سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای تولید هواپیمای الکتریکی

یک شرکت برای تولید هواپیمای الکتریکی ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه دریافت کرده است. سروصدای این هواپیما هنگام بلند شدن از زمین و فرود ۱۰۰ برابر کمتر از نمونه های معمولی است.

موبنا – به تازگی شرکت Joby Aviation حدود ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه برای تولید یک هواپیمای الکتریکی از سرمایه گذارانی مانند اینتل و تویوتا دریافت کرده است.
این شرکت نخستین بار در ۲۰۱۵ میلادی از هواپیمای چند پروانه ای الکتریکی رونمایی کرد. طرح مذکور دارای سیستم چرخش مخصوص است که پروانه ها را به سمت بالا می چرخاند تا هواپیما بتواند به طور عمودی از زمین بلند شود اما هنگام پرواز پروانه ها به سمت جلو می چرند تا وسیله نقلیه هوایی را به جلو برانند.
موتور الکتریکی هواپیما از هزینه های سوخت به شدت می کاهد و به همین دلیل طرحی ایده آل به شمار می رود. به همین دلیل سرمایه گذاران به رهبری اینتل و تویوتا ۱۰۰ میلیون دلار برای تجاری سازی این طرح سرمایه گذاری کردند.
هم اکنون آزمایش پرواز طرح مذکور انجام شده است.
درهر حال هواپیمای Joby Aviation ظرفیت ۵ مسافر را دارد و می تواند با هر شارژ ۲۴۰ کیلومتر پرواز کند. سروصدای این هواپیما هنگام بلندشدن از زمین و فرود ۱۰۰ برابر کمتر از هواپیماهای معمولی خواهد بود.
شرکت سازنده اکنون تصمیم دارد با دریافت سرمایه در سه حوزه تمرکز کند؛ هواپیمارا مجهز به تجهیزات امنیتی کند، از سروصدای آن بکاهد و سرعت آن را بیافزاید.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا