بهترین خودروهای الکتریکی در بازار جهانی (+عکس)

در این مطلب، فهرستی از برترین خودروهای الکتریکی با قیمت مناسب در بازار جهانی ارائه می‌دهیم که چهارسرنشینه و از برندهای مشهور دنیا هستند.

موبنا – اگر فقط قیمت خودروی الکتریکی در نظر گرفته شود، چگونه می‌توان بهترین خودروها را در بازار جهانی پیدا کرد؟ بسیار مهم است اشاره شود که برای پیدا کردن چنین فهرستی، منابع بسیار زیادی وجود دارد؛ اما دلایل بسیار مهمی هم برای چیدمان لیست موجود است. با این حساب، برخی توضیحات برای کسانی که بی‌اطلاع هستند، ضروری است.

پیدا کردن چنین لیستی می‌تواند برای کسانی که دنبال خودروی الکتریکی مرغوب، باکیفیت و البته ارزان هستند، وقت‌گیر و ناامیدکننده باشد. برخی از لیست‌ها فاقد اطلاعات قیمت دقیق خودروی الکتریکی، تغییرات سالانه مدل‌ها، دسترسی به وضعیت خاص و دیگر اطلاعات مربوط خودروهای پلاگین هیبریدی هستند. در ادامه لیستی از ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی (دارای باتری الکتریکی) موجود در بازار جهانی و بدون دادن اطلاعات دیگر ارائه می‌شود.

۸ – شورولت بولت

chevrolet bolt / خودروی الکتریکی شورولت بولت

قیمت پیشنهادی سازنده : ۳۶,۶۲۰ دلار

خودروی الکتریکی شورولت بولت (Bolt) گران‌ترین محصول در این لیست است؛ با این حال در تمام مناطق جهانی در دسترس قرار دارد و با ظاهری معقول، دارای علاقه‌مندان بسیاری است. بسته به موقعیت مکانی، خریداران ممکن است بتوانند معامله خوبی انجام دهند. فراموش نکنید تا آن‌جا که خودروهای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه ظرفیت دارند، هیچ مدلی نمی‌تواند بالاتر از محدوده ۳۸۳ کیلومتری شورولت بولت حرکت کند.

۷- فیات ۵۰۰e

fiat 500e / خودروی الکتریکی فیات 500e

قیمت پیشنهادی سازنده : ۳۲,۹۹۵ دلار

بسیاری خودروی الکتریکی فیات ۵۰۰e را بسیار قابل قبول و انطباقی می‌دانند. البته این نکته را هم اضافه کنید که سرجیو مارکیونه، مدیر عامل شرکت، درخواست کرده است که این خودرو را نخرید؛ چون باعث زیان شرکت فیات می‌شود! جدای از این مسائل، خودروی الکتریکی فیات ۵۰۰e رانندگی بسیار خوبی دارد و بسیار کم‌خرج و اقتصادی است. محدوده رانندگی این خودرو با یک بار شارژ به ۱۳۵ کیلومتر می‌رسد.

۶- کیا سول الکتریکی

kia soul EV / خودروی الکتریکی کیا سول

قیمت پیشنهادی سازنده: ۳۲,۲۵۰ دلار

کیا سول (Kia Soul) با توجه به حجم زیاد فضای داخلی و قابلیت انعطاف‌پذیری خود، جوایز زیادی به دست آورده است. اساسا این خودروی الکتریکی باید به‌عنوان محصولی کامپکت در ردیف شاسی‌بلند یا کراس‌اور طبقه‌بندی شود. هیچ خودروی دیگری در این کلاس وجود ندارد که به ‌اندازه‌ی کیا سول، توانایی حمل سرنشین و حجم محموله ارائه دهد؛ البته باید به گارانتی معتبر و قیمت ارزان آن هم اشاره کرد. محدوده رانندگی این خودرو با یک بار شارژ به ۱۷۸ کیلومتر محدود می‌شود و فقط در برخی ایالت‌های آمریکا موجود است.

۵- فولکس‌واگن ای-گلف

Volkswagen e-Golf / خودروی الکتریکی فولکس‌واگن ای-گلف

قیمت پیشنهادی سازنده : ۳۰,۴۹۵ دلار

فولکس‌واگن e-Golf با توجه به قابلیت‌های مناسب خود، امتیاز مثبتی در میان لیست خودروهای سال ۲۰۱۷ دریافت کرد؛ فولکس‌واگن یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای جهان است؛ با این حال در ارائه نسخه الکتریکی خودروی محبوب گلف و بروزرسانی آن موفقیت چشم‌گیری پیدا نکرده است. اگر امنیت خیلی مهم نباشد، این خودرو گزینه هاچ‌بک خوب و با قیمت مناسبی به نظر می‌رسد. اما حتی با باتری بزرگ‌تر نیز فقط قادر است با یک‌ بار شارژ ۲۰۱ کیلومتر طی کند.

۴- نیسان لیف

nissan leaf electric / خودروی الکتریکی نیسان لیف

قیمت پیشنهادی سازنده: ۲۹,۹۹۰ دلار

نیسان لیف (Nissan LEAF)‌ جدید مدل ۲۰۱۸ واقعا بی‌نظیر است و از نظر محدوده رانندگی، ظرفیت حمل سرنشین و بار و البته قیمت، گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود. اگرچه از نظر قیمت در میانه لیست قرار دارد، اما این نشان از کیفیت و موفقیت خودروی الکتریکی نیسان لیف نیست. نیسان لیف با یک‌ بار شارژ قادر است ۲۴۳ کیلومتر طی کند که در میان گزینه‌های لیست مناسب است. این خودروی الکتریکی یکی از گزینه‌هایی است که در تمام جهانی در دسترس خریداران قرار دارد و محدودیت خاصی ندارد.

یکی از مشکلاتی که خریداران در مورد نیسان لیف گفته‌اند، فقدان سیستم کنترل حرارتی برای پکیج باتری است. در حقیقت کنترل نشدن حرارت در درازمدت به پکیج باتری آسیب می‌زند؛ اما آن‌طور که نیسان می‌گوید، این عیب مربوط به گذشته است و نسل جدید نیسان لیف چنین مشکلی ندارد. فناوری جدید باتری نیسان به خودروی الکتریکی کمک می‌کند تا در طول کارکرد باتری‌ بیش از حد گرم نشود. اگرچه نمی‌توان نیسان لیف را با تسلا مدل ۳ مقایسه کرد؛ اما با توجه به قیمت می‌توان آن را یکی از بهترین خودروهای الکتریکی لیست نامید.

۳- هیوندای آیونیک الکتریکی

Hyundai IONIQ Electric / خودروی الکتریکی هیوندای یونیک

قیمت پیشنهادی سازنده: ۲۹,۵۰۰ دلار

هیوندای آیونیک (IONIQ) با یک‌ بار شارژ قادر است ۲۰۰ کیلومتر طی کند. این خودرو بسیار عادی به نظر می‌رسد و با حجم مناسب اتاق برای نشستن چهار سرنشین بزرگ‌سال و فضای زیاد برای جاسازی بار گزینه قابل قبولی است. متأسفانه هیوندای نمی‌تواند با تقاضای خرید زیاد منطبق شود؛ بنابراین موجودی آیونیک الکتریکی به‌طور کلی کم است. این خودروی الکتریکی فقط در ایالت کالیفرنیا موجودی دارد.

۲- فورد فوکوس الکتریکی

ford focus EV / خودروی الکتریکی فورد فوکوس

قیمت پیشنهادی سازنده: ۲۹؛۱۲۰ دلار

فورد فوکوس الکتریکی با یک‌ بار شارژ ۱۸۵ کیلومتر طی می‌کند و تقریبا کپی مناسبی از نسخه احتراق داخلی فوکوس است. اگر به خودروهای هاچ‌بک علاقه دارید، فورد فوکوس الکتریکی گزینه خوبی به شمار می‌رود که با پنج صندلی و ظرفیت حمل بار قابل‌ توجه، برای خانواده مناسب است. حجم پشت صندلی‌های عقب کم‌تر از نسخه احتراق داخلی است؛ اما این باعث نمی‌شود که فضای کلی خودرو تغییر چندانی داشته باشد. فورد فوکوس الکتریکی نیز تولید محدودی دارد و تنها در نمایندگی‌های مجاز ۱۶ ایالت یافت می‌شود؛ اما می‌توان آن را برای سراسر جهان سفارش دارد و در بیش‌تر نمایندگی‌های فورد تعمیرات آن انجام می‌گیرد.

۱- اسمارت فورتو ED

smart fortwo ED / خودروی الکتریکی اسمارت فورتو ED

قیمت پیشنهادی سازنده: ۲۳,۸۰۰ دلار

ارزان‌ترین خودروی لیست اسمارت فورتو (smart fortwo ED) است که شاید برای بسیاری افراد بهترین گزینه باشد. این خودرو با یک‌ بار شارژ قادر است مسافت ۹۳ کیلومتر را طی کند و به سرعت بیش‌ از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد. خودروی دو صندلی فورتو ED شاید نسبت به خیلی از محصولات لیست عملکرد بهتری داشته باشد؛ اما محدودیت صندلی برای خانواده‌ها مشکل ایجاد می‌کند. خودروساز آلمانی این محصول را برای استفاده‌های خاصی طراحی کرده است و شاید اگر می‌خواست بیش‌تر محبوب باشد، باید تغییراتی در آن می‌داد. خودروی الکتریکی اسمارت فورتو ED در تمام ایالت‌های آمریکا موجود است؛ ولی ظرفیت محدودی دارد.

جمع‌بندی

در فهرست اخیر، برخی خودروهای الکتریکی مثل محصولات تسلا، به دلیل قیمت بالا و عدم عرضه در بسیاری کشورهای دنیا، به‌حساب نیامدند. البته همیشه قیمت عامل اصلی نیست و هستند کسانی که به دنبال کیفیت بالاتر و حتی محدوده رانندگی بالا می‌گردند. به هر حال در بازار کنونی خودرو برای خرید باید تمام عوامل در کنار هم قرار گیرند تا بتوان به گزینه مناسب رسید.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا