مدال افتخار به میان رده Honor 7X

پیش‌تر آنر ۹ را بررسی کرده‌ بودیم؛ ‌گوشی که برچسب قیمتی کمتر از دو میلیون تومان داشت، اما ویژگی‌های منحصر بفردش باعث شده بود تا از سطح گوشی‌های میان‌رده به سمت گوشی‌های پرچمدار نزدیک‌تر شود.

موبنا – آنر۹ هرچند به لحاظ سخت‌افزار از مدل‌های پرچمدار ضعیف‌تر بود، اما در عمل کاربر تفاوت چندانی از این بابت احساس نمی‌کرد. حال در این مطلب با خاطره خوبی که استفاده آنر ۹ در یاد ما گذاشته، سراغ مدل دیگری از سری آنر یعنی ۷ ایکس رفته‌ایم. آنر ۷ ایکس دو سیمکارت ‌با نمایشگر۵.۹۳ ‌اینچی، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ داخلی، چهار گیگابایت رم و دو دوربین ۱۶ و دو مگاپیکسلی در قاب پشت به بازار معرفی شده است. به‌غیراز این موارد مهم‌ترین ویژگی این گوشی، طراحی فوق‌العاده زیبای آن است.

 

 

اگر به‌یاد داشته باشید در سال‌های قبل برند اپل به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند مطرح بود، اما هواوی به‌خصوص در سری آنر یکسر و گردن بالاتر از کهنه‌کارهای بازار قرارگرفته است. البته این اتفاق به این سادگی‌ها محقق نشده است، چراکه به‌خصوص در سه چهار سال اخیر هواوی سرمایه‌گذاری سنگینی در دپارتمان طراحی گوشی‌های هوشمندش کرده است، موضوعی که بالاخره در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ شاهد خروجی آن هستیم.

 

 

آنر ۷ایکس با برچسب قیمتی کمتر از ۵/۱میلیون‌ تومان و مشخصات فنی کاربردی که دارد، در کنار طراحی به‌روز، عملا هر خریداری را به خود جذب می‌کند. اگر می‌خواهید از نقاط ضعف و قوتHonor 7X مطلع شوید، با ما همراه باشید.

مدال افتخار به میان رده Honor 7X

 

وقتی صحبت از چیپ و تراشه بکار رفته در پردازنده و گرافیک آنر ۷ایکس صحبت می‌شود، در یک کلام باید بگوییم، ابدا نباید نگران کارایی سخت‌افزار این گوشی باشید.

 

مدال افتخار به میان رده Honor 7X

 

همان‌طور پیش‌تر نیز اعلام شده بود، تراشه کرین ۶۵۹، قلب تپنده‌ میان‌رده‌ جدید هواوی است که از هشت هسته‌ پردازشی Cortex-A53 استفاده می‌کند که بسته به فرکانس آن‌ها، هسته‌های پردازشی به دو خوشه تقسیم شده‌اند. واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2 نیز از دیگر مشخصات تراشه جدید کرین ۶۵۹ محسوب می‌شود؛ البته شرکت هواوی از این چیپ‌ست در گوشی‌های Maimang 6 و سری «نوا ۲» استفاده کرده است. حافظه‌ رم در گوشی میان‌رده‌ آنر ۷ ایکس، روی چهار گیگابایت ثابت شده است؛ به عبارت بهتر بسته به مقدار فضای ذخیره‌سازی، حافظه‌ رم تغییر پیدا نمی‌کند. هواوی، گوشی آنر ۷ ایکس را در سه مدل مختلف با ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ارائه می‌دهد و البته امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی با استفاده از یک اسلات هیبریدی که بین کارت حافظه و سیمکارت مشترک خواهد بود، فراهم شده است.

 

مدال افتخار به میان رده Honor 7X مدال افتخار به میان رده Honor 7X مدال افتخار به میان رده Honor 7X

 

استفاده از چهار گیگابایت رم برای گوشی‌های میان‌رده از سیاست‌های شرکت‌هایی است که می‌خواهند بازار میان‌رده‌ها را در دست بگیرند. چندی قبل، این مقدار از رم، تنها در گوشی‌های بالارده استفاده می‌شد؛ اما Honor تصمیم گرفته‌ در کنار تراشه‌ هشت هسته‌ای اختصاصی‌اش از این مقدار رم استفاده کند تا بازدهی میان‌رده‌اش تا جای ممکن به بالارده‌های بازار نزدیک باشد. استفاده از حسگر اثرانگشت هم یکی دیگر از مواردی است که قبلا هم برای گوشی‌های میان‌رده استفاده شده بود؛ اما این میان‌رده از یک سنسور فوق‌سریع بهره می‌برد که در کسری از ثانیه انگشت شما را شناسایی می‌کند.

اگر آنر از پورت USB Type-C استفاده می‌کرد، این گوشی دیگر هیچ‌چیز کم نداشت، اما با این باتری و البته استفاده از microUSB، آنر۷ایکس زمان زیادی را هدر می‌دهد تا به‌صورت کامل شارژ شود. البته در مقابل زمان زیادی را هم با یکبار شارژ دوام می‌آورد! می‌توانید انتظار داشته باشید آنر۷ایکس چیزی در حدود ۲۵ روز را با یکبار شارژ کامل به‌صورت استندبای آماده‌به‌کار بماند.(البته توجه داشته باشید، این عدد تحت شرایط خاصی بدست می‌آید و در بیشتر واقع زمان‌استند‌بای یا همان آماده بکار گوشی به‌مراتب کمتر از رقم اعلامی خواهد بود) در استفاده ترکیبی که شامل استفاده از برنامه‌های معمول، بازی کردن، وب‌گردی، تماس تلفنی و حالت آماده‌به‌کار باشد؛ گوشی در حدود دو روزی را دوام می‌آورد. این زمان نسبتا طولانی علاوه بر باتری مطلوب گوشی می‌تواند، مدیون تراشه‌ اختصاصی هوآوی باشد که با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری مصرف پایینی دارد و مدیریت مصرف مطلوبی را بابت استفاده از معماری مناسبش دارد. در کنار این دو مورد آنر۷ایکس از کارت‌حافظه‌ جانبی تا حجم ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ داخلی دارد، از شبکه‌های ۴G و اینترنت نسل چهارم پشتیبانی می‌کند، رادیوی FM دارد و یک باتری با ظرفیت مطلوب سه هزار و ۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. استفاده از نسخه‌ ۵.۱ رابط کاربری ایموشن روی اندروید نوقا نسخه‌ ۷.۰، باعث شده تا آنر۷ایکس کارایی مناسبی از نظر نرم‌افزاری هم داشته باشد و این تنها سخت‌افزار گوشی نباشد که آن را در مقایسه با سایر رقبایی مثل گلکسی A8 پلاس برتری دهد. پشتیبانی از زبان فارسی و منوی فارسی، شخصی‌سازی فوق‌العاده، کارایی بالا و از همه مهم‌تر امکان باز کردن دو برنامه در کنار با توجه به نمایشگر بزرگ گوشی از قابلیت‌های این رابط کاربری هستند. نکته‌ای در همین بخش سخت‌افزار باید اشاره کنیم، ترکیب چیدمان پیکسل‌های صفحه‌نمایش این گوشی است. اگر صفحه‌نمایش نزدیک ۶اینچی هانر ۷ ایکس را زیر دستگاه ملاحظه کنید، پیکسل‌ها در یک ردیف قرار ندارند که این موضع با توجه به قیمت دستگاه کاملا منطقی است.

 

 

Honor همیشه برای کسانی که علاقه زیادی به عکاسی دارند، یکی از بهترین گزینه‌های روی میز است؛ خصوص که این روزها با استفاده از دوربین دوتایی، کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط این برند ارتقاء خوبی یافته است. همان‌طور که گفتیم این گوشی یک ماژول دوربین دوگانه مجهز به سنسورهای ۱۶ و دو مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی آنر ۷ ایکس نصب‌شده است که نه‌تنها از نظر عددی نسبت به نسل پیشین این گوشی، آنر ۶ ایکس بیشتر شده، بلکه کیفیت بهتری را نیز ارائه می‌کند.

 

مدال افتخار به میان رده Honor 7X مدال افتخار به میان رده Honor 7X مدال افتخار به میان رده Honor 7X

 

دوربین دوم این گوشی نیز تنها برای عکاسی باحالت پرتره طراحی‌شده که امیدواریم بتواند حداقل‌ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد. آنر ۷ ایکس به‌عنوان یک میان‌رده، از ترکیب دو سنسور ۱۶ و دو مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ سنسور اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، وظیفه ثبت تصاویر را بر عهده دارد و سنسور دو مگاپیکسلی برای ثبت عمق تصاویر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ترکیب این دو سنسور به شما کمک خواهد کرد تا تصاویری با افکت بوکه بگیرید؛ در این تصاویر، پس‌زمینه تار می‌شود و دوربین روی سوژه اصلی متمرکز خواهد شد. برند آنر مدعی شده عملکرد سیستم فوکوس خودکار تشخیص فازی در آنر ۷ ایکس بهبود پیدا کرده است که سرعت شاتر را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. در جلوی گوشی نیز، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی قرار دارد. با دوربین اصلی یا دوربین سلفی، می‌توانید ویدیوهایی را با رزولوشن تمام اچ.دی ثبت کنید. استفاده از دو دوربین روی قاب پشتی در کنار بازه‌ قیمتی مناسب؛ امکان خوبی را برای کسانی که به عکاسی با گوشی اهمیت می‌دهند، فراهم می‌کند. هوآوی هم به این نکته توجه کرده و دو دوربین روی قاب پشتی آنر۷پلاس قرارداد است. اگرچه مثل گوشی‌های تاپ بازار این دوربین‌ها آن‌طور که بایدوشاید مشخصات بالایی ندارد، اما قابلیت‌های خوبی دارند که استفاده از آن‌ها خالی از لطف نیست. دوربین اصلی سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی دارد و دوربینی دو مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند. چیزی که در تصاویر ثبت شده توسط این گوشی جلب‌توجه می‌کند، سرعت و کیفیت فوکوس است که برای یک گوشی میان‌رده عالی به‌نظر می‌رسد.

آنر با استفاده از این دو دوربین، کاربردهای زیادی را برای بخش دوربین آنر۷ایکس در نظر گرفته است. استفاده از حالت‌های مختلف مثل فوکوس روی سوژه و محو کردن باقی قسمت‌های تصویر یا تصاویر زنده که کمی قبل و بعد از تصویر اصلی را مثل فیلم و در حالت متحرک ثبت می‌کند، امکان ثبت تصاویر پرتره که خروجی‌ مطلوبی هم دارد، از دیگر قابلیت‌های این دوربین دوتایی است.

 

مدال افتخار به میان رده Honor 7X

 

تصاویر پرتره آنر ۷ایکس می‌توانند برای سوژه‌هایی که نیم متر تا دو متر از دوربین فاصله دارند، استفاده شود. هوآوی مثل سایر شرکت‌ها تنها به این مورد اکتفا نکرده است و برای این حالت، افکت زیبایی هم قرارداد که در ترکیب باحالت پرتره، خروجی‌های جذابی را به همراه دارد. برای دوربین سلفی سنسوری ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته‌شده است. با توجه به دریچه‌ دیافراگم f/2.0، از این دوربین می‌توانید انتظار تصاویر روشن و با تراز سفیدی مناسب داشته باشید. حتی برای این دوربین هم حالت پرتره در نظر گرفته‌شده است که با استفاده الگوریتم‌های نرم‌افزاری از سلفی معمولی شما، خروجی‌های مناسبی را تحویلتان می‌دهد.

این روزها هر کسی گوشی هوشمند می‌خرد، بدش نمی‌آید نیم‌نگاهی هم به پخش صدا و اجرای موسیقی از طریق آن داشته باشد. شاید در سال‌های گذشته چنین انتظاری خیلی معقول به نظر نمی‌رسید، اما با توجه به تغییراتی که در گوشی‌های هوشمند امروزی انجام شده، دیگر چنین چیزی دور از ذهن نیست. آنر ایکس ۷ هم یکی از گوشی‌هایی است که هم سطح صدای بالایی دارد و هم از آخرین فناوری‌ها و چیپ‌های صوتی در آن استفاده شده است. در بررسی‌های انجام شده، اسپیکر آنر ایکس۷ حدود ۸۵دسیبل صدا تولید می‌کند. این یعنی سطح صدای این گوشی از ۹۰درصد گوشی‌های هوشمند بازار بیشتر است. به غیر از سطح صدای خوب، آنر ایکس ۷ از فناوری پخش صدای DTS هم پشتیبانی می‌کند. به لطف استفاده از این فناوری، صدای پخش شده از هدفون یا اسپیکر گوشی، شفافیت و وضوح بالاتری دارد. برای اینکه بیشتر با فناوری DTS آشنا شوید، بد نیست بدانید شرکت DTS در ساخت فرمت‌های صوتی مهارت زیادی دارد و Dts-HD Master Audio مهم‌ترین نشان تجاری آن است. در این کدک نیز امکان ذخیره صدا با کیفیت ۱۹۲ کیلوهرتزی و ۲۴ بیتی وجود دارد، اما اگر محدودیتی برای حافظه وجود نداشته باشد کد کردن هر تعداد کانال صوتی با آن امکان‌پذیر است. دستگاه‌های پخش بلو‌ری امروزی به‌خوبی با این کدک سازگاری دارند و در میان منوی آن‌ها می‌توان خروجی صوتی را در این وضعیت قرارداد و صدای فیلم را به‌صورت فراگیر شنید. صدای کدشده با کدک Dts-HD Master Audio نیز غیر کاهنده است و افت کیفیتی در خلال دکود شدن آن وجود ندارد.

این روزها استفاده از ترکیب شیشه و فلز در ساخت بسیاری از گوشی‌های هوشمند شایع شده و آنر ایکس ۷ نیز مجهز به چنین بدنه‌ای تولید و روانه بازار شد. ماده به‌کاررفته در ساخت بدنه این گوشی از آلومینیوم بوده که از مقاومت نسبتا خوبی در برابر ضربات و آسیب‌های احتمالی وارده برخوردار است. آنر ۷ایکس در رنگ‌های آبی، مشکی و طلایی عرضه خواهد شد که سطح بدنه صیقلی و شفافی بهره می‌برند و نگاه هر خریداری را به خود جلب می‌کنند.

 

مدال افتخار به میان رده Honor 7X

 

در قسمت بالایی و پایینی بدنه پشتی، خطوط آنتن جای گرفته و سیستم دوربین دوگانه در سمت چپ گوشه‌کناری تعبیه‌ شده است. خوشبختانه برآمدگی لنزهای این دوربین چندان زیاد نیست و حداکثر اندازه بیرون‌زدگی به‌سختی به یک میلی‌متر می‌رسد. سنسور اثرانگشت اما در قسمت میانی بدنه پشتی جای گرفته و دسترسی به آن نسبتا آسان است. جذاب‌ترین بخش آنر ۷ایکس برای نوشتن مربوط به طراحی آن می‌شود. اگرچه شمایل طراحی آن‌چنان جدید نیست، اما برای اولین بار است که در گوشی‌های میان‌رده شرکت هوآوی از آن استفاده می‌شود. چیزی که برای آنر ۷ایکس جذابیت ایجاد می‌کند، میان‌رده بودنش در کنار بازه‌ قیمتی مناسبش است.

 

مدال افتخار به میان رده Honor 7X

 

لبه‌های گرد قاب اصلی، صفحه‌نمایش کشیده با نسبت تصویر دوبه‌یک، طراحی بدون حاشیه و استفاده از فلز، همگی در کنار هم باعث شده‌اند تا آنر ۷ایکس گوشی متفاوت‌تر و زیبا‌تر از یک گوشی‌ میان‌رده‌ هوآوی باشد. طراحی آنر ۷ایکس تا جای ممکن به گوشی‌های لوکس یک‌سال قبل نزدیک شده و هوآوی تا جای ممکن از ساده‌سازی استفاده کرده تا بتواند آنر ۷ایکس را به موفقیت در بازار میان‌رده‌ها نزدیک کند. مثل خیلی از گوشی‌های هوآوی، حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی قرار دارد. قاب پشتی کاملا صاف است و تنها دوربین‌ها هستند که از قاب بیرون زده‌اند. دو دوربین روی بالاترین نقطه قاب پشتی قرارداد شده‌اند و در حدود یک میلی‌متری از آن بیرون زده‌اند. قاب جلویی را نمایشگری بزرگ و کشیده پر کرده که از لبه‌های بالا و پایین فاصله‌ کمی دارد؛ لبه‌های نمایشگر تیز طراحی‌شده‌اند و با لبه‌های گرد گوشی ترکیب جالبی را به وجود آورده‌اند. تنها چیزی که روی قاب جلویی جلب‌توجه می‌کند، برند آنر زیر نمایشگر است، به‌غیراز این برند همه‌چیز در عین سادگی طراحی‌شده‌اند و مطلب قاب توجهی در مورد آن‌ها وجود ندارد.

تقریبا تمام قاب جلویی گوشی را نمایشگر بزرگش، پر کرده است. جا دادن نمایشگری بزرگ در قابی کوچک یکی از ویژگی‌های اصلی در آنر ۷ایکس به‌حساب می‎آید.

 

مدال افتخار به میان رده Honor 7X مدال افتخار به میان رده Honor 7X

 

نمایشگری که در نگاه اول توجه هر ببینده‌ای را به خود جلب می‌کند و برای یک گوشی میان‌رده، واقعا خوب است. نمایشگری آنر ۷ ایکس تقریبا ۶ اینچ اندازه دارد و هیچ‌چیز از نمایشگر گوشی‌های لوکس بازار کم ندارد. تراکم ۴۰۷ پیکسل بر اینچ برای یک نمایشگر ۶ اینچی، عدد مطلوبی است. علاوه بر این، نسب تصویر دوبه‌یک باعث می‌شود تا هنگام بازی کردن یا دیدن فیلم بتوانید از تمام نمایشگر استفاده کنید و نهایت لذت را از تمام ابعاد نمایشگر ببرید. نه‌تنها در هنگام تفریح، بلکه زمانی که قصد گشت‌و‌گذار در وب را هم دارید، اطمینان دارید که آنر۷ایکس مقدار اطلاعات بیشتری را از یک صفحه به نمایش درآورد. در کنار همه‌ این مزایا رابط کاربری جدید Honor به شما امکان می‌دهد تا دو برنامه را در کنار هم بازکنید و از این قابلیت جذاب نهایت استفاده را ببرید. نور کافی نمایشگر، تراز سفیدی مناسب، اندازه‌ قابل‌قبول برای انجام هر عملیاتی، نمایش رنگ‌ها در نزدیک‌ترین حالت به رنگ‌هایی که در طبیعت می‌بینیم و همچنین تراکم بالای نمایشگر که در هر حالتی بهترین بازده ممکن را دارد؛ از قابلیت‌های نمایشگر آنر۷ایکس هستند.

گوشی‌های هوآوی همواره به داشتن باتری‌های بزرگ و با ظرفیت نگهداری شارژ برای مدت‌زمان طولانی شهرت دارند. حال آنر ۷ ایکس نیز به یک باتری سه هزار و ۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که توانسته در تست باتری به‌عمل‌آمده تا هشت ساعت زیر فشار دوام بیاورد که عملکرد قابل‌توجهی به‌حساب می‌آید. ازآنجایی‌که این گوشی از درگاه USB 3.0 و فناوری شارژ سریع بی‌بهره است، حدود دو ساعت و ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید تا شارژ دستگاه از صفر به ۱۰۰درصد برسد.

 

مدال افتخار به میان رده Honor 7X

*********

 

 

 

* بدنه فلزی با کیفیت بالا

* صفحه‌نمایش ۵.۹۳اینچی با تراکم ۴۰۷پیکسل

* چیپ پردازنده قدرتمند

* دوربین دوتایی ۱۶مگاپیکسلی با سنسور بزرگ

* باتری سه هزار و ۳۴۰میلی‌آمپر ساعتی

* صدای با کیفیت DTS

* ارزش خرید بالا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا