مهم‌ترین قابلیت‌های «گلکسی اس۹» که از آن بی‌خبرید (+عکس)

هر دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» از نظر ظاهری مشابه مدل قبلی خود هستند و با این وجود در بخش دوربین، طراحی بدنه، محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت، امکانات داخلی و قابلیت‌های دستیار هوشمند «بیکس‌بای» تفاوت‌های فراوان برای آنها در نظر گرفته شده است.

موبنا – پس از ماه‌ها انتظار، گمانه‌زنی و شایعه پرانکنی سرانجام شرکت کره‌ای سامسونگ در جریان برگزاری کنگره جهانی تلفن همراه (MWC 2018) اسپانیا از پرچمدار جدید خود به نام «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» رونمایی کرد. این گوشی هوشمند که از آن می‌توان به عنوان قوی‌ترین و بهترین گوشی هوشمند جهان یاد کرد، شکل ظاهری تقریبا مشابه نسبت به مدل سال قبل دارد و در عین حال امکانات و قابلیت‌های جدیدتری برای آن در نظر گرفته شده است.

شرکت سامسونگ برای پرچمدار سال جاری خود سعی کرده است به جای تمرکز بر تغییر طراحی، امکانات و قابلیت‌های داخلی آن را ارتقا دهد و همین مسئله باعث شد مهم‌ترین امکانات جدیدی که برای این محصول در نظر گرفته شده است به صورت مجزا در این گزارش اعلام شود تا در جریان آن قرار بگیرید.

به طور کلی می‌توان گفت هر دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» از نظر ظاهری مشابه مدل قبلی خود هستند و با این وجود در بخش دوربین، طراحی بدنه، محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت، امکانات داخلی و قابلیت‌های دستیار هوشمند «بیکس‌بای» تفاوت‌های فراوان برای آنها در نظر گرفته شده است.

مهم‌ترین قابلیت‌های «گلکسی اس۹» که از آن بی‌خبرید (+عکس)

دوربین

هر دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» دوربین‌های دیجیتالی هوشمند با قابلیت‌های جدید را در اختیار گرفته‌اند. مهم‌ترین تفاوت آنها نسبت به پرچمدار سال گذشته مربوط به دیافراگم دوربین می‌شود. مدل سال قبل دیافراگم f/1.5 را در خود جا داده بود و این در حالی است که گوشی های جدید با دیافراگم f/2.4 عرضه شده‌اند تا در فضاهای تاریک بیشترین حجم نور وارد دستگاه شود و با بالاترین کیفیت تصویربرداری شود. همچنین باید توجه داشت سرعت شاتر در «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» نسبت به مدل قبلی افزایش یافته است و بنابراین کاربران برای عکس‌برداری سریع‌تر می‌توانند بهتر عمل کنند.

قابلیت تصویربرداری به صورت فوق آهسته از دیگر اتفاقات قابل ملاحظه برای دوربین «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» است. سامسونگ با استفاده از تراشه DRAM در این دو گوشی هوشمند موفق شد امکان تصویربرداری ویدیویی با کیفیت ۷۲۰ پیکسل با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه را فراهم کند. البته باید توجه داشت که تصویربرداری با سرعت فوق آهسته توسط این گوشی هوشمند محدود است و کاربر تنها می‌تواند به مدت دو ثانیه با این سرعت فیلمبرداری کند و سپس آن را به مدت ۶ ثانیه امتداد دهد.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که برای دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است، تصویربرداری با کیفیت ۴ هزار پیکسل و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه است. البته در این حالت هم کاربران تنها می‌توانند به مدت ۵ دقیقه فیلمبرداری کنند. سال گذشته پرچمدار سامسونگ این امکان را برای کاربران فراهم کرده بود تا به مدت ۵ دقیقه با کیفیت ۴ هزار پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند.

مهم‌ترین قابلیت‌های «گلکسی اس۹» که از آن بی‌خبرید (+عکس)

طراحی بهتر

دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» از نظر شکل ظاهری تفاوت چندانی نسبت به پرچمدار سال گذشته ندارند. سامسونگ برای ساخت بدنه آنها از یک فرمول استفاده کرده است و از این نظر می‌توان آنها را بسیار مشابه «گلکسی اس۸» دانست. لبه اطراف نمایشگر در گوشی‌های جدید اندکی باریک‌تر شده است و حسگرهایی که بالای نمایشگر جاسازی شده‌اند کمتر قابل رویت هستند. ولی در مجموع مهم‌ترین تغییر نسبت به دو گوشی سال گذشته مربوط به محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت در پشت دستگاه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که کاربران سال گذشته در مورد پرچمدار گوشی‌های سامسونگ اعلام کردند به محل قرار گرفتن اسکنر اثر انگشت «گلکسی اس۸» مربوط می‌شد که بسیار نزدیک به حسگر دوربین دیجیتالی جاسازی شده بود و کاربران همواره با آن مشکل داشتند. این بار سامسونگ تغییراتی را در این زمینه لحاظ کرد و اسکنر اثر انگشت گوشی در قسمتی قرار گرفت که کاربران بتوانند با هر دو دست به راحتی آن را لمس کنند.

مهم‌ترین قابلیت‌های «گلکسی اس۹» که از آن بی‌خبرید (+عکس)

بیکسبای هوشمندتر

شرکت سامسونگ در پرچمدار سال گذشته خود کلید اختصاصی برای دستیار دیجیتالی هوشمند «بیکسبای» عرضه کرد و در «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» سیستم «بیکسبای ویژِن» با اپلیکیشن دوربین ادغام شده است. با توجه به اینکه دوربین دیجیتالی گوشی‌های جدید سامسونگ می‌تواند به صورت مستقیم نوشته‌های پیرامون را ترجمه کند، شما قابلیت‌های دیگری را هم در آن در اختیار خواهید داشت. قابلیت مذکور در دروبین به واسطه ادغام سیستم بیکسبای با اپلیکیشن دوربین صورت گرفته است تا برای ترجمه متن‌ها نیازی به باز کردن اپلیکیشن مجزا نداشته باشید و به صورت مستقیم ترجمه آنها را در اختیار بگیرید. این سیستم می‌تواند با انواع مترجم‌ها از جمله «گوگل ترنسلیت» سازگار شود.

شما همچنین می‌توانید از «بیکسبای ویژِن» به عنوان دستیاری برای دریافت اطلاعات غذایی استفاده کنند و هنگامی که قصد خوردن وعده روزانه را دارید، از دوربین دیجیتالی خود کمک بگیرید تا ارزش غذایی آن نمایان شود. البته باید توجه داشته باشید که این فناوری هنوز در گام‌های نخست خود به سر می‌برد و سامسونگ در حال کار کردن روی آن است تا قابلیت‌های بیشتری را به این سیستم اضافه کند.

مهم‌ترین قابلیت‌های «گلکسی اس۹» که از آن بی‌خبرید (+عکس)

شکلک‌های واقعیت افزوده

شکلک‌های مبتنی بر فناوری قابلیت افزوده در این دو گوشی هوشمند جدید با نام AR Emoji شناخته می‌شوند و سامسونگ از این طریق با قابلیت Animoji اپل رقبت می‌کند. سیستم جدیدی که سامسونگ در اختیار کاربران قرار می‌دهد هیچ گونه محدودیتی برای شکل‌های کارتونی ندارد. در حقیقت می‌توان گفت «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» تصویر صورت فرد را می‌توانند به هر شکلی که می‌خواهد تغییر دهند. برای این کار کافی است که دوربین سلفی به سمت صورت فرد گرفته شود و پس از آنکه صورت کاربر اسکن شد، کاربر می‌تواند به صورت سه‌بعدی در بخش‌های مختلف صورت خود تصاویر کارتونی اضافه کند و یک شکلک متحرک بسازد. این بخش از مهم‌ترین پیشرفت‌های ارتباطی گوشی جدید محسوب می شود.

مهم‌ترین قابلیت‌های «گلکسی اس۹» که از آن بی‌خبرید (+عکس)

قابلیت‌های اجرایی بهتر

دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» در بخش سخت‌افزاری نسبت به مدل سال قبل ارتقا یافته‌اند. سامسونگ مدل ویژه این گوشی‌ها در کره و آمریکا را با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ تولید می‌کند و مدل بین‌المللی آن با تراشه پرقدرت سامسونگ موسوم به «اکسینوس ۹۸۱۰» روانه بازار می‌شود. ظرفیت باتری این گوشی‌ها نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است و سامسونگ ادعا می‌کند که پردازنده دستگاه نسبت به سال قبل انرژی کمتری مصرف می‌کند.

مهم‌ترین قابلیت‌های «گلکسی اس۹» که از آن بی‌خبرید (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا