معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس)

یکی از مهم ترین ویژگی های این ساختار که آن را تبدیل به سبکی نوین در عرصه معماری کرده است، ارتباط متقابل میان فضا های مختلف و همچنین چشم اندازهای خصوصی و عومی به شمار می رود.

موبنا؛ رکسانا دانیالی – حذف بافت سنتی بویژه ار نگاه دانش معماری در شهرهای مختلف کشور چین، نگرانی های زیادی را برای علاقه مندان به تاریخ این سرزمین ایجاد کرده است. به اعتقاد کارشناسان؛ تا مدتی دیگر از آن خانه ها و باغ هایی که بخشی از شناسنامه تاریخی کشور چین هستند اثری باقی نخواهد ماند و تنها در فیلم ها باید معماری سنتی چین را مشاهده کرد.

گروه معماری واندر با توجه به چالش مذکور پروژه ای جدید را در بخش قدیمی غرب پکن که بافتی سنتی دارد آغاز کرده است. دفتر اصلی این استودیوی طراحی نیز در پکن قرار دارد و به واسطه سبک حرفه ای خود در استفاده از عناصر سنتی چینی و ترکیب آن با سبک معماری لوکس امروزی، به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است. لازم به ذکر است که بافت سنتی مذکور (جزئی از تمدن قدیمی چین به شمار می رود) به واسطه نوسازی وسیع و سریع در کشور، مورد تهدید قرار گرفته است.

خانه های ساخته شده از بلوک های بتنی و برج های مرتفع قرن بیست و یکم منجر به کم رنگ شدن اهمیت آنچه که از گذشته تاریخی پکن باقی مانده ، می شود. با این حال، طی یک دهه گذشته نسل جدیدی از معماران آگاه نسبت به حفاظت از بافت های سنتی چین که نمادی از فرهنگ غنی این کشور هستند، اقدامات زیادی انجام داده اند.

معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس)

به وسیله جا به جایی مرزهای معماری فراموش شده چین و توسعه امکانات آن، هدف اصلی گروه طراحی واندر ساخت فضایی با نور کافی، جریان مناسب هوا و در عین حال به سبک مدرن خواهد بود. لازم به ذکر بوده که چهارچوب اساسی کار از ساختار سنتی چین الگو برداری شده است. پیش از اجرای طرح نهایی، این چهارچوب با واحد های مختلفی انطباق داده شد تا بتوان به دیدگاه کاملی دست یافت.

معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس)

ساختار جدید در مقایسه با طرح سنتی پایه، به اندازه ای کنتراست دارد که قادر است بازدید کنندگان را به یک سفر فضایی شگفت انگیز ببرد! یکی از مهم ترین ویژگی های این ساختار که آن را تبدیل به سبکی نوین در عرصه معماری کرده است، ارتباط متقابل میان فضا های مختلف و همچنین چشم اندازهای خصوصی و عمومی به شمار می رود.

معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس)

با وجود فضای کاربردی محدود، گروه طراحی واندر تلاش کرده است تا دید مناسبی از چشم اندازهای روزمره پکن را در اختیار ساکنین خانه قرار دهد. رنگ غالب به کار رفته سفید بوده و به عقیده تیم واندر، فضای خانه را در وضعیتی کاملا “خالص” قرار می دهد.

معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس)

برای خنثی سازی خط جداکننده داخل و خارج خانه، گروه واندر از سنگ استفاده کرده است. در واقع با این کار، ارتباط عمیقی میان معماری و طبیعت برقرار شده است. تلفیق موادی مانند سنگ و شیشه، ساختاری را به وجود آورده که هر مخاطبی از بازدید آن لذت خواهد برد.

معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس) معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس) معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس) معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس) معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس) معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس) معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس) معماری لوکس با روح سنتی چینی! (+عکس)

اطلاعات پروژه

– مکان: پکن، چین

– زمان اتمام: ۲۰۱۷

– سر مهندس: zhu qipeng

– اعضای تیم: yanpeng, yuan yingzi

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا