تبدیل کارخانه قدیمی به مقر جدید گوچی (+عکس)

گوچی مقر جدید خود در میلان را افتتاح کرده است که طی این پروژه یک کارخانه هواپیماسازی قدیمی متعلق به شرکت کاپرونی در حومه شرقی میلان احیا شده است.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – استودیو ایتالیایی Piuarch این کارخانه که در گذشته برای طراحی، مونتاژ و آزمایش هواپیماها استفاده می شد را به مجموعه ای از دفاتر، یک نمایشگاه و فضاهایی برای برگزاری نمایش های مد کمپانی گوچی تبدیل کرده است. همچنین، فضاهایی برای طراحی گرافیک، یک فروشگاه و یک رستوران اختصاص داده شده اند.

تبدیل کارخانه قدیمی به مقر جدید گوچی (+عکس)

این کارخانه در سال ۱۹۱۵ ساخته شده و پروژه Piuarch بر پایه بازسازی و تبدیل آن به مقر جدید گوچی با تمرکز بر ارتقا ویژگی های جذاب معماری دهه ۱۹۲۰ انجام شده است. بازسازی این تاسیسات قدیمی به شکل گیری مجموعه اداری مدرنی منتج شده است که نیازهای دنیای پیشرفته را در بنایی با مفاهیم تاریخی قوی پاسخگو است. سبک “بام واریخته” به پرتوهای نور اجازه می دهد وارد فضای داخلی ساختمان هایی شود که از نمای آجری بهره می برند.

تبدیل کارخانه قدیمی به مقر جدید گوچی (+عکس)

جانمایی فضایی این ساختمان ها تعاملی بی نظیر بین فضای داخلی و خارجی ایجاد می کند. آشیانه بزرگ میزبان رویدادها و نمایش های مد خواهد بود. در فضای داخلی چینش منظم ساختارها به چشم می آید و یک مسیر پیاده روی بخش مرکزی را به یک میدان داخلی سرپوشیده بزرگ متصل می کند که با ساختارهای فلزی چشم نواز پوشش داده شده است.

تبدیل کارخانه قدیمی به مقر جدید گوچی (+عکس)

این پروژه شامل یک برج شش طبقه نیز می شود که با سازه های قدیمی تعامل نزدیکی دارد. این بخش از نمای شیشه ای بهره می برد و با یک الگوی آفتابگیر منظم که تقارن مجموعه را بر هم می زند پوشش داده شده است. این ساختار با شبکه ای از عناصر عمودی ساخته شده از فلز تیره پوشیده شده که از فضای داخلی در برابر نور خورشید محافظت می کنند. این ساختمان بلند و مدرن رابطه رنگی قوی با آجرهای قرمز ساختمان های کم ارتفاع ایجاد می کند.

مسیر پیاده روی با پوشش سخت بین ساختمان ها ادامه یافته، فضاهای خالی امکان نفوذ نور را فراهم کرده و تعاملی دلنشین بین ساختمان های قدیمی و فضاهای سبز ایجاد می کنند. میدان بزرگ در محاصره دیوارهای آجری به واسطه درخت هایی که در مکان مناسب کاشته شده اند هرچه بیشتر حس زنده بودن و تمرکز بر طراحی پایدار را منتقل می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا