صفحه نمایش پرنده‌ای که با چشم هدایت می‌شود

یکی از غول‌های فناوری در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند به تازگی اختراع جدیدش را که یک صفحه نمایش پرنده با قابلیت هدایت از طریق چشم کاربر است، ثبت کرد.

موبنا – شرکت سامسونگ پتنت یک دستگاه پرنده که می‌توان با چشم آن را هدایت کرد، ثبت کرده است.

اگر شما تا به حال آرزوی داشتن یک دست سوم را داشتید که بتوانید با گوشی خود در حین شستن ظروف کار کنید، سامسونگ ممکن است نیاز شما را برآورده کند.

این شرکت به تازگی اختراع “دستگاه پرنده” را ثبت کرده است. این دستگاه شامل صفحه نمایشگری است که بر روی یک کوادکوپتر نصب شده است و نگاه شما را دنبال می‌کند.

بر اساس درخواست ثبت اختراع، دستگاه سامسونگ از صفحه نمایش LCD با چهار پروانه تشکیل می‌شود.

فهرست اجزای سازنده این دستگاه ممکن است مانند هر پهپاد دیگری باشد؛ صفحه نمایش پرنده با یک کنترل‌کننده، منبع تامین نیرو، ژیروسکوپ، سنسور حرکتی، شتاب‌سنج، تشخیص مانع، GPS و یک سیستم موقعیت‌یابی مبتنی بر وای-فای(Wi-Fi) منطقه‌ای.
صفحه نمایش پرنده‌ای که با چشم هدایت می‌شود

حسگر می‌تواند بفهمد که چهره و چشمان کاربر به کجا متوجه است و به حرکات و دستورات صوتی واکنش دارد.

شواهد نشان از آن دارد که این گوشی-پهپاد می‌تواند از این سنسورها برای تنظیم زاویه به منظور قابل رویت بودن صفحه نمایش برای کاربر استفاده کند و اگر شما به دور نگاه کنید، می‌تواند به عقب برود و همچنان در مسیر نگاه شما باشد.

این دستگاه می‌تواند در حالی که به پخت و پز مشغول هستید یا هر کار دیگری که دست‌هایتان را مشغول می‌کند، مفید باشد. در این حالت‌ها، دستورات صوتی و حرکتی باعث می‌شود تا شما نیازی به لمس دستگاه نداشته باشید و بر روی کاری که در حال انجام آن هستید، تمرکز کنید.

در هر صورت، ثبت اختراع لزوما به این معنی نیست که این تکنولوژی حتما عرضه خواهد شد، اما با این وجود، یک ایده جالب است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا