جزئیات عملیات پیچیده پلیس در آدم‌ربایی ۵۰۰ میلیون تومانی

با اشاره به دستگیری آدم رباهای ۵۰۰ میلیون تومانی،  در تشریح جزئیات این دستگیری اظهار داشت: ساعت ۶ بعد از ظهر روز ۲۳ فروردین امسال، گزارش ربودن یک پسربچه ۱۰ ساله به ماموران پلیس آگاهی قرچک اعلام شد. فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران ادامه داد: پدر این پسربچه در اظهاراتش به ماموران عنوان کرد …

با اشاره به دستگیری آدم رباهای ۵۰۰ میلیون تومانی،  در تشریح جزئیات این دستگیری اظهار داشت: ساعت ۶ بعد از ظهر روز ۲۳ فروردین امسال، گزارش ربودن یک پسربچه ۱۰ ساله به ماموران پلیس آگاهی قرچک اعلام شد.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران ادامه داد: پدر این پسربچه در اظهاراتش به ماموران عنوان کرد که فرزندش در حالی که مشغول بازی در کوچه بوده، ربوده شده و ربایندگان در تماسی تلفنی با ما، خواستار پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان پول نقد در ازای آزادی «محمد» فرزنده ۱۰ ساله‌ام شده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع چند تیم عملیاتی ویژه برای بررسی این گروگانگیری در فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تشکیل شد، گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که گروگانگیران برای تماس تلفنی با خانواده گروگان، از یک تلفن همگانی در منطقه تهرانپارس استفاده کرده‌اند؛ از این رو آدرس کیوسک تلفن همگانی استخراج و ماموران برای بررسی موضوع و شناسایی فردی که با خانواده پسربچه ربوده شده، تماس گرفته بود، به محل مورد نظر اعزام شدند.

فتحی ادامه داد: در همان تحقیقات نخست و با بازبینی دوربین‌های اطراف کیوسک تلفن، مشخص شد که فرد تماس گیرنده از یک خودروی پراید خارج شده و با مراجعه به کیوسک تلفن عمومی، با خانواده این پسربچه تماس گرفته است.

نوشته های مشابه

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه گزارشات به دست آمده از اظهارات اهالی محل در زمان ربودن «محمد» نیز از حضور یک خودروی پراید با دو سرنشین حکایت داشت،‌ گفت:‌ با توجه به تطابق مشخصات خودروی پراید در مقابل منزل گروگان و در کنار کیوسک تلفن عمومی، ماموران پلیس درصدد یافتن خودروی پراید مذکور برآمدند و در اقدامات تخصصی خود توانستند مشخصات مالک و آدرس وی را شناسایی کنند.

وی در ادامه افزود: پس از شناسایی آدرس مالک پراید، ماموران منزل وی در منطقه پرند را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.

فتحی گفت: در خلال تحقیقات پلیسی و با توجه به اینکه سرنخ‌های خوبی از گروگانگیران به دست آمده بود، ماموران پلیس در جریان اظهارات داماد خانواده گروگان قرار گرفتند که با ترساندن خانواده «محمد» قصد داشت تا آن‌ها را نسبت به پرداخت پول مورد نظر گروگانگیران ترغیب کند و مانع دخالت پلیس در ماجرای این گروگانگیری شود؛ حتی وی عنوان کرده بود که حاضر است برای پرداخت بخشی از پول مورد درخواست گروگانگیران، مبلغی را نیز از برادرش قرض کند!

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه ماموران در تحقیقات از خانواده گروگان و دیدن عکس داماد خانواده، متوجه تطابق چهره وی با عکس‌ها و تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته اطراف کیوسک تلفن شدند، افزود: با مسجل شدن همدستی داماد این خانواده با گروگانگیران، ماموران تحقیقات نامحسوس از وی را آغاز کردند و موفق به شناسایی پاتوق وی در یکی از باغ‌های منطقه پاکدشت شدند ولی برای یافتن سرنخی از محل نگهداری گروگان، به کنترل نامحسوس وی ادامه دادند.

وی ادامه داد: در روز چهارم این ماجرا، آدم ربایان در سه مرحله با خانواده «محمد» قرار گذاشتند که در نهایت خانواده محمد ۱۰ ساله، از حضور بر سر قرار امتناع کردند؛ این درحالی بود که اکیپ‌های ویژه‌ای از ماموران، تمامی کیوسک‌های تلفن‌های عمومی منطقه تهرانپارس را زیرنظر قرار داده بودند و در این خلال، موفق به شناسایی یکی دیگر از گروگانگیران که تماس تلفنی با خانواده گروگان را برقرار می‌کرد، شدند.

فتحی گفت: به دنبال امتناع خانواده «محمد» از امتناع برای حضور در سر قرار با گروگانگیران، نفر دوم شناسایی شده که از حضور خانواده گروگان، ناامید شده بود به سمت منزلش بازگشت که دو اکیپ از ماموران با تعقیب و مراقبت وی، توانستند او را در لحظه ورود به پارکینگ منزلش و درحالی که وی به شدت غافلگیر شده بود دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران افزود: پس از دستگیری متهم اول، بلافاصله داماد این خانواده نیز در منزلش در پاکدشت دستگیر و فرد ربوده شده نیز که در منزل وی بوده آزاد و داخل منزل وی مورد بررسی قرار گرفت که طی این بررسی لباسهایی که وی پوشیده بود و در روزهای قبل اقدام به تماس در کیوسک‌های تلفن می‌کرد و در دوربین‌ها کاملا مشخص بود نیز کشف شد.

وی ادامه داد: متهمان که به هیچ وجه احتمال دستگیری خود توسط ماموران را نمی‌دادند در اعترافات خود، انگیزه مالی را تنها انگیزه این آدم ربایی عنوان کردند؛ داماد این خانواده نیز در اعترافات خود به ماموران نیز گفت « پدر محمد پیش از این قول خرید یک آپارتمان را به من داده بود ولی بعداً از خرید اپارتمان برای من امتناع کرد، این درحالی بود که من در شرایط مالی بدی به سر می‌بردم و این اواخر متوجه شدم که پدر زنم، زمینی را به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان فروخته است، لذا طی یک هماهنگی با همدستانم، اقدام به طراحی نقشه این آدم ربایی و اجرای آن کردیم.

فتحی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اعترافات صریح متهمان مبنی بر ربودن کودک ۱۰ ساله و با تکمیل این پرونده و ارسال به دادسرا، قرار بازداشت موقت برای متهمان صادر و هر دو روانه زندان شدند.

دکمه بازگشت به بالا