نشست وزیر ارتباطات و شورای عالی جامعه مدرسین با موضوع فضای مجازی

وزیر ارتباطات با حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اعضای این نهاد عالی حوزوی دیدار و درباره معضلات فضای مجازی گفت وگو کرد.

موبنا – محمدجواد آذی جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر جمعه با حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های وزارت خانه متبوع خود با اعضای جامعه مدرسین دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای این جلسه که به ریاست آیت الله محمد یزدی، رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پایه فضای مجازی براساس فناوری است و این فناوری باعث تغییر فرهنگ خواهد شد و سبک زندگی را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد گفت: این تغییرات چالش‌های زیادی ایجاد می‌کند از جمله چالش در حاکمیت است و غرب برنامه‌ریزی سنگینی در این زمینه انجام داده و همه ما نگران شبکه‌های اجتماعی آینده هستیم بنابراین باید به داشته های خود نگاه کنیم و در این زمینه فکری اساسی باید کرد.

آذری جهرمی افزود: کلید همه این مشکلات در خلاقیت ماست و این در حالی است که ما برای تمام دنیا حرف برای گفتن داریم و این می تواند یک فرصت باشد بنابراین ما به دنبال یک همدلی بیشتر هستیم و همکاری بسیار خوبی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای فضای مجازی ایجاد کرده ایم.

در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بیان دغدغه ها و مطالبات خود از جمله ورود دشمن به خانه‌ها از طریق فضای مجازی پرداختند و ضمن تذکر جدی نسبت به مضرات فضای مجازی تاکید کردند که با اصل فضای مجازی کسی مخالف نیست بلکه با آثار زیانبار آن مخالفت وجود دارد.

اعضای جامعه مدسین ، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تهیه زیرساخت‌های آن در اسرع وقت، عدم مسامحه با توهین به مقدسات در فضای مجازی و قرار دادن بودجه کافی برای شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان‌های داخلی را مطرح کرده و توجه ویژه به موارد مذکور را خواستار شدند.

در پایان این جلسه وزیر ارتباطات ضمن تقدیر و تشکر از فرصت بوجود آمده جهت دیدار و تبادل نظر با اعضای جامعه مدرسین؛ توضیحاتی در مورد موضوعات مطرح شده ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا