مایکروسافت بیشتر از گوشی‌های ویندوزی اندروید می‌فروشد

کارشناسان به تازگی متوجه شدند فروشگاه اینترنتی مایکروسافت این روزها روی فروشگاه اینترنتی خود تعداد بیشتری گوشی اندرویدی را نسبت به گوشی‌های ویندوزی به فروش می رساند.

موبنا – شرکت مایکروسافت بزرگرین سیستم عامل رایانه‌ای جهان موسوم به ویندوز را در اختیار دارد که البته نسخه موبایلی این سیستم عامل چندان محبوب نیست و مایکروسافت هم تقریبا توسعه آن را کنار گذاشته است. با این وجود کارشناسان به تازگی متوجه شدند فروشگاه اینترنتی مایکروسافت این روزها تعداد بیشتری گوشی اندرویدی را نسبت به گوشی‌های ویندوزی به فروش می رساند.

در فروشگاه اینترنتی مایکروسافت انواع گوشی‌های اندرویدی از جمله گلکسی اس۸، گلکسی اس۸ پلاس، گلکسی نوت ۸ و … فروخته می‌شود و در این میان تنها دو مدل گوشی هوشمند ویندوزی با نام‌‌های «اچ‌پی الایت ایکس۳» و «آلکاتل آیدل ۴اس» در آن موجود است. این دو گوشی هوشمند اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی شدند و اگرچه قیمت آنها ابتدا ۵۹۹ دلار بود، ولی هم اکنون در فروشگاه مایکروسافت با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه می‌شوند.

مایکروسافت بیشتر از گوشی‌های ویندوزی اندروید می‌فروشد

البته باید توجه داشت که سیستم عامل ویندوز موبایل تقریبا نفس‌های آخر را می‌کشد و زندگی آن رو به اتمام است. اکتبر گذشته «جو بِلفیوره» مدیر گروه توسعه دهنده سیستم‌های عامل مایکروسافت به صورت واضح اعلام کرد که شرکت او دیگر هیچ گونه سخت‌افزار و نرم‌افزار مرتبط به سیستم عامل ویندوز موبایل را توسعه نمی‌دهد.

مایکروسافت به جای آنکه روی ویندوز موبایل تمرکز داشته باشد، تلاش‌های فراوانی می‌کند تا محصولات خود را با دو سیستم عامل موبایلی محبوب اندروید و iOS سازگار کند. مایکروسافت برای این دو سیستم عامل انواع مختلف اپلیکیشن‌ها را ارایه کرده است و از مجموعه نرم‌افزاری آفیس گرفته تا اپلیکیشن لانچر مایکروسافت برای کاربران دو گوشی مذکور ارایه شده است. شرکت مایکروسافت ترجیح می‌دهد به جای تمرکز بر سیستم عامل، از طریق اپلیکیشن‌های کاربردی وارد گوشی‌های کاربران شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا