نخستین وانت‌ آمریکایی با درب عقب شش حالته (+عکس و فیلم)

این وانت برای درب عقب خود سیستمی به نام «مولتی‌پرو تِیلگِیت» دارد که در اصل شش عملکرد متفاوت را شامل می‌شود.

موبنا – خانواده وانت‌های بزرگ در آمریکا با نام تراک شناخته می‌شوند و در این گروه از خودروها شرکت GMC از بزرگترین برندهای جهان محسوب می‌شود که همواره بهترین تراک‌ها را روانه بازار می‌کند. این کمپانی آمریکایی امروز از یک محصول جدید با نام «۲۰۱۹ سیِرا ۱۵۰۰» رونمایی کرده است. این وانت شاسی‌بلند قابلیت‌های متعدد و منحصر به‌فردی را در خود جا داده است که آن را از مدل‌های مشابه مجزا می‌کند و یکی مهم‌ترین بخش‌های آن فناوری به کار رفته برای باز شدن درب عقب آن است.

 

 

این نخستین وانت شاسی‌بلند محسوب نمی‌شود که فناوری باز شدن درب عقب را شامل می‌شود. به عنوان مثال دومین نسل از تراک‌های «ریجلاین» شرکت هوندا به گونه‌ای طراحی شده است که درب عقب آن به صورت دو طرفه و چرخشی باز می‌شود. در یک حالت راننده می‌توانند مانند درب‌های معمول در وانت‌ها آن را به سمت پایین خم کند و در حالت دیگر این امکان فراهم شده است تا بسته به موقعیت راننده، بتواند به کمک یک لولا آن را به سمت خود بچرخاند.

نخستین وانت‌ آمریکایی با درب عقب شش حالته (+عکس و فیلم)

در این میان برای «۲۰۱۹ سیِرا ۱۵۰۰» قابلیتی در نظر گرفته شده است که آن را از تراک‌های مشابه متمایز می‌کند. این وانت برای درب عقب خود سیستمی به نام «مولتی‌پرو تِیلگِیت» دارد که در اصل شش عملکرد متفاوت را شامل می‌شود. برای آغاز کار شما می‌توانید درب عقب این وانت شاسی‌بلند را به صورت دستی یا با ریموت روی کلید اصلی باز کنید. در این حالت درب به صورت معمول به سمت پایین باز می‌شود و قادر است تا وزن ۳۷۵ پوند را هم تحمل کند.

نخستین وانت‌ آمریکایی با درب عقب شش حالته (+عکس و فیلم)

حالت دیگری که برای درب عقب این وانت در نظر گرفته شده این است که به صورت دو مرحله‌ای باز شود. با این توضیح درب وانت می‌تواند برای حمل بارهای طولانی‌تر از تخت‌ خواب مورد استفاده قرار بگیرد و امکان حمل وسایل طویل را فراهم کند. با این وجود زمانی که نیازی به حمل بارهای با این اندازه نیست، راننده می‌تواند درب را به سمت عقب ببرد و آن را ببند. در شرایطی که قرار نیست بار بزرگ یا حجیم جمل شود، شرکت GMC یک قابلیت دیگر برای باز شدن دو بخشی در را در نظر گرفته است. در این حالت یک بخش از این در به صورت پله از آن جدامی‌شود تا شما بتوانید روی آن بایستید و به واسیلی که داخل قسمت پشتی قرار گرفته است دسترسی بیشتر داشته باشید.

نخستین وانت‌ آمریکایی با درب عقب شش حالته (+عکس و فیلم)

برای این در حالت‌های مختلف برای قفل شدن در نظر گرفته شده است تا به راحتی بتوانید آن را در شرایط دلخواه خود مهار کنید و برای نشستن لبه آن، یا حمل بارهای سنگین شرایط لازم را در اختیار داشته باشید. در پایا شما می‌توانید این درب را به صورت عادی مورد استفاده قرار دهید تا از خودرو در حالت باری استفاده کنید. اگر در نظر داشته باشید که هنگام نشسته لبه پشتی وانت از لپتاپ، جعبه ابزار یا دیگر وسایل مورد نیاز خود استفاده کنید، قسمت‌های ویژه برای قرار گرفتن آنها در نظر گرفته شده است.

البته باید توجه داشته باشید همه افرادی که «۲۰۱۸ سیِرا ۱۵۰۰» را خریداری می‌کنند درب عقب را با این مشخصه‌ها و قابلیت‌ها در اختیار نمی‌گیرند. سیستم «مولتی‌پرو تِیل‌گِیت» برای دو مدل از این تراک با نام‌های «دِنالی» و «اس‌ال‌تی» در نظر گرفته شده است تا افراد در صورت لزوم هزینه لازم برای در اختیار گرفتن آن را بپردازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا