برترین خودروهای دنیا برای المپیک (+عکس)

اگر مسابقات اتومبیلرانی، فرضا به عنوان یک رشته در بازی‌های المپیک گنجانده شود، چه کشورها و خودروهایی در آن دیده می‌شوند؟ در این مطلب به معرفی ۶ کشور و نماینده‌های آن‌ها در مسابقات خیالی المپیک می‌پردازیم.

موبنا – از نظر علاقه‌مندان دنیای خودرو، می‌توان به‌جای رشته‌های ورزشی مثل اسکیت نمایشی، لوژسواری یا اسکی پرش، رقابت‌های اتومبیلرانی را در بازی‌های المپیک جای داد. جالب است بدانید که پیش از این در دومین دوره از بازی‌های المپیک (سال ۱۹۰۰ پاریس) رقابت‌های اتومبیلرانی و موتورسیکلت‌رانی برگزار شده است. چندی پیش به‌منظور ایجاد مسابقات اتومبیلرانی جهانی و شرکت کردن نمایندگان کشورها به‌جای نمایندگان شرکت‌ها، رقابت‌های گرندپری A1 یا به اختصار A1GP از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ برگزار شد.

X Games

نزدیک‌ترین نمونه به مسابقات اتومبیلرانی جهانی با حضور نمایندگان هر کشور، بازی‌های X است. این بازی‌ها که به میزبانی شبکه‌ی تلویزیونی ESPN آمریکا برگزار می‌شود، ورزش‌های خطرناکی مانند اسکیت‌بورد، حرکات نمایشی با موتورسیکلت، موج‌سواری و … را در قالب رقابت‌های تابستانی و زمستانی شامل می‌شود. بازی‌های X در حال‌حاضر امکان شرکت نمایندگان کشوری در رشته‌های مختلف رالی‌کراس، موتوکراس، جیمکانا و مسابقات کامیون‌رانی را ایجاد می‌کند. با این تفاسیر، اگر مسابقات اتومبیلرانی فرصت حضور در بازی‌های المپیک را داشت، به‌نظر شما چگونه خواهد بود؟ اول باید بر سر کلاس خودروها به توافق رسید؛ رالی، دریفت، فرمول یک، درگ یا مسابقات استقامتی GT؟

GT Racing

شاید رقابت‌های استقامتی GT به دلیل ارتباط نزدیک بین خودروهای جاده‌ای و مسابقه‌ای انتخابی منطقی باشد. تماشاچیان با بیشتر خودروها آشنا هستند و برخلاف خودروهای فرمول یک، امکان ایجاد طرح و تنظیمات فنی بسیاری در این خودروها وجود دارد. علاوه بر این در مسابقات استقامتی GT، سرعت تنها عامل پیروزی نیست، بلکه باید استقامت راننده و استراتژی تیمی را هم چاشنی کار کرد. هر کشور شرکت کننده در مسابقات اتومبیلرانی المپیک باید با بهترین نماینده‌ی خود شرکت کند. در ادامه بهترین گزینه‌های ۶ کشور توسعه یافته در اولین سری از المپیک موتوراسپرت خیالی ما آورده شده‌اند.

فرانسه: بوگاتی شیرون

Bugatti Chiron / بوگاتی شیرون

واقعاً نمی‌توان گزینه‌ی بهتری از ابرخودروی بوگاتی شیرون برای فرانسوی‌ها در نظر گرفت. البته برای شرکت در این سری مسابقات، شیرون باید چند تغییر را تحمل کند. به عنوان مثال شیرون با پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر W شکل به همراه ۴ توربوشارژ، ۱۴۳۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که برای برای المپیک بسیار زیاد است. شاید قدرتی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ اسب بخار منطقی‌تر باشد.

آلمان: مرسدس AMG GT R

Mercedes AMG GT R

آلمان دو گزینه‌ی مناسب مرسدس AMG GT R و آئودی R8 را دارد که به‌نظر ما مرسدس شایستگی بیشتری برای شرکت در این رقابت‌ها دارد. شاید بهترین توجیح برای حضور مرسدس سابقه‌ی درخشان و ۹۰ ساله‌ی این شرکت در تولید خودروهای خواستنی باشد. البته اگر بخواهیم تأسیس این شرکت به‌صورت کلی و نه برند مرسدس را در نظر بگیریم، باید به ۱۳۳ سال پیش بازگردیم که در این‌صورت، برند آئودی فرزند مرسدس محسوب خواهد شد.

مرسدس با تولید پیشرفته‌ترین، باکیفیت‌ترین و زیباترین خودروها در دوره‌های مختلف، بدون شک بدون حضور در بازی‌های انتخابی شایستگی ورود به این رقابت‌ها را خواهد داشت. البته بنچمارک خودروهای اسپرت جهان، پورشه ۹۱۱ را هم نمی‌توان به سادگی کنار گذاشت.

بریتانیای کبیر: مک‌لارن ۶۵۰S GT3

McLaren 650s GT3

انتخاب از بین برندهای بریتانیایی به لطف سابقه‌ی درخشان در مسابقات اتومبیلرانی، کمی مشکل است. جگوار، استون مارتین و بنتلی همه کاندیدهای قابلی هستند؛ ولی اگر بخواهیم صادق باشیم، مک‌لارن لیاقت بیشتری دارد تا نماینده‌ی بریتانیا در این رقابت‌ها باشد.

برخلاف دیگر برندهای برندهای خودروساز بریتانیا، مک‌لارن از مالک آن گرفته تا دفتر مرکزی آن، هنوز ریشه‌ی بریتانیایی خود را حفظ کرده‌ است. با اینکه مدل پرقدرت P1 GTR در خانواده‌ی جنتلمن‌های خشن وجود دارد، ولی مانند شیرون، قدرت ابرخودروی P1 GTR برای شرکت در این مسابقت خیالی، بسیار زیاد است. شاید مدل فعلی مک‌لارن ۶۵۰S GT3 که کاملاً آماده‌ی مسابقه دادن است، گزینه بهتر و ساده‌تری باشد.

ایتالیا: فراری ۴۸۸ GTB

Ferrari 488 GTB

کاندید‌های زیادی در ایتالیا وجود دارد، ولی شاید بهترین گزینه‌ی ایتالیایی‌ها، برند فراری و مدل ۴۸۸ GTB باشد. این مدل در حال حاضر در رقابت‌های استقامتی حضور دارد؛ برادر بزرگ‌تر این مدل، یعنی ۴۵۸ در این مسابقات سابقه‌ی درخشانی دارد. بدون شک قرار دادن یک تیم پرتجربه در کنار مدل مسابقه‌ای جدید ۴۸۸ GTB کار آسان‌تری است تا یک تیم و مدل جدید.

ژاپن: نیسان GT-R

Nissan GT-R

ژاپن دو نماینده‌ی شایسته‌ی نیسان GT-R و آکورا NSX را دارد. البته قبل از شرکت دادن کشورها باید بر سر قانون ساخت خودرو در داخل کشور یا فقط برند یک کشور، به توافق رسید. به‌نظر ما نیسان GT-R و سابقه‌ی گودزیلای ژاپنی در برابر NSX جدید، شایستگی بیشتری برای ورود به این رقابت‌ها دارد.

ایالات متحده آمریکا: فورد GT

Ford GT

دو سال پیش بود که مقامات فورد، سالگرد ۵۰ سالگی پیروزی فورد GT40 با مقام‌های اول، دوم و سوم در مسابقات لمانز سال ۱۹۶۶ را جشن گرفتند. نسل جدید فورد GT در مسابقات لمانز ۲۰۱۶ به سکو رسید. باتوجه به این نتایج و سابقه فورد در برابر شورولت، نسل جدید فورد GT شایستگی بیشتر خواهد داشت.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا