آزمایش: شما در اختیار گوشی هستید یا گوشی در اختیار شما!

قرار است این بررسی در پایان نتایجی را نشان دهد که موتورولا از آن با نام «تعادل موبایل-زندگی» یاد می‌کند.

موبنا – شرکت موتورولا یک بررسی جهانی را روی صاحبان گوشی هوشمند آغاز کرده است و از آنها یک سوال ساده می‌پرسد: «کدام یک از این دو حالت برای شما آسان‌تر است: یک هفته از خانواده خود دور باشید یا به مدت یک از تلفن همراه خود دور بمانید؟»

قرار است این بررسی در پایان نتایجی را نشان دهد که موتورولا از آن با نام «تعادل موبایل-زندگی» یاد می‌کند. در این بررسی پنج طبقه اصلی در نظر گرفته شده است که نشان می‌دهد کاربران به واسطه استفاده دایمی از گوشی خود در چه مرحله‌ای قرار دارند. کاربرانی که فقط برای رفع نیازهای اصلی سراغ گوشی می‌روند «فونوساپیان» نامگذاری شده‌اند و کاربرانی که ۲۴ ساعته درگیر گوشی هستند «فوناتیک» نام دارد. این بررسی وضعیت هر یک از کاربران را بین این دو حالت نشان می‌دهد.

آزمایش: شما در اختیار گوشی هستید یا گوشی در اختیار شما!

موتورو اعلام کرده است که کاربران برای شرکت در این نظرسنجی جهانی می‌توانند اپلیکیشن «اِسپِیس» را روی اندروید یا آیفون خود نصب کنند و با پاسخ دادن به سوالات آن متوجه شوند که در اختیار گوشی هوشمند خود قرار دارند یا گوشی در اختیار آنها است.

«اِسپیس» در اصل یک برنامه تغییر رفتارهای دیجیتالی است که برای معتادان به تلفن همراه ساخته شده است تا به مرور زمان بتوانند کمتر به این دستگاه وابسته شوند. با این توضیحات اگر شما یکی از معتادان به گوشی هوشمند باشید «اسپیس» از این مسئله باخبر می‌شود و به شما کمک می‌کند این عادت را ترک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا