شرکت مخابرات ایران؛ موفق به دریافت استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان شد

شرکت مخابرات ایران در اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری، موفق به دریافت ایزو ۱۰۰۰۲ (استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان) از کمپانی QAL گردید و ضمن کسب رتبه اول در بین سازمان های شرکت کننده، تندیس رضایتمندی مشتری رادریافت کرد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، این اجلاس با هدف اجرای طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع و تاکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ و صیانت از حقوق مردم و با رویکرد تجلیل از ۱۰۰ واحد پاسخگو ومشتری مدار و در راستای تحقق اهداف کلان اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران، در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.
برنامه های کاربردی این اجلاس ، شناخت مشتری و شناسایی انتظارات مشتری، تعریف رضایتمندی و فرآیند ایجاد رضایت مشتری و ارتباط موثر بین کیفیت، رضایتمندی و وفادارسازی و درنهایت فروش بیشتر بود.

شرکت مخابرات ایران؛ موفق به دریافت استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان شد

همچنین، تبیین جایگاه حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، بررسی چگونگی ارتباط با مشتری، اندازه گیری و تحلیل سطح رضایتمندی مشتریان و ارتقای سطح رضایتمندی و رسیدن به وفادارسازی مشتریان نیز از جمله محورهای اصلی این اجلاس بود.
بر اساس این گزارش در در پایان ، به شرکت های منتخب در زمینه مشتری مداری، تندیس رضایتمندی مشتری اهدا شد .
گفتنی است ، استاندارد ISO 10002 راهنمایی برای طراحی یک سیستم اثربخش و کارآمد برای فرآیند رسیدگی به شکایات مشتری در تمامی سازمان ها اعم از تجاری و غیر تجاری و حتی در تجارت الکترونیک نیز می باشد. هدف این استاندارد کمک رساندن به سازمان ها ، مشتریان و کلیه طرف های ذینفع می باشند.سازمان هنگامی که شکایتی را از مشتری دریافت می کند این شکایات می تواند فرصت های زیادی را برای بهبود در محصولات و فرایندها در اختیار سازمان قرار دهد و در صورتیکه فرآیند رسیدگی به شکایات به درستی انجام شود ، اعتبار و شهرت سازمان نیز خواهد سازمان دولتی یا خصوصی و یا کوچک و بزرگ باشد خواهد شد.
این استاندارد و استانداردهای بین المللی مشابه به دلیل داشتن رویکرد نظام مند و یکسان با شکایات می تواند به راحتی مورد استفاده سازمان ها قرار بگیرد. فرآیند رسیدگی به شکایات برای سازمان هایی که محصولاتی را ارائه می کنند( به عنوان مواد اولیه) و یا محصولاتی را دریافت می نمایند این استاندارد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا