کاپشنی که خودش را گرم می‌کند! (+فیلم و عکس)

یک شرکت بزرگ در عرصه تولید پوشاک، “کاپشنی” ارائه خواهد کرد که دمای خود را به طور خودکار افزایش داده و به حد مطلوب می‌رساند.

موبنا – طی چند سال اخیر تعداد زیادی از “ترموستات‌های هوشمند خانگی” تولید شده‌اند که تنها وظیفه آنها گرم کردن اتاق نشمین بوده است. ولی کارایی آن‌ها درخارج از محیط اتاق خوب نیست. شرکت پوشاک “بوستون” می‌خواهد یک “کاپشن” با سیستم منحصربه فرد تغییر”دما” ارائه دهد. دمای این کاپشن می‌تواند براساس دلخواه کاربر تنظیم شود.همچنین چند ابزار دستی دیگر نیز در بالای آستین های این “کاپشن” تعبیه شده است.

این کاپشن از جنس ترکیبی از “پلی‌استر” و “پلی اورتان” است. این کاپشن جیوه‌ای “ضد آب”، “ضد باد” بوده و مقاوم به جذب بوی نامطبوع است. سازندگان این محصول می‌گویند که این کاپشن می‌تواند به طور معمول مورد استفاده مصرف کنندگان قرار گیرد و از آنجایی که عناصر گرمایی فیبر کربن به کار رفته در داخل این کاپشن تنها ۱۰۰ گرم وزن دارند، کاربر در استفاده روزانه خود از این محصول متوجه آنها نمی‌شود.

کاپشنی که خودش را گرم می‌کند! (+فیلم و عکس)

در حالت پیش فرض این کاپشن به نحوی است که وقتی یک باتری ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ “یو اس بی” به کاپشن متصل می‌شود، هنگامیکه فرد کاپشن را می‌پوشد جیوه داخل کاپشن شروع به افزایش حرارت می‌کند. این محصول از قبل برنامه‌ریزی شده است تا با استفاده از یک “شتاب سنج” و “حسگر دمای بدن” به حرکات و دمای بدن کاربر پاسخ مناسب دهد. بنابراین دمای کاپشن براساس موقعیت فرد تنظیم می‌شود. به طور مثال این تنظیمات به این بستگی دارد که کاربر در حال راه رفتن است یا ثابت ایستاده است.

هرچه قدر بازخوردها به کاپشن بیشتر باشد، بهتر می‌تواند تنظیمات خودکار را برای نگه داشتن دمای درونی در سطح مطلوب(حداکثر ۵۷ درجه سانتی گراد) انجام دهد.

این “کاپشن” همچنین می‌تواند توسط یک اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند کنترل شود. لازم به ذکر است که دستیار صوتی “الکسا” شرکت آمازون نیز این محصول را پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توان قبل از خروج از منزل به اسپیکر هوشمند “اکو” دستور داد که کاپشن را گرم کند.

گفتنی است که می‌توان این “کاپشن” را در داخل ماشین لباش شویی نیز شست. البته بهتر است که قبل از شست و شوی آن باتری خارج شود.

گفته شده که باتری این محصول تا مدت زمان چهار ساعت و نیم با حداکثر خروجی و در وضعیت نرمال تا یک هفته شارژ نگه می‌دارد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا