آیا مک دونالد با کودکان مهربان‌تر می‌شود؟! (+عکس)

مک‌دونالد اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۲ غذاهای شاد متعادل‌تری را وارد بازار می‌کند.

موبنا؛ علی مهدوی – برگر و ناگت مرغ همیشه از بخش‌های اصلی غذاهای شاد مک‌دونالد بودند اما اخیراً این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد تعداد بیشتری غذای مخصوص کودکان را در بازار جهانی تبلیغ کند.
منظور از غذاهای شاد، غذاهایی است که مخصوص کودکان سرو شده و در فست‌فودهای زنجیره‌ای مک‌دونالد فروخته می‌شود. این غذاها معمولاً همراه با یک اسباب بازی و در بسته‌هایی با لوگوی مک‌دونالد ارائه می‌شوند.

آیا مک دونالد با کودکان مهربان‌تر می‌شود؟! (+عکس)

این شرکت می‌گوید: در انتهای سال ۲۰۲۲ حداقل ۵۰ درصد وعده‌های غذایی کودکان که در منو است، با معیار‌های تغذیه جهانی غذای کودکان متعادل خواهد شد و غذاها حداکثر ۶۰۰ کالری و کمتر از ۱۰ درصد کالری حاصل از چربی اشباع خواهند داشت. حداکثر ۶۵۰ میلی‌گرم سدیم و کمتر از ۱۰ درصد از کالری حاصل از شکر خواهند داشت.
این تصمیماتی که مک‌دونالد خود را ملزم به انجام آن‌ها کرده است، باعث تنوع بیشتر انتخاب های غذایی کودکان در آن می شود. در بسیاری از موارد این اهداف نشان‌دهنده پیشرفت‌های کوچک هستند. برای مثال همین الآن هم در رستوران های مک‌دونالد به جای نوشابه از آب سیب‌های ارگانیک که مقدار کمتری شکر و کالری دارند، استفاده می‌شود.

آیا مک دونالد با کودکان مهربان‌تر می‌شود؟! (+عکس)

نوشته های مشابه

در حال حاضر شرکت مصمّم است که فرمول شیر شکلات را عوض کند تا از شکر، کمتر استفاده شود. علاوه بر این، آن‌ها تعداد سرخ‌کردنی‌هایی را که همراه با “مک ناگت شش تکه مرغ” سرو می‌شود، کمتر کرده‌اند. این درحالی است که همراه با این غذا سرخ‌کردنی‌های کوچک و استاندارد عرضه می‌شود اما هرچه جلوتر می‌رویم اندازه آن‌ها کوچک‌تر می‌شود.
در کنار این موضوعات، بازاریابی خلاقانه این غذاها یکی از برنامه‌های این کمپانی بزرگ می‌باشد.
بدین ترتیب مقدار بیشتری میوه، سبزیجات، لبنیات کم چرب، غلات کامل، پروتئین و آب در این وعده‌های غذایی وجود خواهد داشت.

انجمن قلب آمریکا هم در بیانیه‌ای از این تغییرات برنامه‌ریزی شده مک‌دونالد تقدیر کرده است. “نانسی براون” مدیرعامل انجمن قلب آمریکا گفته است: این کمپانی قدمی مهم در جهت سلامتی انسان‌ها برداشته است و ما امیدواریم که این اعلامیه مک‌دونالد باعث شود بچه‌ها مقدار کمتری کالری، شکر، روغن های اشباع و سدیم استفاده کنند.
البته در این بین، عده‌ای به این برنامه مک‌دونالد واکنش منفی نشان داده‌اند. برای مثال “الکسا کاکزمارکسی” از سازمان Corporate Accountability گفته است: همه این حرف‌ها دروغ و ساختگی است و صرفاً این‌ برنامه‌ها برای فریب مردم و جذب مشتری مطرح شده‌ است.
آیا مک دونالد با کودکان مهربان‌تر می‌شود؟! (+عکس)
در حال حاضر مک‌دونالد این برنامه‌ها را در خارج از مرزهای آمریکا دنبال می‌کند. به عنوان مثال مک‌دونالد فرانسه، ایتالیا و استرالیا دنبال سبریجات جدید برای غذاهای شاد خود هستند.
خانم “جولیا براون” که یک متخصص تغذیه با تجربه و رئیس بخش تغذیه جهانی مک‌دونالد است، گفته است: دولت آمریکا مراقب این مسائل بوده و ما مصمّم هستیم تا گزینه‌های جدیدتری پیدا کنیم.

علاوه بر رویکرد جدید مک‌دونالد در منوی ویژه کودکان که در قسمت های قبلی متن حاضر بدان اشاره شد، مک‌دونالد اخیراً غذاهای مخصوص گیاهخواران را هم عرضه کرده است.
این کمپانی در زمان بیان برنامه‌های مذکور، موفقیتش در حذف نوشابه‌های شکری از منوی غذاهای شاد خود را اعلام کرد. این عمل بخشی از تعهدنامه‌ای بود که با همکاری “گروه نسل سالم‌تر” (گروهی که قصد دارد عادت‌های غذایی کودکان را بهبود ببخشد) تغذیه سالم‌تری به بچه‌ها ارائه کند تا در آینده هم زائقه آنها درست شود و هم غذای بهتری مصرف کنند.
دکتر “هاول واشر” مدیر اجرایی “پیمان نسل سالم‌تر” در اعلامیه‌ای گفته است که از روز اول افراد این گروه می‌دانستند که کار ما با مک‌دونالد ممکن است به صورت گسترده‌تر روی بهبود تغذیه کودکان در همه جهان تأثیر بگذارد که اطلاعیه امروز مک‌دونالد هم نشان‌دهنده یک پیشرفت واضح است.
مک‌دونالد می‌گوید: از سال ۲۰۱۳ در این کمپانی سفارش غذاهای شاد ۱۴ درصد افزایش داشته، که همچنین آن‌ها را با شیر یا آبمیوه یا آب سرو می‌کردند. به گفته این شرکت برای اولین بار بیش از نصفی از این نوع غذاها که در آمریکا سفارش شده‌اند، همراه آن‌ها آب، شیر یا آبمیوه به عنوان نوشیدنی داده شده است.

دکمه بازگشت به بالا