چگونه تأیید دو مرحله‌ای را برای حساب گوگل فعال کنیم؟

تأیید دو مرحله‌ای یک فاکتور امنیتی اضافی است که عموماً به حساب‌های آنلاین جهت افزایش امنیت و جلوگیری از دسترسی غیر قانونی افزوده می‌شود. تأیید دو مرحله‌ای در واقع شامل رمز عبور اکانت و یک رمز موقت است که برای کاربر به منظور احراز هویت ارسال می‌شود. هدف از انجام این امر آن است که یک ورود و یا تراکنش صرفاً توسط اطلاعاتی که خودِ کاربر از آن‌ها آگاه است تأیید شود.

موبنا – افزایش جرائم اینترنتی، سرقت اطلاعات، هک شدن و موارد اینچنینی همه موجب شده‌اند که مردم نسبت به امنیت حساب‌های آنلاین خود آگاه‌تر شوند. از همین رو باید گفت فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای نه صرفاً برای بانکداری آنلاین، بلکه برای تمامی حساب‌های آنلاین لازم است. در میان حساب‌های آنلاین، تمرکز ما در این نوشتار بر روی حساب گوگل است. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه تأیید دومرحله‌ای را برای حساب گوگل فعال کنید.

گام اول:

به صفحه‌ی Google’s My Account بروید. این صفحه یک شمایِ کلی از حساب گوگل‌تان و سایر تنظیمات را به شما نشان می‌دهد. در این قسمت امکان تغییر اطلاعات شخصی حتی شماره تماس اولیه نیز وجود دارد.

گام دوم:

در قسمت Sign In & Security گزینه‌ی Security Checkup را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. این گزینه یک ابزار دستی است که خودِ گوگل ایجاد کرده، آن هم برای اطمینان حاصل کردن از این که صرفاً دستگاه‌های مطمئن به حساب شما دسترسی دارند. در واقع این ابزار، یک نمای کلی از دستگاه‌هایی که شما از طریق آن‌ها به حساب گوگل‌تان وارد شده‌اید، نشست‌های فعال، اپلیکیشن‌هایی که به حساب گوگل شما دسترسی دارند و در نهایت تأیید دو مرحله‌ای را نشان می‌دهد. توصیه می‌کنیم هر زمان که گوشی و یا لپتاپ‌تان را تعویض می‌کنید نگاهی به این قسمت بیندازید و از ویژگی‌هایش استفاده کنید.

گام سوم:

پس از آن که تنظیمات تأیید دو مرحله‌ای را انجام دادید، سیستم بررسی می‌کند که آیا شماره‌ی تماس اولیه را وارد کرده‌اید یا نه. اگر وارد نکرده باشید از شما درخواست می‌کند که این کار را انجام دهید و پس از انجام این کار، همه چیز آماده است تا شما از تأیید دو مرحله‌ای برای حساب گوگل‌تان بهره ببرید.

 منبع: دیجی رو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا