تکذیب حذف یارانه افراد پر‌درآمد از سوی سازمان هدفمندی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، متن کامل جوابیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد خبر «تأیید حذف یارانه افراد پردرآمد در تماس تلفنی با سازمان هدفمندی+فایل صوتی» در ۲ اردیبهشت ۹۴ خطاب به مدیرعامل این خبرگزاری منتشر می‌شود. مدیرمسئول محترم خبرگزاری فارس احتراماً به استناد ماده (۲۳) قانون مطبوعات، ‌بدینوسیله انتساب فایل صوتی و خبر …

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، متن کامل جوابیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد خبر «تأیید حذف یارانه افراد پردرآمد در تماس تلفنی با سازمان هدفمندی+فایل صوتی» در ۲ اردیبهشت ۹۴ خطاب به مدیرعامل این خبرگزاری منتشر می‌شود.

مدیرمسئول محترم خبرگزاری فارس

احتراماً به استناد ماده (۲۳) قانون مطبوعات، ‌بدینوسیله انتساب فایل صوتی و خبر منتشره در آن سایت با شماره ۱۳۹۴۰۲۰۲۰۰۰۲۵۳ مورخ ۱۳۹۴/۲/۲، با توجه به اینکه فرد مصاحبه شونده هیچ‌گونه ارتباط سازمانی با این مجموعه ندارد، تکذیب می‌گردد.

بدیهی است، قبل از هرگونه اقدام به حذف یارانه‌ نقدی سرپرستان خانوار، از طریق رسانه‌های رسمی کشور اطلاع‌رسانی عمومی انجام خواهد پذیرفت.

* تکذیب سازمان هدفمندسازی‌یارانه‌ها در مقابل تأیید وزیر اقتصاد و تعاون/ عدم وجود هماهنگی در جریان اطلاع‌رسانی اخبار هدفمندسازی در دولت

به گزارش فارس، با توجه به این جوابیه سوالاتی در ذهن مخاطبان ایجاد شده است که با وجود اعلام ۳ مقام مسئول و وزیر امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مبنی بر حذف یارانه اقشار پر درآمد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها چه چیز را تکذیب می‌کند؟

آیا شماره‌های تماس‌های ۱- * ۸۸۸۰۵۶۹۳-۴ * ۲- * ۸۸۹۰۲۲۵۳-۴ * ۳- * ۸۸۹۲۹۹۲۵۱ * ۴- * ۸۸۹۰۲۲۵۹ * مربوط به سازمان هدفمندسازی‌یارانه‌ها نیست؟

آیا فرد مصاحبه شونده طی تماس تلفنی خبرنگار فارس با شماره ۰۲۱۸۸۹۰۲۲۵۹ در «ساعت ۰۹:۱۶:۵۹ صبح مورخ ۲ اردیبهشت ماه ۹۴» که خود را کارمند بخش یارانه‌های سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی می‌کند، وجود خارجی نداشته است؟

و اینکه با توجه به استعلام مرکزی مخابرات ایران تماس تلفنی بازهم تکذیب می‌شود؟ و چطور فردی که ارتباط سازمانی و کاری با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ندارد تماس‌ها را پاسخ می دهد؟

بر اساس این گزارش، در حالی مصاحبه خبرگزاری فارس با فرد پاسخ‌گوی تماس با عنوان «تأیید حذف یارانه افراد پردرآمد در تماس تلفنی با سازمان هدفمندی+فایل صوتی» علی‌ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارائی، احد رستمی سرپرست اداره‌کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر یارانه اقشار پر درآمد را تأیید کرده‌اند.

وزیر اقتصاد نیز در حاشیه نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، از آغاز شناسایی و حذف ثروتمندان از یارانه نقدی خبر داده و گفته بود که «این حذفیات قابل ملاحظه نیست.»

ربیعی هم حذف یارانه اقشار پر درآمد را ابتدا از ۳۰ هزار نفر سپس ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و رسما حذف یارانه ۲۰۰ هزار نفر را تأیید کرد.

علاوه بر این، سرپرست دفتر مطالعات رفاه اجتماعی گفت: برخی افراد که میزان دارایی و درآمدشان مشخص بود، از ابتدای سال ۹۴ حذف شدند.

به گزارش فارس، معلوم نیست که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که در جریان حذف یارانه در سکوت مطلق قرار گرفته و اطلاع‌رسانی هم انجام نداده بود، چطور اعلام می‌کند که قبل از هرگونه حذف یارانه سرپرستان‌ خانوار، اطلاع‌رسانی عمومی خواهد کرد.

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اخیرا اعلام کرد برای اعلام دلیل حذف یارانه به زودی سامانه اینترنتی طراحی و اعلام خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا