همه آنچه که باید در مورد «وان‌پلاس ۶» بدانید (+عکس)

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این دستگاه با حدود قیمت ۶۰۰ دلار در نیمه نست سال جاری میلادی وارد بازار شود.

موبنا – شرکت چینی وان‌پلاس به تولید پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند جهان با ارزان‌ترین قیمت شهرت دارد و این روزها به صورت شبانه‌‌روزی کار می‌کند تا پرچمدار بعدی خود را معرفی کند. این شرکت نیمه نخست هر سال یک گوشی پرچمدار وارد بازار می‌کند و نیمه دوم با اندکی تغییر و تکمیل آن، محصول کامل‌تری را به دست کاربران می‌رساند.

به عنوان مثال گوشی هوشمند «وان‌پلاس ۵تی» که آخرین محصول تولید شده در این شرکت چینی محسوب می‌شود نمونه کامل شده گوشی هوشمند «وان‌پلاس ۵» بود که با تغییر در طراحی و ارتقا قابلیت‌های داخلی به دست کاربران رسید. به هر حال، هم اکنون فرآیند طراحی و ساخت گوشی هوشمند جدید این شرکت به نام «وان‌پلاس ۶» رو به اتمام است و منابع آگاه به تازگی اخبار جدیدی را پیرامون آن منتشر کردند.

همه آنچه که باید در مورد «وان‌پلاس ۶» بدانید (+عکس)

این گوشی هوشمند هم اکنون با کد P7819 در شرکت وان‌پلاس توسعه میابد و تصاویر اولیه منتشر شده در مورد آن نشان می‌دهد که بدنه این دستگاه به صورت کامل از جنس فلز ساخته شده است و نمایشگر آن از اطراف منحنی است. این محصول مانند گوشی هوشمند «آیفون ایکس» در قسمت پشت بدنه خود لایه شیشه‌ای را شامل نمی‌شود و نمایشگر آن تا لبه‌های بدنه امتداد یافته است تا فقط یک لایه باریک اطراف نمایشگر را بپوشاند. این گوشی هوشمند یک مشابهت بزرگ با «آیفون ایکس» دارد و آن هم زایده بالای نمایشگر است که حسگرهای دوربین در بلندگو در آن جاسازی می‌شود.

همه آنچه که باید در مورد «وان‌پلاس ۶» بدانید (+عکس)

برای این گوشی هوشمند سیستم شارژ بی‌سیم در نظر گرفته شده است و شرکت سازنده یک شارژر بی‌سیم اختصاصی برای آن طراحی کرده است که کاربر می‌تواند بدون وارد کردن کابل به بدنه، با قرار دادن گوشی روی سطح مشخص باتری آن را شارژ کند.

نمایشگر گوشی هوشمند «وان‌پلاس ۶» بر اساس استاندارد ۱۸:۹ طراحی شده است و بر این اساس می‌توان توقع یک نمایشگر یکپارچه بدون هرگونه کلید سخت‌افزاری را روی آن داشت. البته همان طور که پیش‌تر گفته شد در قسمت بالای این نمایشگر یک بخش کوچک در نظر گرفته شده است حسگر دوربین و بلندگو در آن جاسازی می‌شود.

همه آنچه که باید در مورد «وان‌پلاس ۶» بدانید (+عکس)

این نمایشگر از نوع OLED است و فناوری مذکور این امکان را برای شرکت سازنده فراهم می‌کند تا بتواند حسگر تشخیص اثر انگشت را زیر نمایشگر لمسی جاسازی کند و در تازه‌ترین خبرها گفته شده است که شرکت وان‌پلاس در حال کار کردن روی این پروژه است.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند حسگر دوگانه دارد و شرکت وان‌پلاس روی قابلیت زوم اپتیکال دستگاه توجه ویژه کرده است. دوربین ثانوی دستگاه نیز به احتمال قوی دو حسگر مجزا را شامل شود. در بخش سخت‌افزاری برای این گوشی هوشمند تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ در نظر گرفته شده است و به همین خاطر از آن می‌توان به عنوان یکی از قوی‌ترین گوشی‌های جهان یاد کرد.

این گوشی هومند رم ۸ گیگابایتی دارد و از دیگر امکانات قابل ملاحظه در نظر گرفته شده برای آن می‌توان به حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی اشاره کرد که زمینه لازم برای رقابت با دیگر گوشی‌های پرچمدار موجود را فراهم می‌کند. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این دستگاه با حدود قیمت ۶۰۰ دلار در نیمه نست سال جاری میلادی وارد بازار شود.

دکمه بازگشت به بالا