همه آنچه که باید در مورد آیفون‌های سال ۲۰۱۸ بدانید (+عکس)

مدل بعدی گوشی هوشمند «آیفون ایکس» که به مناسبت دهمین سالگرد تولد آیفون وارد بازار شد با کد D32 در شرکت اپل توسعه میابد و برای آن نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED در نظر گرفته شده است.

موبنا – اوایل سال جاری میلادی «مینگ-چی کو» از برترین تحلیلگران ا پل اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند شرکت مذکور طی سال ۲۰۱۸ میلادی سه مدل جدید از گوشی هوشمند آیفون را معرفی کند. به گفته او «آیفون ایکس‌اس» مدل بعدی گوشی هوشمند «آیفون ایکس» خواهد بود که نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED را در خود جا داده است. مدل بعدی «آیفون ایکس‌اس پلاس» نام دارد که با نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED وارد بازار می‌شود و مدل آخر هم «آیفون ۹» نام گذشته است که با یک دوربین در قسمت پشت بدنه بدون پشتیبانی از فناوری «۳دی تاچ» وارد بازار می‌شود. هر سه مدل گوشی هوشمند مذکور به حسگرهای «ترودِپت» و «فِیس آی‌دی» مجهز شده‌اند.

امروز صبح خبرگزاری بلومبرگ اطلاعات جدیدتری را در این زمینه منتشر کرد و توضیح داد مدل‌های ۲۰۱۸ گوشی هوشمند آیفون که اواخر سال جاری میلادی توسط اپل وارد بازار می‌شوند، ‌چه مشخصه‌هایی خواهند داشت.

همه آنچه که باید در مورد آیفون‌های سال ۲۰۱۸ بدانید (+عکس)

منبع آگاهی که نخواست نامش فاش شود اطلاعات مشابهی که «مینگ-چی کو» منتشر کرده بود را در اختیار بلومبرگ قرار داد و البته برخی خبرهای جدیدتر هم همراه با آن منتشر شد. به عنوان مثال گفته شد گوشی هوشمند «آیفون ایکس‌اس پلاس» که با کد D33 در شرکت اپل توسعه میابد نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED دارد که تصاویر در آن با کیفیت ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸ پیکسل به نمایش درمی‌آیند. چنین نمایشگری تصاویر را با تراکم ۴۵۵ پیکسل در اینچ مربع نمایش می‌دهد که به تراکم تصویر ۴۵۹ پیکسل در اینچ مربع برای گوشی هوشمند «آیفون ایکس» بسیار نزدیک است.

همه آنچه که باید در مورد آیفون‌های سال ۲۰۱۸ بدانید (+عکس)

خبرگزاری بلومبرگ همچنین توضیح داد مدل بعدی گوشی هوشمند «آیفون ایکس» که به مناسبت دهمین سالگرد تولد آیفون وارد بازار شد با کد D32 در شرکت اپل توسعه میابد و برای آن نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED در نظر گرفته شده است.

همچنین هر دو گوشی هوشمند «آیفون ایکس‌اس پلاس» و «آیفون ایکس‌اس» با رنگ‌های طلایی هم عرضه می‌شوند. در برخی مناطق جهان این دو گوشی هوشمند قابلیت پشیتبانی همزمان از دو سیم کارت را ارایه می‌کنند. شرکت اپل همچنین در تلاش است فناوری سیم کارت مجازی یا e-SIM را نیز در گوشی‌های جدید ارایه کند. این قابلیت به آیفون‌های جدید امکان می‌دهد بدون آنکه از سیم کارت استفاده کنند، به صورت همزمان سرویس‌های چند شرکت مخابراتی را در اختیار بگیرند.

همه آنچه که باید در مورد آیفون‌های سال ۲۰۱۸ بدانید (+عکس)

شرکت اپل برای مدل پیشرفته‌ای که قرار است در سال ۲۰۱۸ میلادی وارد بازار کند تغییراتی را در نظر گرفته است. همان طور که پیش‌تر گفته شد، گوشی هوشمند آیفون ۹ اپل معمولی‌ترین گزینه در بین این سه گوشی هوشمند خواهد بود و در مقابل سری «ایکس‌اس» که نمایشگر در آن تا لبه‌های بدنه امتداد یافته است گران‌ترین مدل محسوب می‌شود. حسگرهای «ترو دِپت» و «فیس آی‌دی» در هر سه گوشی هوشمند ارایه می‌شوند و به عبارت دیگر کاربران می‌تواند قفل هر سه دستگاه را از طریق چهره خود باز کند. قاب آلومینیومی، پشت بدنه شیشه‌ای، عدم پشتیبانی از فناوری «۳دی تاچ»،‌ پشتیبانی از نمایشگر LCD و داشتن یک دوربین در پشت بدنه از مهم‌ترین مشخصه‌های «آیفون ۹» محسوب میشود.

همه آنچه که باید در مورد آیفون‌های سال ۲۰۱۸ بدانید (+عکس)

نکته جالب اینجاست که اطلاعات منبع آگاه خبرگزاری بلومبرگ با اطلاعاتی که «مینگ-چی کو» منتشر کرده است تشابه زیادی دارد و بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که آیفون‌های جدید با همین قابلیت‌ها عرضه می‌شوند. البته باید توجه داشت که همچنان در ماه فوریه به سر می‌بریم و از هم اکنون تا زمان معرفی رسمی‌ آیفون‌های جدید چندین ماه باقی مانده است و احتمال دارد در این دوره زمانی اپل تغییرات دیگری را روی این گوشی‌های هوشمند لحاظ کند.

همه آنچه که باید در مورد آیفون‌های سال ۲۰۱۸ بدانید (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا