتفاقی بوده است. به هر حال، واضح است که باید تا زمان انتشار بیانیه رسمی اپل درباره این مساله منتظر بمانیم.
ماجرای قطع دسترسی کاربران ایرانی به اپ استور اپل

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا