چهارمین همایش ملی فضای مجازی پاک با حمایت همراه اول برگزار شد

چهارمین همایش ملی فضای مجازی پاک با محوریت تدوین دکترین فضای مجازی پاک و آینده پژوهی، با حمایت همراه اول در مشهد برگزار شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، چهارمین همایش ملی فضای مجازی پاک روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه با حضور جمعی از اساتید و صاحب‌نظران در حوزه فضای مجازی و روانشناسان مطرح کشوری در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد. دکتر رضا سعیدی رییس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، دکتر غلامعلی افروز عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران، دکتر سلمان کونانی پژوهشگر فضای مجازی رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی و … از جمله سخنرانان این مراسم بودند.
جهانی‌سازی محتوا در فضای مجازی، مبانی روانشناختی پیامدها خوشایند و ناخوشایند فضای مجازی، تناسب عرضه و تقاضای محتوا در فضای مجازی کشور و تجارب بین المللی در عرصه اینترنت پاک برخی از موضوعات مطرح شده در این همایش بود.
مستند تحلیلی بررسی آسیب شناسانه و آینده نگارانه فضای مجازی، ارائه شفاهی مقالات منتخب، ارائه سه فعال منتخب فضای مجازی (درسا، گپ، شتابنده علوم و معارف اسلامی افق)، میزگرد نقش زیرساخت و محتوا در تحقق فضای مجازی پاک نیز از برنامه‌های اجرایی اختتامیه این همایش بود.
این همایش با همکاری پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن و با حمایت همراه اول برگزار شد و دکترین فضای مجازی پاک و آینده پژوهی، تولید و عرضه محتوای پاک، شناسایی آسیب ‌ها، تهدیدها و فرصت ‌ها در فضای مجازی، فناوری در خدمت فضای مجازی پاک و تولیدات فرهنگی، تدوین استانداردها، نظام رده ‌بندی تولید و رگولاتوری عرضه محتوای پاک در فضای مجازی از موضوعات و محورهایی بود که در چهارمین همایش ملی «فضای مجازی پاک» مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا