کشف روش جدید برای تهیه باتری های ایمن‌تر و ارزان تر

دانشمندان مدعی هستند ماده‌ای جدید از جنس اکسید فلز منیزیم کشف کرده اند که با استفاده از آن می توان باتری هایی با ظرفیت بالای ذخیره سازی انرژی و همین طور با ایمنی بیشتر تولید کرد.

موبنا – تحقیقات یاد شده توسط دانشگاه ای اند ام تگزاس انجام شده و محققان می گویند این ماده تازه منجر به تولید باتری هایی خواهد شد که ارزان تر بوده و ایمنی بیشتری نیز دارند.

در جریان تلاش برای تولید باتری تازه محققان فضای مورد استفاده برای یون های منیزیم را محدود کرده و در عین حال به آنها امکان دادند تا آزادانه تر جابجا شوند و ظرفیت ذخیره سازی انرژی خود را افزایش دهند.

به گفته آنها فناوری جدید به کار گرفته شده در باتری یاد شده ظرفیت ذخیره سازی انرژی با استفاده از این باتری را ۵ برابر می‌کند. در حال حاضر بخش عمده باتری های به کار گرفته شده در گوشی ها، تبلت ها و رایانه های شخصی، باتری های لیتیومی هستند که به علت داغ شدن ناگهانی امکان انفجارشان وجود دارد.

گفتنی است منیزیم در مقایسه با لیتیوم ثبات و پایداری بیشتری دارد و بسیار دیرتر از لیتیوم به دمای ذوب می رسد. محققان امیدوارند در آینده نه چندان دور تولید باتری های یادشده برای استفاده تجاری ممکن شود.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا