با حسابداری شخصی نیوُ از مدیریت امور مالی خود لذت ببرید

بسیاری از انسان های موفق عقیده دارند که برای ثروتمند شدن باید جلوی هزینه های اضافی را گرفت و این کار فقط با مدیریت تراکنش های مالی روزمره امکان پذیر است.

موبنا -در ادامه برنامه ای به نام حسابداری شخصی نیوُ را معرفی کرده ایم که به کمک آن میتوانید هزینه ها و درآمدهای خود را به خوبی مدیریت کنید. در نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی با ما همراه شوید.

ابزارهای مدیریت مالی

قابلیت های کلیدی اپلیکیشن فوق در معرفی تصویری ابتدای آن ذکر شده اند که ما در ادامه آنها را بیشتر توضیح داده ایم. برای شروع باید با شماره تلفن همراه خود و دریافت کد تایید از طریق پیامک یا تماس در حسابداری شخصی نیو (Nivo) ثبت نام کنید. بعد از این کار و در طی سه مرحله میتوانید اولین کیف پول را با حوزه مالی مشخص، در این برنامه اندرویدی ایجاد نمایید.

 

نکته : دلیل ثبت نام در برنامه فوق، امکان ذخیره اطلاعات مالی بر روی فضای ابری و همگام سازی آنها میباشد.

به کمک حسابداری شخصی نیوُ، امور مالی خود را به راحتی کنترل کنید.

اپلیکیشن های حسابداری

 

برای مدیریت مالی هر بخش از زندگی، یک کیف پول بسازید

اگر میخواهید تراکنش های مالی مربوط به بخش های مختلف زندگی را بطور جداگانه ثبت کنید، حسابداری شخصی نیو این امکان را به شما میدهد تا برای هر کدام، یک حساب با نام دلخواه بسازید. کافی است به منوی کناری بروید و بعد از لمس ناحیه بالای آن، بر روی دکمه کیف پول جدید اشاره نمایید. حالا صفحه ای باز میشود که نام، واحد پول و نوع کیف پول را از شما میخواهد. در این اپلیکیشن امکان ایجاد ۴ نوع حساب وجود دارد:

  • حساب و کتاب شخصی
  • خانه و خانواده
  • مدیریت ساختمان
  • کسب و کار

 

نکته : شما میتوانید با لمس دایره کنار عنوان، یک آیکن با رنگ دلخواه نیز برای کیف پول قرار دهید.

 

حسابداری شخصی

 

حسابداری شخصی کار سختی نیست!

اکنون که کیف پول های دلخواهتان را در حسابداری شخصی نیو ایجاد کردید، نوبت به ثبت تراکنش های مالی میرسد. در صفحه اصلی برنامه میتوانید لیست این تراکنش ها را به صورت ماهیانه ببینید. البته امکان تفکیک زبانه ها به بازه های زمانی روز، هفته و سال نیز وجود دارد که برای این کار باید منوی سه نقطه را در بالای صفحه لمس کنید. در این منو گزینه های دیگری از قبیل تراکنش های امروز، نمایش بر اساس گروه حساب و یک ابزار جستجوی پیشرفته هم به چشم میخورد. شما میتوانید با استفاده از این ابزار، تراکنش ها را بر اساس موارد زیر بیابید:

  • نام کیف پول
  • گروه حساب دلخواه (مثل سرگرمی)
  • منبع (صندوق پول مثل بانک)
  • بازه زمانی دلخواه
  • محدوده مشخص مبلغ
  • نام اشخاص و برچسب ها

حتی امکان خروجی گرفتن با فرمت Excel نیز پیش بینی شده بدون اینکه نیاز به جستجو باشد. از دیگر امکاناتی که در لیست تراکنش ها قرار داده شده، باید به امکان ویرایش، حذف و به اشتراک گذاری موارد دلخواه اشاره کنیم. برای این کار باید انگشت خود را چند لحظه بر روی رکورد موردنظر نگه دارید. برای تغییر کیف پول و مشاهده تراکنش های مربوط به آن نیز میتوانید از منوی موجود در سربرگ کمک بگیرید.

مدیریت تراکنش های مالی روزمره

برای ثبت یک تراکنش جدید، کافی است دکمه + شناور در پایین صفحه را لمس و یکی از سه گزینه دریافت، هزینه یا انتقال را انتخاب نمایید. اطلاعاتی که موقع ثبت یک درآمد یا هزینه از شما گرفته میشود، یکسان هستند و عبارتند از:

  • تاریخ و ساعت (با امکان انتخاب محدوده زمانی)
  • نوع تراکنش (دریافت، هزینه یا انتقال)
  • گروه حساب (حقوق، پاداش، خرید، مسافرت و…)
  • مقدار مبلغ و منبع آن (حساب های بانکی یا نقدی)
  • انتخاب کیف پول
  • یادداشت دلخواه
  • اضافه کردن اشخاص مرتبط و برچسب ها
  • افزودن تصویر فیش

همچنین شما میتوانید یک یادآور دقیق نیز برای تراکنش تنظیم نموده و یا نمایش آن در لیست گزارشات را غیر فعال کنید. موقع ثبت یک تراکنش انتقالی علاوه بر بعضی از موارد بالا، باید منبع و کیف پول مبدا و مقصد انتخاب شود. جالبتر اینکه قابلیت کسر کارمزد انتقال پیش بینی شده و امکان تغییر مبلغ آن وجود دارد.

 

نکته : بعد از ثبت هزینه ها، نمودار دایره ای آنها به تفکیک گروه حساب و بر حسب درصد در بالای لیست تراکنش ها به نمایش درمی آید. با لمس هر قطعه از این نمودار، میتوانید هزینه های مربوط به آن را ببینید.

 

مدیریت تراکنش های مالی روزمره

 

تعریف منابع مالی و مدیریت دقیق آنها

هر کدام از ما ممکن است چند منبع مالی مثل حساب های بانکی یا نقدی مختلف داشته باشیم. در حسابداری شخصی نیو این امکان به وجود آمده تا این منابع را به راحتی تعریف کنید. در منوی کناری برنامه، گزینه ای به همین نام قرار گرفته تا لیست صندوق های خود را مشاهده و موارد جدید به آن اضافه نمایید. برای ثبت یک منبع باید اطلاعات زیر وارد شود:

  • نام کیف پول متصل به منبع
  • نوع (بانک یا نقد)
  • نام منبع با لیست کامل بانک ها و امکان درج آیکن دلخواه
  • موجودی اولیه
  • شماره کارت و حساب (دلخواه)
  • یادداشت

 

نکته : با اشاره بر روی منوی سه نقطه کنار هر صندوق، امکان حذف، ویرایش یا انتقال وجه بین آن با منبع دیگر در اختیارتان قرار میگیرد.

 

ابزارهای مدیریت مالی

 

محل دخل و خرج هایتان را تعریف کنید

هرچند در حسابداری شخصی نیو، گروه های حساب مختلف برای دخل و خرج های شما تعریف شده اما شاید نیاز به موارد دیگری نیز داشته باشید. اگر میخواهید گروه های دلخواهتان را بسازید باید به منوی کناری برنامه رفته و از قسمت گروه حساب، عنوان های موردنظرتان را با وارد کردن اطلاعات زیر ایجاد نمایید:

  • نام کیف پول مرتبط
  • نام گروه حساب با امکان انتخاب آیکن
  • نوع (هزینه یا دریافت)
  • گروه مرجع یا پدر

 

نکته : شما میتوانید یک گروه حساب را به عنوان زیر گروه مورد دیگر ایجاد کنید. برای مثال، رستوران زیر گروه غذا و نوشیدنی.

 

ابزارهای مدیریت مالی

 

برچسب ها و افراد مرتبط با تراکنش های مالی شما

همانطور که گفتیم، موقع ثبت یک تراکنش مالی در حسابداری شخصی نیو میتوانید افراد مرتبط به آن و برچسب های دلخواه را هم اضافه کنید. برای مدیریت افراد و برچسب ها، گزینه های در منوی کناری وجود دارد. هنگام افزودن یک شخص باید اطلاعاتی از قبیل نام (الزامی)، شماره کارت و حساب او و یادداشت کوتاه (اختیاری) وارد شود. حالا هر مبلغی که مربوط به این شخص باشد در لیست افراد به نمایش درمی آید. برای ثبت برچسب های دلخواه نیز فقط کیف پول مرتبط و نام آن مورد نیاز است.

 

نکته : تعداد استفاده هر برچسب در تراکنش های مالی، کنار نام آن نشان داده میشود.

 

حسابداری شخصی

 

نگاهی بر ابزارهای موجود در نیوُ

در منوی کناری حسابداری شخصی نیو، گزینه ای تحت عنوان ابزارها به چشم میخورد که با لمس آن میتوانید از امکانات زیر بهره ببرید:

بانک یاب : با وارد کردن نام بانک در این ابزار (مثال: بانک تجارت)، برنامه گوگل مپ باز میشود و محل شعبه های آن را به شما نشان میدهد.

نرخ ارز : در این صفحه آخرین نرخ ارزهای مرجع و همچنین قیمت سکه طلا به نمایش درمی آید.

خروجی اکسل : با استفاده از این ابزار و مشخص کردن گزینه هایی از قبیل کیف پول، گروه حساب، منبع، بازه زمانی دلخواه، محدوده مبلغ، افراد و برچسب ها، میتوانید یک گزارش از تراکنش های مالی خود بگیرید.

محاسبه گر سود : اگر به محاسبه دقیق سودهای بانکی به صورت مرکب یا ساده نیاز داشتید، میتوانید از این ابزار کمک بگیرید.

بودجه شخصی : در این بخش امکان تعریف بودجه های زمان دار برای یک هزینه مشخص وجود دارد. به عنوان مثال میتوانید مبلغ دلخواهی را برای بنزین خودرو در طول یک ماه مشخص کنید.

بدهی و طلب : برای ثبت مبالغی که به دیگران قرض داده یا از آنها وام گرفته اید، باید از این ابزار استفاده نمایید. تراکنش های این قسمت به دلخواه شما، در لیست اصلی تراکنش ها نیز نشان داده خواهد شد.

پس انداز : در این بخش با مشخص کردن کیف پول، مقدار مبلغ هدف و موجودی فعلی و همچنین تاریخ خاتمه، میتوانید برنامه هدفمندی برای پس اندازهای خود داشته باشید.

 

نکته : در قسمت ابزارها گزینه ای به نام فروشگاه دیده میشود که با لمس آن، امکان خرید ابزارهایی مثل تراکنش دوره ای یا مدیریت چک و اقساط به وجود می آید. همچنین میتوانید مجموعه آیکن های دلخواه برای ثبت در کنار نام گروه های حساب و کیف پول ها را نیز خریداری کنید.

 

ابزارهای مدیریت مالی

 

گزارش گیری از تراکنش های مالی

گزارش وجوه، یکی از مفیدترین امکانات حسابداری شخصی نیو میباشد که در منوی کناری آن قرار گرفته است. در این قسمت میتوانید بر اساس گزینه های زیر، نمودار تراکنش های مالی خود را ببینید:

  • نمایش روزانه یا ماهانه (در طول ۱ سال)
  • بازه زمانی دلخواه
  • منبع موردنظر

 

نکته : در زیر نمودار تراکنش ها علاوه بر موجودی همه صندوق ها و مبلغ کل هزینه و دریافت، فهرست موجودی همه روزهای سال به نمایش درمی آید.

 

ابزارهای مدیریت مالی

 

بخش تنظیمات و گزینه های موجود در آن

در قسمت تنظیمات حسابداری شخصی نیو میتوانید از گزینه های زیر استفاده کنید:

حساب کاربری : آخرین زمان بروزرسانی و همگام سازی اطلاعات مالی شما در این صفحه نشان داده میشود.

اتصال به بانک : در این بخش لینک وبسایت بانک های مهم در دسترس قرار دارد.

خواندن پیامک های بانکی : اگر میخواهید برنامه به صورت خودکار و با خواندن پیامک بانک ها یک تراکنش مالی را به ثبت برساند، میتوانید این گزینه را فعال نمایید.

قفل امنیتی : به کمک این گزینه یک رمز عبور برای ورود به برنامه تعریف کنید.

نمایش تراکنش ها : در این بخش نوع تراکنش هایی که باید در فهرست اصلی به نمایش درآید، تعیین میشود.

پشتیبان گیری : برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات برنامه و بازیابی آنها، میتوانید از این قسمت استفاده نمایید. علاوه بر این، امکان اشتراک گذاری فایل پشتیبان، اتصال به حساب کاربری Dropbox و حذف همه اطلاعات نیز وجود دارد.

 

نکته : کیف پول جاری در برنامه، همیشه در نوار اعلان گوشی نشان داده میشود که میتوانید آن را از قسمت تنظیمات، غیرفعال کنید.

 

اپلیکیشن های حسابداری

 

درباره رابط کاربری برنامه بیشتر بدانید

برای اینکه تجربه بهتری از کار با حسابداری شخصی نیو داشته باشید، در طراحی قالب گرافیکی آن از عناصر دیداری جذاب استفاده شده است. رنگبندی زنده و هماهنگ در کنار آیکن های یکدست و زیبا که با انیمیشن های ملایم مخلوط شده اند، از ویژگی های مثبت اپلیکیشن فوق به شمار می آیند. هرچند در ابتدای کار با این برنامه با پیچیدگی هایی مواجه خواهید شد اما بعد از مدت کوتاه، نحوه استفاده از آن را به خوبی یاد میگیرید. البته انتظار میرفت که پیاده سازی بخش ها و امکانات مختلف برنامه با دقت بیشتری انجام شود.

 

به جرات میتوان گفت که حسابداری شخصی نیوُ، یکی از کارآمدترین ابزارهای مدیریت مالی برای تلفن همراه و استفاده شخصی است. پیشنهاد میدهیم این اپلیکیشن اندرویدی را به صورت رایگان از کافه بازار دریافت کنید.

حسابداری شخصی

قابلیت ها و نقاط قوت برنامه

  • انجام دقیق محاسبات و ارائه گزارش ها
  • عملکرد صحیح با حداقل خطا
  • امکانات جانبی مفید
  • قالب گرافیکی کاربرپسند
  • راحتی استفاده برای همه اقشار
نقاط ضعف برنامه

  • مورد خاصی وجود ندارد

 

حسابداری شخصی نیوُ

تولید کننده : نیو

آخرین نسخه بررسی شده : ۶.۰۲.۱۸

سیستم عامل : اندروید ۴.۰.۳ و بالاتر

حجم : ۱۳ مگابایت

 با حسابداری شخصی نیوُ از مدیریت امور مالی خود لذت ببرید
 منبع: اپریویو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا