این خانه رقیب سرسخت باد است! (+عکس)

تا به امروز دانش معماری، طرح های متنوعی را برای خانه های ساحلی و همچنین مناطق بادخیز ارائه داده است. تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد، مربوط به خانه ای در منطقه مسکونی فلیلاند؛ هلند است.

موبنا؛ رکسانادانیالی – این منطقه حدودا ۳ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. مشخصه اصلی که در طراحی این خانه به وضوح دیده می شود، همخوانی آن با مناظر ساحلی و همینطور مقاومت در برابر بادهای شدید خواهد بود. از دهه ۳۰ تا ۷۰ میلادی، نزدیک به ۲۰۰ خانه مخصوص اقامت در زمان تعطیلات در جزیره مذکور ساخته شد. شماری از این خانه ها هنوز هم به همان شکل اولیه خود باقی مانده اند که یکی از آنها به عنوان پروژه ای برای بازسازی مدنظر قرار گرفتته است. منطقه فلیلاند و معماری آن دارای ویژگی هایی کاملا منحصر به فرد است. به عنوان مثال خانه ها به هیچ گونه حصار و یا مرز فیزیکی خاصی محدود نشده اند.

این خانه رقیب سرسخت باد است! (+عکس)

به منظور مدرن سازی یکی از نقشه های قدیمی، دفتر طراحی BSA محل اقامت مورد نظر را با طرحی جدید جایگزین کرد. همانطور که در تصاویر نیز مشخص است، خانه دارای سقفی بلند بوده و از نظر مواد به کار رفته در روند ساخت با آب و هوای بادخیز منطقه سازگاری بالایی خواهد داشت. در مجموع این فضا متشکل از سه طبقه است و بخش نشیمن نیز در موقعیتی میان اتاق خواب ها قرار دارد.

این خانه رقیب سرسخت باد است! (+عکس)

علاوه بر موارد فوق، از داخل خانه می توان به قسمت زیرین ساختمان نیز دسترسی داشت که میان توده شنی ساحل غرق شده و از دید پنهان است. این طبقه نیز شامل دو اتاق خواب، یک حمام، یک بخش ذخیره سازی و همچنین یک سونا می شود. بالاتر از این فضا و در سطح زمین فضایی باز وجود دارد که منظره ای پانوراما و بسیار دیدنی را در اختیار ساکنین قرار می دهد. در داخل سازه، پله ای مرکزی طراحی شده است که دسترسی به فضای زیر شیروانی را ممکن می سازد. این فضا متشکل از اتاق خواب اصلی و دو اتاق خواب دیگر است.

این خانه رقیب سرسخت باد است! (+عکس)

اسکلت اصلی بتونی بوده و به عنوان پایه ای جامد برای ساختار فوقانی که از جنس چوب است عمل می کند. در عین حال سقف چوبی به گونه ای طراحی شده است که مخاطب را به یاد بدنه یک کشتی می اندازد. کف فضای شیروانی بر اسکلتی فلزی سوار است که محوطه اطراف پله مرکزی را به خود اختصاص می دهد. کل فریم چوبی خانه به صورت پیش ساخته به محل ساخت و ساز ارسال و تنها ظرف مدت دو روز مونتاژ شده است. مساحت سطحی ۲۶۵ sqm، حجم سازه ۶۵۰ sqm، تاریخ آغاز پروژه فوریه سال ۲۰۱۵ و تاریخ اتمام آن سپتامبر ۲۰۱۷ گزارش شده است.

این خانه رقیب سرسخت باد است! (+عکس)

این خانه رقیب سرسخت باد است! (+عکس)

 منبع: پول نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا