آمارهای جالب درباره عملکرد باتری گوشی های هوشمند از سال ۲۰۱۰ تاکنون

یکی از موارد مهم برای خرید گوشی های هوشمند، شارژدهی باتری آن‌هاست. در حالی که در سال های اخیر فناوری های مورد استفاده در گوشی های هوشمند تغییر زیادی کرده ولی شارژدهی باتری آن ها تنها دو برابر شده است.

موبنا – همانطور که می دانید ظرفیت بالای باتری گوشی های هوشمند به تنهایی باعث شارژدهی بالای آن ها نمی شود. برای شارژدهی باتری عوامل مختلفی تاثیر دارند. انتظار داشتیم هر ساله با افزایش ظرفیت باتری های مورد استفاده در گوشی های هوشمند، شارژدهی آن ها نیز بیشتر شود ولی در رابطه با تمامی گوشی های هوشمند این موضوع صادق نیست.

در سال ۲۰۱۰ بیشتر گوشی های هوشمند شارژدهی نزدیک به ۴۰ ساعت داشتند، ولی در حال حاضر شارژدهی باتری محصولاتی که معرفی می شوند، تقریبا دو برابر شده است. هم اکنون میانگین شارژدهی گوشی های هوشمند برابر با ۸۰ ساعت است.
آمارهای جالب درباره عملکرد باتری گوشی های هوشمند از سال ۲۰۱۰ تاکنون
در صورتی که در آینده شاهد ادامه این روند باشیم، میانگین شارژدهی گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۴ به ۱۶۰ ساعت خواهد رسید که بسیار قابل توجه است.

در حال حاضر برخی از اسمارت فون ها شارژدهی بالایی نزدیک به ۱۵۰ ساعت دارند که برای مثال می توان به لنوو P2 اشاره کرد. با این وجود تعداد این دستگاه ها انگشت شمار بوده و اکثر گوشی های هوشمند موجود در بازار حداکثر شارژدهی برابر با ۱۰۰ ساعت دارند.

اگرچه شارژدهی باتری ها در سال های اخیر افزایش یافته است ولی بازدهی آن ها بهبودی نداشته است. این جمله به معنای آن است که هر میلی آمپر باتری شارژدهی یکسانی دارد و نمی توان از آن ها انتظار ذخیره انرژی بیشتری داشت. به طور میانگین باتری گوشی های هوشمند به ازای هر میلی آمپر ساعت، شارژدهی برابر با ۹۰ ثانیه دارند.

یکی از موارد جالب، عدم وابستگی شارژدهی گوشی های هوشمند به قیمتی است که برای خرید آن ها پرداخت می شود. در ادامه نموداری را مشاهده می کنید که قیمت اسمارت فون های معرفی شده در سال ۲۰۱۷ و شارژدهی آن ها را نشان می دهد.
آمارهای جالب درباره عملکرد باتری گوشی های هوشمند از سال ۲۰۱۰ تاکنون
با توجه به این نمودار می توان به این موضوع پی برد که شارژدهی باتری یک گوشی هوشمند رابطه مستقیمی با قیمت آن ندارد. این احتمال وجود دارد شارژدهی که یک پرچمدار کمتر از دستگاهی اقتصادی باشد.

بر اساس این نمودار، گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۳۰۰ یورو شارژدهی بالاتری نسبت به محدوده های قیمتی دیگر دارند. با توجه به پیشرفت پردازنده ها در سال های اخیر، این محصولات از تراشه های مناسبی بهره می برند. بنابراین کاربر با پرداخت هزینه ای نزدیک به ۳۰۰ یورو می تواند صاحب دستگاهی شود که علاوه بر شارژدهی بالای باتری، عملکرد مناسبی نیز از خود نشان دهد.

انتظار می رود در سال های آینده شارژدهی باتری گوشی های هوشمند روند افزایشی داشته باشد، البته شاید دلیل اصلی آن استفاده از معماری های جدید در پردازنده هایی باشد که در آینده معرفی می شوند. در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان تمایل به کاهش ضخامت محصولات خود دارند که این امر از افزایش ظرفیت باتری ها جلوگیری می کند، بنابراین برای افزایش شارژدهی باید به کاهش اندازه پردازنده ها امید داشت.

 منبع: کلیک 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا