نقشه گوگل دنیای پیرامون شما را به محیط بازی تبدیل می‌کند (+فیلم)

فناوری جدید گوگل باعث خواهد شد تمام ساختمان‌ها و خیابان‌های اطراف شما به فضای سه‌بعدی در محیط بازی تبدیل شوند و از آنها در جریان پیشبرد مراحل بازی استفاده کنید.

موبنا – «پوکیمون گو» نخستین بازی موبایلی بود که به کاربران امکان داد با گوشی هوشمند خود دنیای واقعی و مجازی را ادغام کنند و از این طریق بتوانند کاراکترهای انیمیشنی را در فضای واقعی خیابان شکار کنند. در حال حاضر تعداد بیشتری از بازی‌های جدید با این قابلیت عرضه می‌شوند که البته توسعه آنها به نقشه مجازی مبتنی بر گیرنده ماهواره‌ای بستگی دارد و همین مسئله توسعه‌دهندگان بازی را مجبور کرده است تا از اطلاعات دقیق نقشه‌های مجازی استفاده کنند.

 

 

گوگل تمایل ندارد توسعه بازی‌ها به این شکل پیش برود و این مشکلات در سر راه توسعه‌دهندگان بازی وجود داشته باشد. این شرکت بزرگ اینترنتی تمامی داده‌های نقشه مجازی خود موسوم به Maps را به صورت کامل باز کرد و با عرضه یک ابزار جدید به توسعه‌دهندگان امکان داد به راحتی اطلاعات نقشه آن را در اختیار بگیرند.

نرم‌افزار جدیدی که گوگل ارایه کرده است یک کیت ویژه برای ترجمه اطلاعات نقشه به موتور بازی Unity را شامل می‌شود و در بخش دیگر این امکان را فراهم می‌کند تا بازی‌ها مبتنی بر موقعیت جغرافیای کاربر ساخته شوند.

ترکیب این دو قابلیت باعث خواهد شد تمام ساختمان‌ها و خیابان‌های اطراف شما به فضای سه‌بعدی در محیط بازی تبدیل شوند و از آنها در جریان پیشبرد مراحل بازی استفاده کنید. با این توضیح شما در هتل‌های پیرامون خود می‌توانید ماجراجویی کنید و مراحل بازی را دنبال کنید،‌ یا سوار بر اتومبیل‌هایی که در خیابان پارک شده‌اند ماموریت خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا