چگونه هوش مصنوعی (AI) زندگی شما را ساده تر می کند؟

طی ۵ سال گذشته توسعه قدرت محاسباتی و یادگیری ماشینی چیزی شبیه یه یک انقلاب در هوش مصنوعی یا AI به وجود آورده است. با بررسی قابلیت های جالب این تکنولوژی می بینیم که هوش مصنوعی هم اکنون می توانند مانند یک انسان فکر کرده و کارهایی را انجام دهد.

موبنا – این تکنولوژی که توسط ما برای زندگی راحت ترمان خلق شده به ما کمک می کند فعالیت های روزانه خود را سریع تر و راحت تر به انجام برسانیم. با وجود شرکت های زیادی که روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده اند هم اکنون کاربردهای AI یا هوش مصنوعی را همه جا می بینیم: در خانه هایمان، در ماشین هایمان و در گوشی های هوشمندمان!
Huawei Mate 10 که اکتبر گذشته رونمایی شد از اولین پردازنده هوش مصنوعی جهان که برای گوشی های موبایل ساخته شده یعنی Kirin 970 بهره می برد. با وجود دوربین هوشمند، سیستم مدیریت انرژی هوشمند و البته پردازنده هوش مصنوعی در این گوشی زندگی روزانه کاربر این گوشی بسیار راحت تر خواهد بود.

چگونه هوش مصنوعی (AI) زندگی شما را ساده تر می کند؟

۱- دوربین هوشمندی که تشخیص می دهد از نوع سوژه ای عکاسی می کنید

دوربین Huawei Mate 10 یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی رنگی با یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی تک رنگ را تلفیق کرده و از بزرگترین اندازه گشودگی دیافراگم دنیای موبایل یعنی f 1.6 بهره می برد. لنزهای این دوربین ساخت شرکت صاحب نام Leica می باشد. این دوربین با هوش مصنوعی خود می تواند ۱۳ نوع سوژه و صحنه متفاوت را مانند حیوانات خانگی، منظره، آسمان، گل و درخت و . . . شناسایی کند و به صورت خودکار افکت های لازم را به آنها تخصیص می دهد. علاوه بر این دوربین این گوشی صحنه و سوژه هایی که شما قبلاً عکاسی کردید را به یاد آورده و عکس های بعدی را دقیق تر و سریع تر ثبت می کند. هوش مصنوعی در این دوربین همچنین موجب عکاسی بدون نویز از سوژه های در حال حرکت و همچنین عکاسی شفاف در محیط های کم نور به نحو عالی شده است.

چگونه هوش مصنوعی (AI) زندگی شما را ساده تر می کند؟

۲- باتری هوشمندی که همه انتظارات شما را برآورده می کند

تفاوتی نمی کند شما با گوشی خود چه می کنید، فیلم می بینید، آهنگ گوش می کنید، بازی می کنید یا صفحات وب را مرور می کنید، باتری Huawei Mate 10 بهتر از هر گوشی پرچم داری در بازار انرژی مورد نیاز شما را تامین می کند. هوآوی در سری Mate 10 ، حتی در گوشی Huawei Mate 10 Pro، از یک باتری با ظرفیت چشمگیر ۴۰۰۰ mAh بهره گرفته که در میان رقبای پرچم دار خود در برندهای دیگر بی نظیر است. علاوه بر ظرفیت باتری در این گوشی، هوش مصنوعی هواوی در این گوشی با مدیریت انرژی دوام باتری آن را در حالت عادی طولانی تر و امن تر می نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا