اولین مزرعه خورشیدی در وسط دریا

دولت هلند قصد دارد دست به احداث بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور دنیا بزند.

موبنا – به نظر می‌رسد هلند یک بار دیگر قصد نشان دادن تعهد جدی خود را برای یافتن راه حل‌های انرژی پایدار دارد؛ یک مزرعه انرژی خورشیدی شناور که در نوع خودش اولین است و اکنون در حال توسعه در این کشور است.

یک شرکت هلندی بنام “اقیانوس انرژی”(Oceans of Energy) که سیستم‌های شناور را برای تولید انرژی پاک تولید می‌کند، این پروژه را به نام ” Solar-at-Sea” توسعه می‌دهد.

“آلارد ون‌هوکن”، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت در مورد این پروژه تاریخی گفت: آنچه که ما در این پروژه انجام خواهیم داد قبلا انجام نشده است و استثنایی است. مزارع خورشیدی در حال حاضر در آبهای نزدیک ساحل و در دریاچه‌ها مستقر شده‌اند اما تاکنون پروژه‌ای در وسط دریا هرگز انجام نشده است، زیرا این کار بسیار سخت است.

وی افزود: بادهای شدید و مخرب و موج‌ها، نیروهایی هستند که باعث می‌شوند دیگران از انجام این کار منصرف شوند. اما ما با داشتن شرکای با صلاحیت و تکیه بر تخصص صنعت دریایی هلند، متقاعد شده‌ایم که موفق خواهیم بود.

این پروژه ۱.۴۸ میلیون دلار از طرف وزارت امور اقتصادی و امور آب و هوای هلند برای سه سال آینده دریافت می‌کند.

این پروژه با همکاری موسسات تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های انرژی و سازمان‌های مختلف دولتی انجام می‌شود.

ابتدا یک مزرعه با مساحت ۳۰ متر مربع به صورت آزمایشی نصب خواهد شد تا در صورت موفقیت‌آمیز بودن، مزرعه نهایی که ۲۵۰۰ متر مربع مساحت خواهد داشت را تا سال ۲۰۲۱ مستقر کنند.

“ون‌هوکن” اعتقاد دارد احداث این پروژه راه را برای توسعه و نصب چندین مزرعه بزرگ خورشیدی شناور هموار خواهد کرد.

به اعتقاد وی، مزرعه خورشیدی شناور راهی برای تمام دنیا خواهد بود، چرا که بسیاری از جمعیت زمین در مناطق ساحلی زندگی می‌کنند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا