نخستین تصویر «گلکسی نوت ۹» مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر (+عکس)

سامسونگ بر این باور است که قرار گرفتن حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی بسیار بهتر از تعبیه آن در پشت بدنه است.

موبنا – شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت‌های بزرگ در حال کار کردن روی حسگر تشخیص اثر انگشت هستند تا این فناوری را زیر نمایشگر لمسی انتقال دهند و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های فراوان صورت گرفته است. نخستین گوشی هوشمند مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را چینی‌ها تولید کردند و این محصول با نام «ویوو ایکس۲۰ پلاس یودی» معرفی شد. با این وجود بازار جهانی منتظر آن است که در سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد بیشتری از این گوشی‌ها روانهبازار شوند.

سال گذشته برخی منابع آگاه اعلام کردند که در گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» سامسونگ می‌توانیم شاهد چنین فناوری ویژه‌ای باشیم. با این وجود گزارش‌های بعدی نشان داد که سامسونگ هنوز آمادگی کامل برای تولید انبوه این فناوری را ندارد. در عوض گوشی هوشمند «گلکسی نوت ۹» که حدود شش ماه بعد از «گلکسی اس ۹» معرفی می‌شود نخستین محصول سامسونگ مجهز به این فناوری خواهد بود تا حسگر اثر انگشت آن زیر نمایشگر لمسی قرار گرفته باشد و دستکم شایعاتی که هم اکنون منتشر شده است این خبر را تایید می‌کند.

نخستین تصویر «گلکسی نوت ۹» مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر (+عکس)

در آخرین خبرهای منتشر شده از سوی منابع آگاه طرح‌های اولیه مربوط به پرچمدار بعدی سامسونگ مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی را نشان داده است و مشخص شده است این محصول چگونه کار می‌کند. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که سامسونگ طی چند سال آینده تلاش‌های فراوان در این زمینه انجام داده است.

سامسونگ بر این باور است که قرار گرفتن حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی بسیار بهتر از تعبیه آن در پشت بدنه است. زیرا زمانی که گوشی هوشمند روی میز قرار دارد، کاربر برای باز کردن قفل نمایشگر می‌بایست گوشی را بلند کند و این مسئله چندان خوشایند نیست. در مجموع پیش‌بینی می شود تا پایان سال جاری میلادی از این فناوری در یکی از محصولات سامسونگ رونمایی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا