نخستین فیلم سینمایی ضبط شده با آیفون در جشنواره برلین

«استیون ساندربرگ» برای ضبط فیلم سینمایی جدید خود تنها دو هفته زمان گذاشت که این اتفاق نیمی از زمانی بود که ضبط فیلم با دوربین‌های سنتی نیاز داشت.

موبنا – «استیون سادربرگ» با فیلم جدید خود به نام «غیرعاقلانه» به جشنواره فیلم برلین رفت. این فیلم که وقایع مربوط به یک هیجان روانشناختی را دنبال می‌کند، با همه فیلم‌هایی که در جشنواره به نمایش درآمدند یک تفاوت اصلی داشت و کارگردان فیلم اعلام کرد تمام آن را با گوشی هوشمند آیفون ضبط کرده است.

«استیون ساندربرگ» که پیش از این فیلم‌های دیگری را با نام‌های «اقیانوس یازدهم» و «مایک شگفت‌انگیز» روی پرده بود، برای ضبط فیلم سینمایی جدید خود تنها دو هفته زمان گذاشت که این اتفاق نیمی از زمانی بود که ضبط فیلم با دوربین‌های سنتی نیاز داشت. زمانی که فیلمبرداری در تابستان گذشته به پایان رسید، سرانجام مشخص شد دوربین‌های دیجیتالی دو گوشی هوشمند «آیفون ۷» و «آیفون ۷ پلاس» اپل به قدری پیشرفته هستند که با آنها می‌توان فیلم سینمایی ساخت.

نخستین فیلم سینمایی ضبط شده با آیفون در جشنواره برلین

البته سادربزرگ از این تجربه چندان هم راضی نیست و در کنفرانس مطبوعاتی خود توضیح داده است که فیلم سینمایی بعدی را با دوربین‌های سنتی و مخصوص فیلمبرداری سینمایی می‌سازد. او اظهار داشت دوربین آیفون به هرگونه حرکت و لرزش بسیار حساس است و این مسئله می‌تواند روی نتیجه نهایی تاثیر بگذارد. با این وجود او گفت هر گونه نقص در فیلمبرداری این فیلم سینمایی به دلیل سهولت در تصویربرداری با دوربین آیفون است و به دلیل ضعف کارگردانی نیست. به عنوان مثال، برای فیلمبرداری در برخی فضاهای بسته هیچ گونه حفره یا محل ویژه برای استقرار آیفون در آن وجود نداشت تا ضبط با کیفیت بهتر انجام شود.

البته بازیگران از این اتفاق بسیار خوشحال بودند که آیفون جایگزین دوربین‌های همیشگی شد. «جاشوآ لئونارد» که نقش اول فیلم را برعهده دارد توضیح داد که استفاده از گوشی هوشمند به بازیگران امکان داد تا بتوانند با سرعت بیشتر کار را پیش ببرند و در انتظار تنظیمات و جزییات دوربین‌های بزرگ نمانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا