مراقب گارانتی‌های بی‌کیفیت باشید

آقای دولت آبادی مدیر خدمات پس از فروش شرکت آروند طی مصاحبه ای از گارانتی محصولات دیجیتال در ایران می گوید.

موبنا شرکت آروند از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در حوزه فروش و خدمات پس از فروش محصولات دیجیتال آغاز نموده و تا سال ۱۳۸۹ در حوزه واردات، گارانتی و فروش لپ تاپ فعالیت داشته است؛ و از همان سال به بعد، به شکل تخصصی در حوزه واردات، گارانتی و توزیع محصولات اپل فعالیت میکند و در زمینه های متعددی به عنوان اولین و پیشرو فعال بوده است.

در ابتدا در رابطه با مفهوم کلمه گارانتی بفرمایید.
خدمات گارانتی عمدتا شامل هر ایراد سخت افزاری که ناشی از ضعف خط تولید کارخانه باشد میباشد که تولید کننده محصول موظف به رفع ایراد به صورت رایگان می باشد. در ایران با توجه به نبود شرکت سازنده و یا نماینده رسمی، شرکت وارد کننده و گارانتی دهنده موظف به رعایت قوانین گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.

آیا آروند نماینده رسمی فروش محصولات اپل در ایران است؟
در حال حاضر هیچ شرکتی در ایران به صورت رسمی و مستقیم نماینده شرکت اپل نمیباشد. اما تعداد محدودی از شرکتها در ایران وجود دارند که مجوز واردات و گارانتی محصولات اپل در ایران را از سازمانهای ذیصلاح دریافت کرده اند و اجازه فعالیت در این زمینه را دارند. آروند شرکتی می باشد که مجوز رسمی واردات قانونی و گارانتی محصولات اپل و مایکروسافت در ایران را داراست.

این مجوز از طرف کدام سازمان صادر شده است؟
وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان به عنوان اصلی ترین نهاد این مجوز ها را با تاییدیه اتحادیه های مربوطه از جمله اتحادیه فناوران رایانه تهران و اتحادیه تجهیزات مخابراتی و ارتباطی طی یک بازرسی و پایش شرکت های فعال در این حوزه ،صادر می نمایند.
در سال ۹۴ به شرکتهایی که خدمات واقعی در زمینه گارانتی به مشتریان ارائه می دادند و سازو کار فنی و تخصصی این موضوع را داشتند مجوز واردات رسمی و خدمات پس از فروش اعطاء نمودند و مجموعه آروند بلافاصله پس از تصویب این طرح، مجوز مذکور را دریافت نمود و واردات قانونی را از همان مرحله اول بر اساس قانون های مربوط از جمله طرح رجیستری تلفن همراه انجام داد. بدین ترتیب خریدارانی که خرید خود را از آروند انجام میدادند شامل طرح رجیستری شدند و هزینه مجدد ثبت رجیستری پس از خرید و نگرانیها یا درگیریهای مربوط به این طرح شامل این افراد نمیشود.

نحوه ارتباط آروند و ارائه خدمات و کالا به مشتریان آروند به چه شکلی انجام می‌شود؟
مجموعه آروند برای پخش و فروش کالاها بیش از ۱۰۰نماینده فروش در سطح کشور در شهرهای مختلف دارد و از طریق فروشگاه های آنلاین مطرح نیز مشتریان میتوانند به شکل غیر حضوری خرید خود را انجام دهند. در زمینه ارائه خدمات پس از فروش نیز ۵ دفتر خدمات در سطح ایران مشغول به فعالیت هستند که این موضوع موجب سهولت دسترسی مشتریان در جهت دریافت خدمات گارانتی میباشد.

شرکت آروند چه نوع گارانتی هایی را ارائه می‌دهد؟
آروند به دو شیوه خدماتش را بر اساس انتخاب خریدار ارائه میکند که شامل : ضمانت سبز آروند و ضمانت تکمیلی طلایی آروند است. در هر دو ضمانت نامه ما به مدت ۱۸ ماه از لحظه خرید مشتری ملزم به ارائه خدمات به مشتریان میباشیم و ۳۶ ماه پشتیبانی هم پس از آن شامل این ضمانت میباشد. این در حالیست که شرکت اپل و مایکروسافت هر دو تنها تا ۱۲ ماه تعهد ارائه خدمات به تمام خریدارانشان را میدهند. اما آروند بر اساس خط مشی تعیین شده اش و قوانین حاکم در جمهوری اسلامی ایران،بهترین و کاملترین خدمات را طی ۶ ماه اضافه بر تعهد شرکتهای تولیدکننده به مشتریانش ارائه می‌دهد.

چرا دستگاه را با ضمانت تکمیلی باید بخریم؟
محصولات اپل و مایکروسافت و سایر برندهای مطرح دنیا در این حوزه مقاومت بالایی دارند؛ اما در صورت بروز مشکلات سخت افزاری و خساراتی که شخص در آن به شکل مستقیم دخیل نیست، جهت تعمیرات یا جایگزینی دستگاه خسارت هنگفتی باید پرداخت شود و لوازم جانبی و محافظها هم به تنهایی برای محافظت از دستگاه کافی نیست. طی آمار در سال گذشته آروند ۴۰ درصد خدمات شکستگی دستگاه به مشتریان ضمانت تکمیلی و ۱۵ درصد خدمات آب خوردگی دستگاه ارائه داده است که این رقم خود حاکی از لزوم یک گارانتی تکمیلی مطمئن است که گارانتی تکمیلی طلایی آروند تمام این خدمات را پوشش می‌دهد.

تفاوت گارانتی آروند نسبت به سایر گارانتی ها چیست؟
در ابتدا ضمانت تکمیلی آروند است که قسمتهای متعددی را پوشش میدهد و به نوعی جبران خسارت مضاعفی به مشتریان ارائه میدهد. وجه تمایز مهم دیگر آروند قدمت مجموعه در بازار آی تی و پیشینه خوب در زمینه فروش و خدمات پس از فروش محصولات اپل و مایکروسافت و ارائه خدمات واقعی و دوست داشتنی به مشتریان است. باید توجه داشت که با وجود گارانتی های بی کیفیتی که با قیمت های بسیار نازل در بازار عرضه می شوند و با در نظر گرفتن هزینه های خدمات پس از فروش و نبود ارتباط مستقیم با کمپانی های اصلی ، قطعا این دسته از شرکتهای گارانتی کننده نمیتوانند خدمات مطلوبی به مشتریان خود ارائه نمایند و به قول قدیمی ها ” هیچ ارزانی بی علت نیست”.
لازم به ذکراست میزان رضایتمندی مشتریان از دریافت خدمات آروند بر اساس آمار در سال گذشته ۸۴ درصد بوده است که در حوزه گارانتی با توجه به عدم دسترسی به کمپانی سازنده، رقم بالاییست. مورد دیگری که وجود دارد سرعت در ارائه خدمات به مشتریان است. که طی کمتر از دو هفته تعمیر یا تعویض دستگاه صورت میگیرد و مراحل تحویل کالا به مشتری انجام میشود. باید اضافه کنم که مجموعه آروند به واسطه ارائه خدمات مطلوبش در سطح بالا، موفق به دریافت تندیس نخستین اجلاس سراسری مدیران مشتری مدار و دریافت تندیس سومین کنفرانس بین المللی باشگاه مشتریان شده است.

آیا آروند در زمینه مسئولیت اجتماعی هم اقداماتی انجام داده است؟
بله، آروند به عنوان اولین و علمی ترین مجموعه در ایران در زمینه بازیافت پسماندهای الکترونیک، که از مهمترین مخاطرات حال حاضر کره زمین است فعالیت داشته و طی یک طرح برنامه ریزی شده اقدام به تحقیقات آزمایشگاهی و بررسی تجربیات کشورهای توسعه یافته نموده است تا بر اساس داده های موجود نسبت به جمع آوری پسماندهای الکترونیک مانند باطریهای لیتیوم و ال سی دی ها و….. اقدام نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا