پشت فرمان مدل ۲۰۱۹ ولوو XC40 (+فیلم و عکس)

از مهم‌ترین رقبای XC40 در بازار می‌توان به اتومبیل‌های Q3 آوئدی و BMW X1 اشاره کرد که قیمت آنها تقریبا مشابه است و دو محصول رقیب که اصلیت آلمانی دارند، با امکانات متفاوت و اندازه اتاق مشابه برای مردم جلب توجه می‌کنند.

موبنا – بازار خودروهای شاسی بلند هر روز پرجمعیت‌تر می‌شود و علاقمندان به این دسته از وسایل نقلیه گزینه‌های بیشتری را پیش روی خود می‌بینند. خودروسازان با طراحی‌های جدید تلاش می‌کنند شاسی بلند‌های جدید را متمایز و پیشرفته‌تر از محصولات رقیب روانه بازار کنند. در این میان نخستین آزمایش‌ها روی مدل ۲۰۱۹ خود شاسی بلند جدید ولوو به نام XC40 انجام شده است تا از نزدیک با این محصول آشنا شوید.

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که این خودرو چندان هم پیشرفته طراحی نشده است، ولی باید گفت از این خودرو می‌توان به معنای واقعی کلمه به عنوان یکی از بهترین پیشرفته و کامل‌ترین شاسی‌ بلندهای جهان یاد کرد. اتاق این خودرو نسبت به دو اتومبیل XC60 و XC90 در اندازه کوچک‌تر ساخته شده است و با این وجود زمانی که از جلو به این خودرو نگاه می‌کنید، آن را یک شاسی بلند بزرگ متصور می‌شوید. برای این خودرو یک پلتفرم جدید با ورقه فلزی در نظر گرفته شده است و ولوو روش جدید برای سوار کردن بخش‌های مختلف بدنه روی شاسی اصلی را پیش‌بینی کرده است.

 

 

 

پشت فرمان مدل ۲۰۱۹ ولوو XC40 (+فیلم و عکس)

مهم‌ترین مزایا:

  • اتاق زیبا، طراحی جالب و منحصر به‌ فرد
  • سیستم رانندگی آسان «تی۵ مومنتوم» که سوار شدن پشت فرمان این خود را برای همه ممکن می‌کند
  • خدمات گسترده اختصاصی ولوو از این خودرو که همه چیز را در مورد آن پوشش می‌دهد
  • کابین اصلی به انواع مختلف فناوری‌ها مجهز شده است و از فضای داخلی به بهترین شکل استفاده شده است

مهم‌ترین معایب:

  • اتاق کوچک و چرخ‌های بزرگ خودرو باعث شده است روی دست‌اندازها اندکی تکان احساس شود
  • برخی محصولات رقیب با اتاق مشابه فضای بیشتری در اختیار سرنشینان می گذارند
  • خدمات پشتیبانی ولوو از این خودرو گران است

پشت فرمان مدل ۲۰۱۹ ولوو XC40 (+فیلم و عکس)

خودروی جدید XC40 ولوو را می‌توان از بیرون و داخل مورد تحلیل قرار داد. در حالی که طراحی اصلی این خودرو از برادر بزرگتر آن اقتباس شده است، از این محصول می‌توان به عنوان کوچک‌ترین شاسی بلند ولوو یاد کرد. این نخستین محصول ساخته شده در شرکت سوئدی محصول می‌شود که در خانواده جدید «معماری فشرده ماژولار» قرا می‌گیرد. پلتفرم جدید طراحی شده برای این خانواده از خودروها به صورت مشترک توسط شرکت سوئدی ولوو و شرکت چینی جیلی ارایه شده است تا کابین آن ضمن برخورداری از بیشترین فضا و بالاترین سطح امنیت، راحت‌ترین خدمات را در اختیار سرنشینان بگذارد و امکان استفاده از موتور الکتریکی برای شرکت سوئدی بیش از پیش فراهم شود.

پشت فرمان مدل ۲۰۱۹ ولوو XC40 (+فیلم و عکس)

در XC40 امکاناتی به کار گرفته شده است که به محض مشاهده آنها متوجه می‌شوید که در یک خودرو مدرن سوار شده‌اید. لامپ‌های جلوی این خودرو بر اساس سیستم «چوب هاکی» طراحی شده‌اند و ترکیب آنها با لامپ‌های ستونی باعث شده است XC40 با هر یک از چراغ‌های جلو بتواند سه‌چهارم زاویه پیرامون را روشن کند. داخل کابین حفره‌های زیادی روی بدنه مشاهده نمی‌کنید و تمامی حفره‌ها با درپوش‌های مخصوص پوشانده شده‌اند تا زیبایی خودرو حفظ شود. به عنوان مثال شارژر USB زیر درپوش جاسازی شده است. ولوو در این خودرو از نمایشگر منحصر به فرد و سیستم اختصاصی خود استفاده کرده است. این نمایشگر لمسی ۹ اینچی است که سیستم SENSUS را شامل می‌شود و بخش اعظم داشبورد به آن اختصاص یافته است.

پشت فرمان مدل ۲۰۱۹ ولوو XC40 (+فیلم و عکس)

در قسمت بیرونی، سیستم طراحی دو رنگ باعث شده است زیبایی این شاسی بلند دو چندان شود. بر اساس استاندارد تعریف شده سقف خودرو مشکی است و بدنه آن به رنگ سفید درآمده است تا این تضاد بتواند به زیبایی خودرو بیافزاید. موتور دیزلی خودرو از نوع «تی۵ مومنتوم» است که چهار چرخ متحرک را مدیریت می‌کند. این موتور ۲.۰ لیتری به چهار سیستم توربو شارژ موازی مجهز شده است که در مجموع با ۲۸۴ اسب بخار انرژی و ۲۵۸ پوند-فوت گشتار حرکت می‌کند.

پشت فرمان مدل ۲۰۱۹ ولوو XC40 (+فیلم و عکس)

یک مدل دیگر از این خودرو ساخته شده است که مدل «تی۴ مومنتوم» با دو چرخ متحرک را شامل می‌شود. موتور این خودرو کوچک‌تر است و می‌تواند ۱۸۴ اسب بخار انرژی تولید کند. در این میان مدل پیشرفته‌تر با موتور «تی۵ AWD آر-دیزاین» با چهار چرخ متحرک سیستم هدایتگر «سنسوز نویگِیشن پرو» را به عنوان استاندارد اصلی در خود جا داده است، سیستم روشن شدن بدون کلید را شامل می‌شود و درها از روی دستگاه کنترل از راه دور باز می‌شوند، طراحی رینگ‌ها در آن تغییر کرده است، اگزوزها فلزی شده‌اند و برخی تغییرات بصری دیگر هم در آن لحاظ شده است. به گفته شرکت سازنده، XC40 یکی از ایمن‌ترین سیستم‌ خودروهای شهری جهان موسوم به «سیتی سِیفتی» را در خود ج داده است که به صورت همزمان با سیستم «تکنولوژیکال پکیج» همکاری می‌کند. این دو سیستم انواع قابلیت‌ها و فناوری‌های هوشمند را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و تمام مسایل ایمنی را هم در نظر می‌گیرند.

پشت فرمان مدل ۲۰۱۹ ولوو XC40 (+فیلم و عکس)

تمرکز ولوو برای ساخت این شاسی بلند کوچک جلب توجه جوانان است و این شرکت سوئدی پیش‌بینی کرده است که مدل ۲۰۱۹ خودروی XC40 بیشترین فروش خود را بین جوانان داشته باشد. قیمت این خودرو از ۳۳ هزار و ۲۰۰ دلار آغاز می‌شود و البته به واسطه امکانات و قابلیت‌هایی که در آن لحاظ شده است می‌تواند تا ۳۷ هزار و ۷۰۰ دلار هم افزایش یابد. البته ولوو قصد ندارد این محصول را به مشتریان خود بفروشد و آنها را رها کند. برای این شاسی بلند جدید یک سیستم ویژه به نام «کِر بای ولوو» ارایه شده است که در اصل تمام پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد و البته یک اپلیکیشن در اختیار صاحب خودرو قرار می‌گیرد که به کمک آن می‌تواند کنترل تمام بخش‌ها را از طریق گوشی هوشمند در اختیار داشته باشد.

از مهم‌ترین رقبای XC40 در بازار می‌توان به اتومبیل‌های Q3 آوئدی و BMW X1 اشاره کرد که قیمت آنها تقریبا مشابه است و دو محصول رقیب که اصلیت آلمانی دارند، با امکانات متفاوت و اندازه اتاق مشابه برای مردم جلب توجه می‌کنند. شرکت ولوو تصمیم دارد از مدل XC40 به بعد خودروهای کاملا برقی روانه بازار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا