خودروی برقی با شوفر دیجیتال طراحی شد (+عکس)

یک تولید کننده اتومبیل، خودرویی برقی با ویژگی شوفر دیجیتال طراحی کرده است. این خودرو برای افرادی مناسب است که به هر دلیلی توانایی رانندگی ندارند.

موبنا – شرکت فولکس واگن اعلام کرده یک خودروی صندوق دار الکتریکی جدید طراحی کرده است. در طرح اولیه خودروی I.D.Vizzion فرمان یا هیچ گونه دستگاه کنترلی وجود ندارد. در عوض یک شوفر دیجیتال خودرو را می راند!
خودروی Vizzion نیز بخشی از مجموعه طرح های اولیه ID از جمله Crozz و Buzz و بخشی از تلاش شرکت فولکس واگن برای تولید خودروهای الکتریکی و کاهش مصرف سوخت های فسیلی است. این شرکت امیدوار است تا تمام طرح های اولیه ID را تا ۲۰۲۰ تولید کنند و تا ۲۰۲۵ میلادی ۲۰ خودروی الکتریکی به بازار عرضه کند.

خودروی برقی با شوفر دیجیتال طراحی شد (+عکس)

درهرحال Vizzion خودرویی با طول ۵.۱۱ متر است که باتری۱۱۱ کیلووات برساعتی خواهد داشت. این خودرو با یک بار شارژ می تواند ۶۶۵ کیلومتر طی کند. همچنین مجهز به موتورهای دوقلوی الکتریکی و چهارچرخ متحرک است. قدرت موتور خودرو نیز ۳۰۲ اسب بخار و بالاترین سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر برساعت تخمین زده شده است.

خودروی برقی با شوفر دیجیتال طراحی شد (+عکس)

ویژگی «شوفر دیجیتال» به طور کامل کنترل خودرو را دردست می گیرد و سرنشینان خودرو با دستورات صوتی و حرکات می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
به گفته شرکت تولید کننده، این خودرو برای افرادی مناسب است که به هردلیلی توانایی رانندگی ندارند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا