علت گرانی بعضی سیمکارت‌ها (+قیمت‌)

یک فعال بازار سیمکارت و گوشی با اعلام آخرین قیمت‌های سیمکارت تلفن همراه در بازار، محدود بودن تعداد خطوط صفر در کدهای ۱ و ۲ را عامل گرانی این سیمکارت‌ها معرفی کرد.

موبنا – افشار فروتن، با بیان این‌که کد یک خط‌های تلفن همراه دائمی تهرانی‌ها همچنان فاصله زیادی با بقیه شماره‌ها دارد، اظهار کرد: این رنج قیمتی از کف سه میلیون و ۷۰۰ و سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود که البته در همین کد هم شماره‌های مختلف با توجه به میزان رند بودن یا نبودن متفاوت از یکدیگر است.

وی با بیان این‌که خطوط با کد ۲ و پیش شماره ۰۹۱۲ به صورت صفر کمتر یافت می‌شود، گفت: با این حال قیمت سیمکارت‌های کد ۱ و ۲ به هم نزدیک است. خطوط کد ۳ در حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین سیمکارت‌ها با کدهای ۴ و ۵ بین یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ تومان خرید و فروش می‌شوند.

این فعال بازار در مورد کدهای ۶ و ۷ با پیش شماره ۰۹۱۲ نیز اظهار کرد: قیمت این سیمکارت‌ها از ۷۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. به طور کلی هر چقدر شماره کدها بالاتر می‌رود به همان نسبت قیمت‌ها هم پایین‌ می‌آید.

فروتن با بیان این‌که شرایط امروز بازار سیمکارت‌ها متفاوت از گذشته است، اظهار کرد: در حال حاضر خطوطی مانند خطوط با کد ۱ تقریبا کمیاب شده است و به همین خاطر این خطوط به نوعی به صورت توافقی خرید و فروش می‌شود؛ به طوری که حتی ممکن است در یک کد قیمت‌ها چند میلیون تومان متفاوت باشد.

وی با بیان این‌که تقاضا برای کدهای قدیمی افزایش پیدا کرده است، گفت: علت این تقاضا بیشتر مباحث روانی و سلیقه‌ای است و هیچ علت خاص دیگر نمی‌توان برای آن پیدا کرد؛ چرا که اساسا خطوط تلفن همراه به لحاظ کارکردی هیچ تفاوتی با هم ندارد.

او با اشاره به احتمال ارائه محدود سیمکارت‌هایی با کد ۱ از سوی شرکت مخابرات بیان کرد: این سیمکارت‌ها احتمالا به صورت خاص یا حتی شاید مزایده‌ای به فروش گذاشته شود؛ به طوری که خیلی نمی‌تواند باعث کاهش قیمت این کد سیمکارتی شود؛ ضمن این‌که بسیاری از این سیمکارت‌ها به صورت خاص توسط افرادی که دارای روابط خاصی هستند توزیع می‌شود که مطمئنا با قیمت بالاتری در بازار به فروش خواهد رسید.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا