گستاخی سامسونگ نتیجه واردات انحصاری و بی رویه کالاهای کره ای

اقدام توهین آمیز شرکت سامسونگ علیه ورزشکاران المپیکی ایران، بازتاب وسیعی در کشورمان ایجاد کرده و انزجار عموم مردم از نشان تجاری سامسونگ را برانگیخته است.

موبنا – به گزارش شبکه تلویزیونی ایران، شامگاه روز چهارشنبه ۱۸ بهمن خبرگزاری یونهاپ به ‌نقل از کمیته المپیک کره‌جنوبی، خبر داد که ورزشکاران ایران و کره‌شمالی از دریافت تلفن‌های همراه هوشمند در طول بازی‌های المپیک زمستانی منع شدند.

دلیل این تصمیم از سوی مقامات کره‌جنوبی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و کره شمالی اعلام شده است. شرکت سامسونگ ۴هزار دستگاه گوشی هوشمند به کمیته المپیک زمستانی کره‌جنوبی اهدا کرده تا آنها را به‌عنوان هدیه در اختیار ورزشکاران قرار دهد . این در حالی است که به ۲۲ ورزشکار از کره شمالی و ۴ ورزشکار از ایران که در این دوره از بازی‌ها حضور دارند هیچ گوشی هوشمندی اهدا نشد.

واکنش قاطعانه سکاندار وزارت خارجه به اقدام نسنجیده سامسونگ

اقدام توهین آمیز شرکت سامسونگ بلافاصله با واکنش های محکم مسئولان ارشد کشورمان مواجه شد به گونه ای که وزیرامورخارجه کشورمان پس از اقدام غیراخلاقی شرکت سامسونگ در عدم ارائه گوشی سامسونگ به ورزشکاران ایرانی در جریان برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی در جلسه‌ای به سفیر کره جنوبی در تهران اعلام کرده است که اگر کره‌ای‌ها تا پایان امروز این اقدام خود را جبران نکنند، تلفن همراه خود را تغییر خواهد داد.

موضعگیری محکم وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات

کانال «خبرفوری» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: پس از بی احترامی سامسونگ به ورزشکاران ایرانی، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال آن است که در صورتیکه شرکت سامسونگ تا پایان روز جاری عذرخواهی رسمی نکند، پیشنهاد عدم ثبت گوشی های سامسونگ در کشور را در کارگروه مربوطه مطرح و از ورود این برند به کشور جلوگیری نماید.

احضار سفیر کره جنوبی به وزارت خارجه

در پی اقدام غیر اخلاقی و غیر ورزشی شرکت سامسونگ سفیر کره جنوبی به وزارت امور خارجه احضار شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر گفت: شب گذشته کیم سونگ هو سفیر کره جنوبی در تهران توسط محمود فرازنده دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیا و اقیانوسیه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

قاسمی افزود: در این دیدار مراتب اعتراض شدید وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی ایران نسبت به این رفتار غیر اخلاقی و مغایر با روح حاکم بر بازیهای المپیک که شعار خود را ورای رنگ، دین، نژاد و سیاست قرار داده، به وی اعلام شد. در این دیدار خاطر نشان شد در صورتی که شرکت سامسونگ مراتب عذرخواهی خود را از این اقدام نابخردانه اعلام ننماید، این موضوع شدیدا بر روابط تجاری شرکت سامسونگ با جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.

سفیر کره جنوبی ضمن ابراز تاسف فراوان در این دیدار اعلام داشت طی تماس های مکرر با مقامات ذیربط در وزارت امور خارجه و دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ موضوع را به دلیل اهمیت و حساسیت دنبال کرده و طبق اظهارات مقامات رسمی دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ هیچگونه دخالتی در بروز این سوء تفاهم و توزیع اقلام اهدائی به عنوان اسپانسر این بازیها نداشته اند.

اقدام ضد المپیکی کمیته المپیک زمستانی کره جنوبی

با وجود آنکه منشور المپیک می گوید در طول بازی ها هیچ نوع نمایش سیاسی، مذهبی یا نژادی تحمل نخواهد شد، مع الاسف بازی های المپیک اغلب به عنوان عرصه ای برای بهره گیری های سیاسی استفاده شده است.

این باز نیز مسئولان برگزارکننده کمیته المپیک زمستانی بر خلاف منشور بازیها ضمن دخالت نگرش های ناصواب سیاسی بر روح ورزشی و انسانی حاکم بر مسابقات، لگه ننگ دیگری را در کارنامه کمیته جهانی المپیک ثبت کردند.

گستاخی سامسونگ نتیجه وارادت بی رویه کالاهای کره ای

دانستن اینکه چه میزان از کالاهای کره جنوبی به کشورمان وارد می شود، نیاز به تحقیق و بررسی ندارد. کافیست به خیابان های شهرهایمان نگاهی بیندازیم تا انواع خودروهای شیک اما پلاستیکی کره جنوبی را نظاره گر باشیم؛ کافیست که به لوازم منزل برخی از هموطنانمان بنگریم تا شاهد جولان برندهای کره ای در خانه های ایرانی باشیم؛ کافیست تا در مترو یا سایر خوردوهای عمومی به دستان جوانان ایرانی بنگریم که چگونه محو تلفن همراه کره ای خود هستند!

وقتی خودمان به نشان های تجاری کره ای اجازه خوش رقصی بدهیم قطعا زمانی خواهد رسید که قافیه را به حریف ببازیم.

قصور مسئول میانی بیشتر از مصرف کننده است

در مسئله واردات بی حدوحصر کالاهای خودرویی اعم خودرو، لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه، قصور مصرف کننده به مراتب کمتر از واردکننده است. اصطلاح معروفی وجود دارد که می گوید:« تخم مرغ هایت را در یک سبد نگذار» حال باید از مسئولان میانی و اقتصادی کشور این سئوال را پرسید که چرا به جای تنوع در وارادات کالاهایی که توان تولید آن را نداریم، فقط سراغ یک کشور رفته ایم. مگر خودروسازی، تلویزیون و یخچال سازی و تولید گوشی تلفن همراه در انحصار کره جنوبی است.

اساسا چرا از شرکت های ایرانی همچون جی ال ایکس (تولید کننده گوشی تلفن همراه) اسنوا و پاکشوما حمایت همه جانبه ای نمی شود تا شاهد گستاخی برندهای کشورهای خارجی نباشیم؟

بهمن ماه اراده و استقلال ایران و ایرانیان است. ماهی که ملت یکپارچه شد و علیه شرق و غرب قیام کرد و به استقلال رسید. ماهی که خون های بسیاری برای آبیاری نهال استقلال ایران بر زمین ریخته شد. ماهی که همواره بین مسئولان و مردم اتحاد و پیوند ایجاد کرده است. بهمن یعنی ایام غیرت و همت ایرانی

حال در چند روز مانده به سالروز روز پیروزی اراده و غیرت مردم ، یک نشان تجاری کره ای ورزشکاران کشورمان را تحقیر می کند و از این غافل است که عواقب چنین اقدامات نسنجیده ای ممکن است همانند یک بهمن بر سرشان خراب شود.

ملتی که در مقابل هر گونه تحقیر و توهینی قد برافراشته و پاسخ قاطعانه ای به آن داده، در بهمن ماه هم نشان خواهد داد که یک نشان کره ای که هیچ، اگر تمام برندهای کره ای بخواهند علیه ایران اقدامات غلط انجام دهند، پاسخ قاطعی در طرف مردم ایران دریافت خواهند کرد.

لزوم ایجاد پویش # نه به سامسونگ

نگاهی گذرا به شبکه های اجتماعی نشان می دهد فعالان فضای مجازی نسبت به اقدام توهین آمیز سامسونگ واکنش منفی گرفته و درصدد ایجاد کمپین نه به کالای کره ای هستند.

گستاخی سامسونگ نتیجه واردات انحصاری و بی رویه کالاهای کره ای

کاربران برخی از شبکه ها با سیاسی خواندن اقدام سامسونگ خواهان تحریم این شرکت شده اند.

 منبع: ایران کالا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا