حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر «نوکیا ۹»

مدل ۲۰۱۸ گوشی هوشمند نوکیا ۹ از معدود محصولاتی محسوب می‌شود که زیر نمایشگر لمسی آن حسگر اثر انگشت کار گذاشته شده است.

موبنا – کریسمس ۲۰۱۷ برای نخستین بار اخباری در مورد مدل ۲۰۱۸ گوشی هوشمند نوکیا ۹ منتشر شد و مورد توجه رسانه‌های خبری قرار گرفت. مدت کوتاهی پس از آن در اوایل ماه جاری میلادی جزییات بیشتری در مورد این محصول منتشر شد و سپس منابع آگاه اعلام کردند این محصول بهترین و پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند ساخته شده در تاریخ فعالیت‌های نوکیا است.

این طور که هم اکنون در تازه‌ترین خبرها اعلام شده است، گوشی هوشمند نوکیا ۹ نمایشگر لمسی ۵.۷ اینچی را بدون هرگونه لبه در خود جا داده است و شرکت فنلاندی این نمایشگر را بر اساس استاندارد ۱۸:۹ طراحی کرده است. این گوشی هوشمند که شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال آن را تحت برند نوکیا تولید می‌کند، به تراشه پرقدرت اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز شده است تا در زمره پیشرفته‌ترین و پرقدرت‌ترین گوشی‌های جهان قرار بگیرد.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر «نوکیا ۹»

مدل ۲۰۱۸ گوشی هوشمند نوکیا ۹ از معدود محصولاتی محسوب می‌شود که زیر نمایشگر لمسی آن حسگر اثر انگشت کار گذاشته شده است. در حالی که پیش‌تر اخباری در این باره منتشر شده بود، امروز یک منبع آگاه چینی تایید کرد که این حسگر بیومتریک زیر نمایشگر لمسی می‌رود. با توجه به انتشار دو خبر مشابه در این زمینه، از هم اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد که این گوشی هوشمند چنین قابلیتی را شامل شود.

شرکت چینی ویوو نخستین مرکزی بود که گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر با قابلیت تشخیص اثر انگشت را روانه بازار کرد و اگر نوکیا دست به چنین اقدامی بزند، دومین کمپانی جهان خواهد بود که این قابلیت را در اختیار کاربران می‌گذارد.

این طور که منابع آگاه می‌گویند، سطح روی این گوشی هوشمند پیشرفته به صورت کامل از نمایشگر تشکیل شده است و در این میان قسمت بالای نمایشگر لمسی آن شبیه به آیفون ایکس اپل یک زایده کوچک را شامل می‌شود تا حسگرهای مجاورتی و دوربین در آن قرار گیرند.

دکمه بازگشت به بالا