علاقه به نگه داشتن گوشی‌های قدیمی، مشکل بزرگ اپل و سامسونگ

گوشی‌های پیشرفته دیروز به خصوص پرچمداران قبلی اپل و سامسونگ همچنان در دستان کاربران هستند و از آنجایی که این گوشی‌ها با کیفیت خوب ساخته شدند، کاربران احساس نیاز کمتری برای خرید گوشی جدید می‌بینند.

موبنا – صنعت جهانی تلفن همراه برای آنکه تعداد بیشتری گوشی هوشمند بفروشد با یک مشکل جدی مواجه شده است. این مشکل به علاقمندی کاربران برای استفاده از گوشی‌های قدیمی برمی‌گردد و همین مسئله موجب شده است انگیزه آنها برای خرید گوشی‌های جدید کمتر باشد.

گوشی‌های پیشرفته دیروز به خصوص پرچمداران قبلی اپل و سامسونگ همچنان در دستان کاربران هستند و از آنجایی که این گوشی‌ها با کیفیت خوب ساخته شدند، کاربران احساس نیاز کمتری برای خرید گوشی جدید می‌بینند. در این میان بسیاری از کاربرانی که تصمیم دارند یک پرچمدار جدید بخرند با پرداخت ۱۰۰۰ دلار مشکل دارند و همین مسئله باعث شده است انگیزه آنها برای خرید گوشی جدید کاهش یابد.

در حالی که میزان علاقمندی کاربران برای نگه داشتن گوشی‌های قبلی روز به روز بیشتر می‌شود، میانگین عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی طی سال ۲۰۱۷ به کمترین حد خود در یک دهه قبل رسید.

علاقه به نگه داشتن گوشی‌های قدیمی، مشکل بزرگ اپل و سامسونگ

«سین کلِلاند» از مدیران مرکز «بی-استاک سلوشِن» به عنوان بزرگترین شرکت عرضه گوشی‌های استوک به بازار جهان می‌گوید: «گوشی‌های هوشمند این روزها شباهت زیادی به بازار خودرو دارند. مردم جهان همچنان ترجیح می‌دهند با مرسدس‌های قدیمی خود رانندگی کنند و پس از گذشت سال‌ها، استفاده از این خودروهای قدیمی برای آنها لذت بخش است. از نظر روانی این دو صنعت یک رویه مشابه را پیش می‌برند و کاربران آنها علاقه به نگهداری مدل‌های قبلی دارند».

یکی دیگر از مشابهت‌های صنعت جهانی گوشی‌های هوشمند با خودرو این است که کاربران می‌توانند هر دو محصول را به صورت لیزینگی در اختیار بگیرند. اپراتورهای بزرگ تلفن همراه برای آنکه تعداد مشترکان خود را افزایش دهند گوشی‌های جدید را به صورت اقساط در اختیار کاربران می‌گذارند. در این روش کاربران می‌توانند با پرداخت حداقل هزینه ماهانه یک دستگاه گوشی پیشرفته در اختیار بگیرند. البته باید توجه داشت که این روش هم نتوانسته است انگیزه کاربران برای خرید پرچمداران را بیشتر کند.

گوشی‌های تعمیری که در فرآیند کارخانه‌ای دچار مشکل شده‌اند، بیشترین فروش را در بازار جهانی گوشی‌ها دارند. این طور که نتایج حاصل از مطالعه مرکز «کانترپوینت» روی ۱۰ پرچمدار برتر جهانی نشان می‌دهد، کاربران ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه کمتر یک دستگاه گوشی هوشمندی که در مرحله‌ای کارخانه‌ای مجدد تعمیر شده است را به جای پرچمدار نو خریداری کنند. لازم به ذکر است که در مجموع طی سال گذشته ۱.۶ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند به کاربران جهانی فروخته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا