ولوو بازهم با ایمنی همه را غافلگیر کرد!

اگر یکی از سرنشینان این خودرو قصد داشته باشد که تعمدی به خود آسیب برساند ولوو هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد و در غیر این صورت ضمانت شده است که در این خودرو در شدیدترین تصادفات جاده‌ای هم هیچ کس آسیب جدی نبیند یا جان خود را از دست ندهد.

موبنا – همه شرکت‌های خودروسازی در حال توسعه فناوری‌های هوشمند هستند تا نسل جدید محصولات خود را ایمن‌تر و پیشرفته‌تر روانه بازار کنند. ولی خودرویی که شرکت «ولوو» مدل اولیه آن را تولید کرده است با تمام اتومبیل‌های موجود در جهان تفاوت دارد. این شرکت سوئدی پیش‌بینی کرده است سال ۲۰۲۰ میلادی نخستین اتومبیل جهان را وارد جاده‌ها می‌کند که حتی در صورت بروز شدیدترین تصادفات هم هیچ کس در آن کشته نمی‌شود و در بدترین شرایط نیز همه از این خودرو سالم بیرون می آیند. این اتومبیل شاسی‌بلند حتی جلوی بروز آسیب‌های شدید را می‌گیرد و بنابراین مرگ یا آسیب‌دیدگی در این خودرو غیرممکن است.

«لِکس کرسمیکرز» مدیرعامل شرکت ولوو در آمریکای شمالی گفت: «اگر با مهندسان سوئدی صحبت کنید متوجه خواهید شد آنها تا چه اندازه باهوش هستند. آنها تا زمانی که مطمئن به انجام کاری نباشند از آن صحبت نمی‌کنند و اگر هم اکنون صحبت از خودرویی به میان آمده است که در شدیدترین تصادفات جاده‌ای هیچ کس در آن جان خود را از دست نمی‌دهد، مطمئن باشید که این مهندسان آن را تولید می‌کنند».

البته یک هشدار کاملا جدی هم در این زمینه وجود دارد. اگر یکی از سرنشینان این خودرو قصد داشته باشد که تعمدی به خود آسیب برساند یا خودکشی کند، شرکت ولوو هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد و در غیر این صورت ضمانت شده است که در این خودرو در شدیدترین تصادفات جاده‌ای هم هیچ کس آسیب جدی نبیند یا جان خود را از دست ندهد.

ولوو بازهم با ایمنی همه را غافلگیر کرد!

لازم به ذکر است ساخت خودروهایی که امکان مرگ و میر آنها وجود نداشته باشد از پروژه‌هایی محسوب می‌شود که کمپانی‌های بزرگ روی آن کار می‌کنند و فقط ولوو در این زمینه سرمایه‌گذاری نکرده است. این طور که آخرین گزارش «شرکت بیمه مخصوص ایمنی بزرگراه‌ها» در آمریکا منتشر کرده است، در حال حاضر ۹ مدل خودرو جاده‌های آمریکا در حال تردد هستند که طی چهار سال گذشته هیچ کس در آنها جان خود را از دست نداده است و یکی از این خودروها مدل XC90 ولوو است.

شرکت ولوو که همچنان دفتر مرکزی آن در کشور سوئد قرار دارد و البته «گروه هلدینگ ژجیانگ جیلی» چین آن را خریداری کرده است، تصمیم دارد ساخت ایمن‌ترین خودروی جهان را آغاز کند و از سال ۲۰۲۰ میلادی آن را به تولید انبوه برساند. این خودروساز بزرگ هم اکنون مطالعه جهانی را به انجام رسانده است تا متوجه شود که در اتومبیل‌های آن چند نفر در خیابان‌های جهان جان خود را از دست داده‌اند و مشکل امنیتی اصلی برای مرگ و میرهای صورت گرفته چه بوده است. با این روش مهندسان ولوو می‌توانند فناوری‌های خود را به گونه‌ای توسعه دهند که احتمال بروز تصادفات پیش‌بینی شود و جلوی چنین اتفاقاتی گرفته شود. این اتفاق همچنین به شرکت ولوو کمک می‌کند تا میزان ایمنی در محصولات جدید خود را بهتر پیش‌بینی کند و فناوری‌های جدید را به صورت هدفمندتر در اتومبیل‌ها به کار گیرد.

لازم به ذکر است این فناوری‌ها در کنار یکدیگر قابلیت رانندگی خودران خودرو را هم در محصولات این شرکت ارایه می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت خودروهایی که سال ۲۰۲۰ میلادی توسط ولوو روانه بازار می‌شوند نه تنها احتمال مرگ و میر جاده‌ای را به صفر می‌رسانند، بلکه امکان رانندگی خودکار هم برای آنها فراهم شده است.

«اریک کوئلینگ» مدیر مرکز مهندسی امنیت ولوو در این خصوص توضیح داد: «با توسعه خودروهایی که به صورت کاملا خودکار حرکت می‌کنند، ما در تلاشیم میزان ایمنی جاده را به بالاترین سطح برسانیم. از آنجایی که شما به عنوان سرنشین خودروی کاملا خدکار ممکن است تصور کنید که فناوری جدید ایمنی ندارند، ما فعالیت‌های خود را به گونه‌ای دنبال میکنیم که مردم سراسر جهان به چنین خودروهایی اطمینان کامل داشته باشند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا