امنیت اندروید همانند رقیبش iOS است

گوگل در تازه‌ترین گزارش سالانه خود در خصوص امنیت سیستم عامل اندروید، می گوید امنیت اندروید هم‍پای رقیب خود iOS است.

موبنا – گوگل بعنوان یکی از بزرگترین غول های تکنولوژی حالا در چهارمین گزارش سالانه خود در مورد بررسی امنیت سیستم عامل اندروید اعلام کرده‌است که یادگیری ماشینی که در سرویس‌های مختلف گوگل به کار گرفته شده است، تا حد بسیار زیادی جلوی نفوذ بدافزارها و نصب و دانلود اپلیکیشن های آلوده و مخرب را گرفته است.

این شرکت در ماه مه سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی بود که گوگل پلی پروتکت ( google play protect) را به منظور برقراری امنیت بیشتر در فروشگاه آنلاین و اینترنتی خود، پلی استور، توسعه و ارائه داد. بر اساس آمار منتشر شده از سوی گوگل در این گزارش ۵۶ صفحه ای، یادگیری ماشینی بکارگرفته شده در گوگل ۶۰.۳ درصد از ضریب نفوذ بدافزارهای اپلیکیشن های اندرویدی را با شناسایی نرم افزارهای آلوده به بدافزار کاسته است و بنابر ادعای خود گوگل، این رقم همچنان رو به افزایش است.

گوگل در پاسخ به آن دسته از افرادی که تصور می کنند امنیت سایبری سیتسم عامل اندروید از رقیب آن یعنی سیستم عامل iOS اپل بسیار ضعیف تر و آسیب پذیرتر است، نیز با اشاره به آمار و ارقام در سالهای گذشته، این ادعا را رد کرده است به گونه ای که در سال ۲۰۱۶ احتمال دانلود و نصب یک اپلیکیشن آلوده ۰.۰۴ درصد بود اما در سال ۲۰۱۷ این عدد به کمتر از ۰.۰۲ درصد کاهش یافت که این خود به وضوح نشان دهنده تلاش چشمگیر گوگل برای افزایش ضریب امنیت اندروید است.

هم اکنون حدود دو میلیارد کاربر گوشی هوشمند از سیتسم عامل اندروید استفاده می کنند که حالا گوگل با ارائه گزارش امنیتی سالانه خود سعی دارد از نگرانی های اخیر کاربران و طرفدارانش بکاهد.

در این گزارش همچنین آمده است : تعداد وصله های نرم افزاری و امنیتی گوگل در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی ۳۰ درصد رشد و افزایش داشته است که البته متخصصان ما همواره در تلاش مستمری هستند تا رو به روز به امنیت این سیستم عامل محبوب و پرطرفدار افزوده شود.

همانطور که از این گزارش و لحن گوگل پیداست، این شرکت از وضعیت کنونی امنیت سیستم عامل خود رضایت بالایی دارد و بر این باور است که از این لحاظ پا به پای همتای خود یعنی سیستم عامل iOS به پیش آمده و چیزی از امنیت آن کم ندارد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا