تعمیر «گلکسی اس۹ پلاس» دشوار و پرهزینه (+عکس)

با پایان یافتن فرآیند جداسازی قطعات «گلکسی اس۹ پلاس» کارشناسان آزمایشگاه تحقیقاتی iFixit امتیاز ۴ از ۱۰ را برای این گوشی هوشمند در نظر گرفتند و اعلام کردند که تعمیر این دستگاه به سختی انجام می‌شود. دشوار بودن این فرآیند هزینه تعمیر را بیشتر می‌کند و به همین خاطر توصیه شده است که تا حد امکان از قاب‌های محافظ و … استفاده شود تا این گوشی هوشمند آسیب نبیند.

موبنا – معتبرترین مرکز جهانی برای تحلیل قطعات به کار رفته در دستگاه‌های الکترونیکی و بررسی نحوه تعمیرات آنها iFixit نام دارد و هر بار که یک پرچمدار وارد بازار می‌شود، تمام بخش‌های به کار رفته در آن را مورد توجه قرار می‌دهد. هم اکنون که سامسونگ بهترین و پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند جهان را با نام «گلکسی اس۹ پلاس» روانه بازار کرده است، آزمایشگاه iFixit این گوشی را مورد تحلیل قرار داده است و نتایج حاصل از این بررسی نشان می‌دهد از مجموع امتیاز ۱۰ برای یک گوشی هوشمند با امکان تعمیر بسیار آسان، «گلکسی اس۹ پلاس» امتیاز ۴ را به خود اختصاص داده است. اینکه امتیاز پرچمدار جدید سامسونگ برای تعمیرات از نصف هم کمتر شد به این معنی است که اگر دستگاه شما با مشکل مواجه شود، به سختی و با هزینه زیاد باید آن را تعمیر کنید و بهتر است مراقب باشید این گوشی هوشمند خراب نشود.

تعمیر «گلکسی اس۹ پلاس» دشوار و پرهزینه (+عکس)

تحلیل گوشی هوشمند «گلکسی اس۹ پلاس» به این صورت شروع شد که مهندسان آزمایشگاه مذکور ابتدا پنل نمایشگر را از آن جدا کردند تا بتوانند به تک‌تک قطعات داخلی دسترسی پیدا کنند. جدا کردن این پنل از طریق یک ابزار حرارتی مخصوص صورت گرفت و سپس پیچ‌ها باز شد. زمانی که قاب پشتی از دستگاه جدا شد، امکان جدا کردن قطعات بیشتر فراهم آمد.

پس از جدا کردن قاب پشتی کارشناسان ۱۶ پیچ جداگانه را باز کردند تا امکان جداسازی قطعات فراهم شود. باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری دستگاه با باز کردن پیچ‌ها جدا شود و سپس پیچ‌های دیگری که در اندازه مختلف ساخته شده بودند، برای جداسازی دیگر قطعات باز شدند. مرکز iFixit اعلام کرد تعویض و جدا کردن باتری از این دستگاه به راحتی انجام می‌شود و برای آن مشکلی وجود ندارد. با این وجود کار با ابزار حرارتی برای جدا کردن قطعات بسیار دشوار بوده است و مهندسان مجبور شدند با تزریق مایع مخصوص از سوختن قطعات داخلی جلوگیری کنند.

تعمیر «گلکسی اس۹ پلاس» دشوار و پرهزینه (+عکس)

این آزمایشگاه تخصصی همچنین اعلام کرد با وجود آنکه دو ماژول مجزای دوربین برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است، جدا کردن آنها چندان دشوار نبود. این دو ماژول روی یک برد واحد تعبیه شدند و به همین خاطر جدا کردن آنها تقریبا آسان بوده است. دوربین جلوی دستگاه به همراه حسگر تشخیص عنبیه چشم در آخرین مرحله جدا شدند تا در نهایت هر چهار حسگر به کار رفته در گوشی از آن جدا شوند.

یکی از دشوارترین بخش‌ها برای جدا کردن از قطعات داخلی جک استاندارد ۳.۵ میلیمتری مخصوص هدفون بود. این بخش در اصل به برد اصلی متصل شده است و جدا کردن آن می‌تواند برای برد اصلی مشکل ایجاد کند. با این وجود مادربرد دستگاه به راحتی از بدنه جدا می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند تا مابقی ماژول‌ها جدا شوند.

تعمیر «گلکسی اس۹ پلاس» دشوار و پرهزینه (+عکس)

آخرین قطعه از این پازل پیچیده نمایشگر لمسی و قطعات متصل به آن بوده است که دشوارترین بخش در «گلکسی اس۹ پلاس» است. کارشناسان برای جدا کردن آن از ابزار حرارتی استفاده کردند که این کار به سختی انجام شد.

به هر حال، با پایان یافتن فرآیند جداسازی قطعات «گلکسی اس۹ پلاس» کارشناسان آزمایشگاه تحقیقاتی iFixit امتیاز ۴ از ۱۰ را برای این گوشی هوشمند در نظر گرفتند و اعلام کردند که تعمیر این دستگاه به سختی انجام می‌شود. دشوار بودن این فرآیند هزینه تعمیر را بیشتر می‌کند و به همین خاطر توصیه شده است که تا حد امکان از قاب‌های محافظ و … استفاده شود تا این گوشی هوشمند آسیب نبیند.

تعمیر «گلکسی اس۹ پلاس» دشوار و پرهزینه (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا