فهرست بهترین گوشی‌های بازار مجهز به بهترین دوربین‌ها (+عکس)

گروهی از کارشناسان مطالعه گسترده‌ای را روی همه گوشی‌های هوشمند موجود در بازار انجام دادند و انجام آزمایش‌های مختلف موفق شدند فهرست بهترین گوشی‌هایی که با پیشرفته‌ترین دوربین‌ها در بازار فروخته می‌شوند را ارایه کنند.

موبنا – انتخاب بهترین گوشی هوشمند مجهز به دوربین دیجیتالی پیشرفته چندان هم کار آسانی نیست و این روزها که شرکت‌های بزرگ روی قابلیت‌های تصویربرداری گوشی‌ها تاکید فراوان دارند، نمی‌توان به راحتی بهترین گزینه را بین آنها انتخاب کرد. بیشتر پرچمدارانی که هم اکنون در بازار فروخته می‌شوند فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته مخصوص دوربین را شامل شده‌اند و این در حالی است که برندهای بزرگ هم‌اکنون به سرمایه‌گذاری‌های خود در این عرصه ادامه می‌دهند.

دوربین برخی از گوشی‌ها در فضاهای کم‌نور به خوبی عمل می‌کند، دوربین دیگر رقبا برای گرفتن عکس در حالت HDR مناسب است و برخی دیگر از دوربین‌ها نیز نتوانسته‌اند توجه کاربران را برای عکاسی جلب کنند و در عوض برای فیلمبرداری توصیه می‌شوند. در چنین بازار شلوغی انتخاب بهترین دوربین متناسب با نیاز شما کار آسانی نیست و در حالی که می‌بایست هزینه زیادی برای خرید این گوشی‌های قدرتمند پرداخت کنید، ممکن است کیفیت دوربین آنها برای شما قابل قبول نباشد.

با این وجود گروهی از کارشناسان مطالعه گسترده‌ای را روی همه گوشی‌های هوشمند موجود در بازار انجام دادند و انجام آزمایش‌های مختلف موفق شدند فهرست بهترین گوشی‌هایی که با پیشرفته‌ترین دوربین‌ها در بازار فروخته می‌شوند را ارایه کنند. در اینجا لیست مذکور را با جزییات کامل مشاهده می‌کنید ت دریابید کدام یک از این گوشی‌ها برای شما بهتر هستند.

فهرست بهترین گوشی‌های بازار مجهز به بهترین دوربین‌ها (+عکس)

آیفون ایکس

مهم‌ترین مزایا:

  • یکی از بهترین دوربین‌های موجود برای عکس‌برداری در حالت HDR
  • حالت پورتره بسیار عالی و باکیفیت
  • تصویربرداری ویدیویی با کیفیت ۴ هزار پیکسل با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
  • کیفیت رنگ‌ها و روشنایی بالا در تصاویر
  • فلش باکیفیت برای عکاسی در هنگام شب

مهم‌ترین معایب:

  • عدم پشتیبانی از حالت تنظیمات دستی برای تصویربرداری
  • عدم پشتیبانی از فرمت RAW در دوربین
  • پایین بودن کیفیت عکاسی بدون فلش در فضاهای کم‌نور

«آیفون ایکس» به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند بهترین عکس‌ها و ویدیوها را برای شما تهیه کند و این مسئله بر همگان واضح و مبرهن است. آخرین پرچمدار شرکت اپل یکی از بهترین دوربین‌های موجود در بازار را دارد و هر دو دوربین اصلی و سلفی آن بسیار قابل قبول هستند.

نکته مهم و قابل توجه در گوشی یاد شده به دوربین اصلی دستگاه مربوط می‌شود که امکان عکس‌برداری در حالت واید را فراهم می‌کند و همچنین لنز «تِله‌فوتو» هم برای آن در نظر گرفته شده است تا بهترین بزرگنمایی را هم در اختیار داشته باشد. هر دو دوربین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند عمق تصویر را شناسایی کنند و از قابلیت پورتره در گوشی «آیفون ایکس» پشتیبانی کنند.

اگرچه «آیفون ایکس» حالت عکاسی به صورت دستی را شامل نمی‌شود، ولی نرم‌افزار طراحی شده برای دوربین این گوشی هوشمند بسیار کامل است. این گوشی هوشمند یکی از بهترین حالت‌های HDR در بین همه رقبا را ارایه می‌کند که مهم‌ترین رقب آن دوربین «پیکسل ۲» گوگل با قابلیت تصویربرداری در حالت +HDR است.

 

فهرست بهترین گوشی‌های بازار مجهز به بهترین دوربین‌ها (+عکس)

پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال گوگل

مهم‌ترین مزایا:

  • تصویربرداری در حالت +HDR با قابلیت ارایه بهترین کیفیت HDR بین همه گوشی‌های اندرویدی جهان
  • رنگ‌های بسیار واقعی و کیفیت قابل قبول در شرایط نوری متفاوت
  • سیستم مناسب تثبیت تصویر و اتوفوکوس بسیار سریع هنگام تصویربرداری

مهم‌ترین معایب:

  • عدم پشتیبانی از حالت تنظیمات دستی در اپلیکیشن دوربین گوگل
  • قابل قبول نبودن کیفیت حالت پورتره در مقایسه با دیگر گوشی‌های مجهز به دو حسگر دوربین
  • برخی اختلالات تصویری در شرایط نوری خاص

آخرین سری از گوشی‌های پیکسل گوگل دو مورد از بهترین دوربین‌های موجود در بازار جهانی مبتنی بر سیستم عامل اندروید را در اختیار کاربران جهانی قرار داد. گوشی هوشی «پیکسل ۲» و «پیکسل ۲ ایکس‌ال» به دو حسگر تصویربرداری در قسمت پشت بدنه مجهز شده‌اند، نرم‌افزار طراحی شده برای آنها بسیار پیشرفته است و می‌توانند تصاویر ویدیویی بسیار قابل قبول تهیه کنند.

یکی از بزرگترین قابلیت‌هایی که برای این گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شده است، امکان تصویربرداری در حالت +HDR محسوب می‌شود که گوی سبقت را از همه گوشی‌های اندرویدی ربوده است. این قابلیت نتیجه سال‌ها تلاش و طراحی الگوریتم‌های پیچیده توسط گوگل است تا در نهایت این فناوری پیشرفته به کار گرفته شود.

اگرچه «پیکسل ۲» و «پیکسل ۲ ایکس‌ال» در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار در زمینه تصویربرداری قابلیت‌های ضعیف‌تری را شامل می‌شوند، ولی باید توجه کرد در مجموع آنها یکی از بهترین دوربین‌ها را در خود جا داده‌اند و گوگل آنها را به گونه‌ای طراحی کرده است که حتی عمق سایه را هم می‌توان در عکس‌های تهیه شده با آنها مشاهده کرد. البته کیفیت دوربین این گوشی هوشمند به اندازه «آیفون ایکس» اپل نیست و با این وجود در بین گوشی‌های اندرویدی بسیار رضایت بخش است.

 

فهرست بهترین گوشی‌های بازار مجهز به بهترین دوربین‌ها (+عکس)

گلکسی نوت ۸ سامسونگ

مهم‌ترین مزایا:

  • شفافیت تصویر بسیار قابل قبول
  • بزرگنمایی اپتیکال عالی
  • قابلیت‌های اجرایی بسیار کارآمد در فضاهای کم‌نور
  • اتوفوکوس سریع و قابل قبول برای تصویربرداری ویدیویی

مهم‌ترین معایب:

  • تداخل رنگ‌ها در برخی شرایط
  • عدم کارایی بالا در سیستم خودکار WB

گوشی هوشمند «گلکسی نوت ۸» را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تصویربرداری دانست. این گوشی هوشمند به یک دوربین واید با لنز تله‌فوتو مجهز شده است که دو حسگر آن در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند تا در نهایت یک تصویر بسیار باکیفیت به دست آید. شرکت سامسونگ برای پاسخگویی به حالت پورتره گوشی‌های اپل این محصول را به حالت ویژه‌ای با نام «لایو فوکوس» مجهز کرده است.

«گلکسی نوت ۸» یکی از بهترین گزینه‌ها برای تصویربرداری در فضاهای کم‌نور است. کارایی آن در طول روز نیز بسیار قابل قبول است و البته سامسونگ برای آن الگوریتم‌های ویژه در نظر گرفته است تا به صورت خودکار با تشخیص نور سفید در محیط، بهترین رنگ‌ها را ارایه کند.

به جز قابلیت تصویربرداری در فضاهای کم‌نور، «گلکسی نوت ۸» را می‌توان بهترین گزینه برای گرفتن شفاف‌ترین عکس‌ها، تمیزترین تصاویر و بهترین عکس‌ها در شرایط نوری نامناسب دانست. از این نظر بسیاری از رقبا از دوربین پرچمدار سامسونگ عقب مانده‌اند.

 

فهرست بهترین گوشی‌های بازار مجهز به بهترین دوربین‌ها (+عکس)

گلکسی اس۸ و گلکسی اس۸ پلاس سامسونگ

مهم‌ترین مزایا:

  • شفافیت تصویر قابل قبول
  • قابلیت‌های اجرایی بسیار کارآمد در شرایط کم‌نور
  • اتوفوکوس سریع و قابل قبول در هنگام تصویربرداری ویدیویی

مهم‌ترین معایب:

  • تداخل رنگ‌ها در برخی شرایط خاص
  • عدم کارایی حالت خودکار WB

همان مزایایی که برای دوربین دیجیتالی «گلکسی نوت ۸» در نظر می‌گیرید را تقریبا به صورت مشابه می‌توانید در «گلکسی اس۸» هم مشاهده کنید. گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» مانند مدل «نوت ۸» حسگر ثانوی تله‌فوتو را شامل نمی‌شوند و با این وجود دوربین آنها بسیار قابل قبول است. باید توجه داشته باشید که برای این دوربین‌ها قابلیت بزرگنمایی اپتیکال در نظر گرفته شده است و بر این اساس هنگام عکس‌برداری در شرایطی که سوژه مورد نظر بیشتر از ۲۰ اینچ فاصله دارد، عمق تصویر به صورت غیرواقعی محاسبه می‌شود.

باید توجه داشته باشید که برای نرم‌افزار طراحی شده در دوربین این دو گوشی هوشمند حالت تنظیمات دستی هم در نظر گرفته شده است و شما به کمک آن می توانید کیفیت رنگ‌ها، شفافیت، نور، و دمای عکس را تغییر دهید و در نهایت با ایجاد تنظیمات روی کنتراست و …، عکس را در حالت دلخواه خود بگیرید.

 

فهرست بهترین گوشی‌های بازار مجهز به بهترین دوربین‌ها (+عکس)

ال‌جی وی۳۰

مهم‌ترین مزایا:

  • حالت تنظیمات دستی بسیار کارآمد برای تصویربرداری ویدیویی
  • دوربین اصلی واید مناسب برای عکاسی خیابانی و منظره
  • دوربین سلفی واید برای گرفتن عکس‌های ویژه و منحصر به فرد
  • تصاویر شفاف و قابل قبول

مهم‌ترین معایب:

  • مشاهده رنگ‌های مصنوعی در برخی شرایط
  • عدم کارایی حالت WB در هنگام شب و فضاهای بسته

گوشی هوشمند «ال‌جی وی۳۰» یک دوربین کاملا متفاوت را در خود جا داده است. اگرچه این دوربین برای عکاسی‌های سنگین و تصویربرداری‌های بزرگ مناسب نیست، ولی توجه داشته باشید که در حد خود بهترین کیفیت عکس‌ها را ارایه می‌دهد. حسگر دوربین این گوشی هوشمند کوچک است و تکنیک ال‌جی برای عکاسی در آن به روز نشده است و همچنان از فرمت JPEG استفاده می‌شود. با این وجود سیستم تشخیص نور سفید محیط در این دوربین به خوبی عمل می‌کند و در مجموع می‌توان گفت دوربین «ال‌جی وی۳۰» برخی قابلیت‌های منحصر به‌فرد دارد که در هیچ دوربین دیگری مشاهده نمی‌کنید.

مهم‌ترین نکته در این دوربین استفاده از لنزهای واید در قسمت پشت و جلوی بدنه است. شرکت ال‌جی برای ساخت دوربین این گوشی هوشمند تاکید فراوان روی لنزهای فوق واید داشته است و به جای آنکه از فناوری تله‌فوتو بهره ببرد، از این طریق تفاوت را ایجاد کرده است. تله‌فوتو برای آن دسته از کاربران مناسب است که قصد دارد برای گرفتن عکس‌های پورتره بزرگنمایی زیاد انجام دهند و در مقابل لنزهای واید برای عکاسی خیابانی و عکاسی از مناظر بسیار مناسب هستند.

علاوه بر موارد یاد شده، گوشی هوشمند «ال‌جی وی۳۰» حالت تنظیمات دستی پیشرفته را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برای تصویربرداری ویدیویی، این تنظیمات دستی به صورت کاملا منحصر به‌فرد ارایه شده‌اند.

 

فهرست بهترین گوشی‌های بازار مجهز به بهترین دوربین‌ها (+عکس)

اچ‌تی‌سی یو۱۱

مهم‌ترین مزایا:

  • عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی همه جزییات را به خوبی شامل می‌شوند و در همه شرایط نوری جزییات در آنها به خوبی ارایه شده است
  • دوربین سلفی در هنگام شب کیفیت بسیار قابل قبولی دارد
  • صدای محیط در هنگام تصویربرداری ویدیویی به بهترین شکل ضبط می‌شود

مهم‌ترین معایب:

  • سیستم خودکار WB برای تنظیم رنگ‌ها در فضای بسته و هنگام شب به خوبی عمل نمی‌کند
  • حالت تصویربرداری پورتره ندارد
  • در شرایط نور روز کمترین قابلیت‌های تصویربرداری ارایه شده‌اند

گوشی هوشمند «اچ‌تی‌سی یو۱۱» از دیگر محصولاتی است که استفاده از آن برای تصویربرداری باکیفیت را به شما توصیه می‌کنیم. البته دوربین دیجیتالی این دستگاه برخی معایب را هم شامل می‌شود و در مقایسه با بسیاری از دوربین‌های موجود باکیفیت‌تر عمل می‌کند.

این گوشی هوشمند به خصوص در شرایط کم‌نور بسیار قابل قبول عمل می‌کند و حتی وقتی که نور محیط کمتر از میزان پیش‌بینی شده باشد، یو۱۱ شفافیت تصویر را به صورت خودکار مدیریت می‌کند و هرگونه اختصاص در رنگ‌ها را از بین می‌برد. البته باید توجه داشت که سیستم خودکار تشخیص نور سفید محیط در آن چندان قابل قبول نیست و با این وجود دوربین سلفی دستگاه نیز می‌تواند در فضاهای کم‌نور به خوبی عمل کند که این اتفاق به واسطه فناوری ویژه اچ‌تی‌سی موسوم به اولتراپیکسل صورت می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین ضعف‌ها برای این دوربین دیجیتالی عدم پشتیبانی از حالت عکاسی پورتره است و حسگر ثانوی برای آن پیش‌بینی نشده است. با این وجود می‌توان دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند را در رده بهترین دوربین‌های بازار دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا