هر آنچه باید درباره بدنسازی و فیتنس بدانید

رشته فیتنس و بدنسازی مثل همه رشته های ورزشی دارای اصول و قواعدی هست که باید برای نتیجه گیری بهتر، آنها را به خوبی یاد بگیریم.

موبنا – اپلیکیشن بدنسازی & فیتنس که در ادامه به معرفی آن پرداخته ایم، برای پیشرفت در این رشته ورزشی به شما کمک میکند. در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی با ما همراه باشید.

اپلیکیشن هایی برای تندرستی

مهمترین بخش های برنامه فوق در منوی صفحه اصلی آن قرار گرفته اند. در بدنسازی & فیتنس علاوه بر برنامه های تمرینی موثر، یک بخش اختصاصی نیز برای بانوان وجود دارد. ارتباط با مربی، عضویت در کانال تلگرام برنامه و وبلاگ بدنسازی همراه با آموزش های مفید، از دیگر گزینه های منوی اصلی هستند. علاوه بر این شما میتوانید از منوی کناری، به قسمت های محتوایی این اپلیکیشن اندرویدی دسترسی داشته باشید که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

 

نکته : برخی از بخش ها و امکانات اپلیکیشن فوق قفل هستند که برای استفاده از آنها باید نسخه طلایی بدنسازی & فیتنس را دانلود کنید.

با برنامه های تمرینی بدنسازی & فیتنس به اندام ایده آل خود برسید.

برنامه ورزشی موثر

 

برنامه های تمرینی مفید برای تازه کارها

با رفتن به قسمت برنامه تمرین در بدنسازی & فیتنس، صفحه ای با دو بخش زیر در اختیار شما قرار میگیرد:

فیتنس : در این بخش میتوانید یکی از برنامه های ۳ یا ۴ روز در هفته را انتخاب نموده و تمرین خود را طبق آن انجام دهید. البته برنامه ۴ روز هم فقط شامل روزهای زوج هفته میشود که تمرین های آن متفاوت هستند.

بدنسازی : برنامه های تمرینی بدنسازی در این اپلیکیشن، از سه سطح مبتدی، متوسط و حجم و کات عضلات تشکیل شده اند. با لمس هر کدام از این موارد باید یکی از تیپ های بدنی (ورزشکاری، چاق و لاغر) را انتخاب کنید. حالا گزینه هایی برای مشاهده برنامه تمرین در ۳ یا ۴ روز به نمایش درمی آید.

 

نکته : محتوای بخش TRX در دست تولید است و به زودی رونمایی میشود.

 

ورزش و سلامت,

 

بخش اختصاصی بانوان

این قسمت از بدنسازی & فیتنس مخصوص بانوان میباشد و بخش های مختلف آن عبارتند از:

آموزش ها : سرفصل های این بخش شامل لاغری با بدنسازی، چاقی با بدنسازی، چربی سوزی، تمرینات مناسب باسن و سینه، ست ها و تکرارهای بدنسازی میشود. علاوه بر این، دو گزینه برای عضویت در کانال تلگرام و وبلاگ آموزشی این برنامه به چشم میخورد.

برنامه تمرین : گزینه های موجود در این بخش عبارتند از:

  • برنامه مبتدی
  • برنامه متوسط
  • برنامه حجم ران و باسن
  • برنامه حجم سینه
  • برنامه چربی سوز + تغذیه
  • برنامه آب کردن شکم و پهلو
  • برنامه تمرین فول بادی
  • برنامه تمرینی بدن زنانه

البته همانطور که گفتیم فقط برخی از این قسمت در نسخه رایگان قابل استفاده هستند.

 

نکته : گزینه تغذیه و رژیم  در بخش اختصاص بانوان قفل است و میتوانید در نسخه طلایی از آن بهره ببرید.

 

فیتنس و بدنسازی

 

سایر بخش های برنامه

از منوی کناری بدنسازی & فیتنس میتوانید به امکانات و قسمت های زیر دسترسی داشته باشید:

محاسبه وزن ایده آل : این ابزار با دریافت سن، قد و وزن شما، مقدار BMI را محاسبه میکند. در بخش آموزش این ابزار میتوانید جدول مقادیر شاخص توده بدنی برای سنین مختلف را ببینید.

آموزش های کاربردی : سرفصل های آموزشی این بخش عبارتند از:

  • عضله سازی
  • لاغری با بدنسازی
  • چاقی با بدنسازی
  • وزن ایده آل (BMI)
  • تفاوت فیتنس و بدنسازی
  • ست ها و تکرارهای بدنسازی

انواع تیپ های بدنی : در این بخش از برنامه میتوانید با تیپ های بدنی مثل مزومورف (ورزشکاری)، اکتومورف (لاغراندام) و اندومورف (چاق) آشنا شوید. هر کدام از این قسمت ها دارای مطالب جالبی از جمله گالری عکس بدنسازان تیپ، ویژگی های جسمانی، تجدید قوا، تمرینات هوازی، تمرینات ورزشی تیپ، ملاحظات تغذیه، زمانبندی تمرینات، سبک زندگی، ست ها و تکرارها و همچنین شدت تمرینات هستند.

گالری : برای مشاهده عکس قهرمانان بدنسازی یا نمونه های تیپ بدنی میتوانید از این بخش استفاده کنید. امکان دانلود فیلم های آموزشی مختلف و تمرینات قهرمانان بدنسازی نیز در همین قسمت وجود دارد.

آناتومی بدن : محتوای این بخش شامل تصویر اندام انسان از جلو و پشت میشود که شما را با عضلات مختلف و نام آنها آشنا میکند.

تمرین عضلات : مهمترین بخش این اپلیکیشن میباشد که در آن لیست کامل تمرین ها برای عضلات مختلف بدن آمده است. با انتخاب هر مورد، میتوانید فهرست حرکات آن را ببینید. برای هر تمرین نیز توضیح متنی، انیمیشن آموزش و عضلات درگیر با آن در دسترس میباشد.

مکمل و تغذیه : یکی از مواردی که ورزشکاران فیتنس و بدنسازی باید یاد بگیرند، آشنایی با مکمل ها و داشتن برنامه تغذیه و رژیم مناسب است. در این بخش مطالب مفیدی با موضوع مکمل، تغذیه و رژیم به چشم میخورد که میتوانید از آنها بهره ببرید. علاوه بر این، جدول کالری مواد غذایی مختلف نیز در اختیارتان قرار میگیرد.

دستگاه ها : برای آشنایی با دستگاه های مختلف بدنسازی و فیتنس در سه بخش وسایل، بالاتنه و پایین تنه میتوانید از تصاویر موجود در این قسمت استفاده نمایید.

 

نکته : بخش های برنامه تمرین و بانوان نیز از منوی کناری قابل دسترسی هستند.

 

فیتنس و بدنسازی

 

رابط کاربری برنامه و تجربه استفاده از آن

هرچند از لحاظ ظاهری مشکل خاصی در بدنسازی & فیتنس وجود ندارد اما باید گفت که انتظار داشتیم قالب گرافیکی یکپارچه تری را در آن ببینیم. این در حالی است که خطاهای کوچکی نیز در برخی از نسخه های اندروید دیده میشود. علاوه بر این بهتر بود که پیاده سازی رابط کاربری به صورت هوشمندانه تر انجام گردد تا جابجایی بین بخش های مختلف با پیچیدگی کمتری همراه باشد. امیدواریم در نسخه های بعدی برنامه فوق، تجربه بهتری از کار با آن را ببینیم.

 

اگر به عنوان یک تازه کار به دنبال برنامه ورزشی موثر برای رشته فیتنس یا بدنسازی هستید، محتوای بدنسازی & فیتنس میتواند به شما کمک کند. نسخه رایگان این برنامه اندرویدی از کافه بازار قابل دریافت است.

فیتنس و بدنسازی

قابلیت ها و نقاط قوت برنامه

  • محتوای غنی با توضیحات کامل
  • ارائه آموزش های مختلف در حوزه بدنسازی
  • عملکرد صحیح با حداقل خطا
  • امکانات جانبی مفید
  • گرافیک زیبا
نقاط ضعف برنامه

  • کمبود برخی از امکانات
  • سازماندهی ضعیف محتوا

 

بدنسازی & فیتنس

تولید کننده : گروه انفورماتیک ثارالله

آخرین نسخه بررسی شده : ۳.۴.۴

سیستم عامل : اندروید ۴.۰.۱ و بالاتر

حجم : ۴۱.۹ مگابایت

 هر آنچه باید درباره بدنسازی و فیتنس بدانید
 منبع: اپریویو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا