اپلیکیشن «تلگرام ایکس» چیست؟ (+عکس)

«تلگرام ایکس» با چندین قابلیت جدید روانه بازار شده و این در حالی است که برخی از قابلیت‌های کنونی را هم شامل می‌شود.

موبنا – شرکت تلگرام روز گذشته از جدیدترین پروژه خود با نام «تلگرام ایکس» رونمایی کرد و نخستین نسخه از آن را در اختیار کاربران اندرویدی گذاشت. این ابزار موبایلی در اصل اپلیکیشن جدیدی از سوی شرکت تلگرام محسوب می‌شود و هدف اصلی از ساخت آن ایجاد جان تازه برای مسنجر قبلی است تا با سرعت بیشتر، کیفیت بهتر و مصرف کمتر انرژی مورد استفاده قرار گیرد. «تلگرام ایکس» روز گذشته به صورت رسمی روی سایت اینترنتی شرکت تولیدکننده معرفی شد.

شرکت تلگرام در جریان معرفی این اپلیکیشن دیروز روی سایت اینترنتی خود نوشت: «عملیاتی که برای خود در نظر گرفته‌ایم این است که سرعت تلگرام را افزایش دهیم، استفاده از آن را آسان‌تر کنیم و کارایی‌های آن را افزایش دهیم. رقابت روح پیشرفت است، بنابراین در ابتدا این مهم‌ترین اتفاقی بود که باعث شد به جلو حرکت کنیم. ولی هم اکنون با گذشت سال‌ها، نوآوری‌های کمتر و کمتری نسبت به رقبا ارایه کرده‌ایم، و هم اکنون به نظر می‌رسد محتوای مورد نظر برای تطبیق قابلیت‌های تلگرامبا پلتفرم‌ها با تاخیر دو ساله انجام می‌شود».

اپلیکیشن «تلگرام ایکس» چیست؟ (+عکس)

در ادامه این متن گفته شد: «در این محیط ما شروع کردیم با تکیه بر رقابت داخلی پیشرفت‌های لازم را انجام دهیم. این همان دلیلی است که طی دو سال گذشته توسعه نسل جدید تلگرام را برای کاربران خود آغاز کردیم و تا به صورت با نسخه‌های اصلی، اپلیکیشن‌های دیگر را هم روانه بازار کنیم. پروژه “تلگرام ایکس” از ابتدا ویژگی‌های برنامه اصلی را شامل می‌شد که البته با کدهای جدید بدون اینکه اجزای برنامه قدیمی ما که در تمام این سال‌ها استفاده می‌شد تخریب شود، در اختیار کاربران قرار گیرد».

اپلیکیشن «تلگرام ایکس» چیست؟ (+عکس)

«تلگرام ایکس» با چندین قابلیت جدید روانه بازار شده و این در حالی است که برخی از قابلیت‌های کنونی را هم شامل می‌شود. دستورات تعریف شده برای تعامل سریع‌تر با برنامه از امکانات جدید آن است و به عنوان مثال کاربران در این نسخه جدید آسان‌تر و سریع‌تر از قبل می‌توانند از قابلیت گفت‌وگوی نوشتاری به تماس صوتی بروند و ضمن در اختیار داشتن صفحه اصلی و کشیدن آن به سمت پایین، دیگر قابلیت‌ها را هم به صورت همزمان در منوی اصلی در دست داشته باشند. بازپخش موسیقی و دسترسی آسان به صفحات پروفایل از دیگر امکانات اپلیکیشن جدید است و این امکان برای کاربران فراه مشده است تا به راحتی چت‌های قبلی را حذف کنند و فضای بیشتری برای گفت‌وگوی متنی و صوتی در اختیار داشته باشند.

اپلیکیشن «تلگرام ایکس» چیست؟ (+عکس)

نسخه کنونی تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در سراسر جهان محسوب می‌شود و هم اکنون قابلیت ارسال پیام‌های خودتخریب هم به آن اضافه شده است تا کاربران این امکان را فراهم کند که پیام مورد نظر پسر مشاهده توسط مخاطب، سریعا از بین برود.

اپلیکیشن ارتباطی تلگرام تا پایان دسامبر ۲۰۱۷ بیشتر از ۱۸۰ میلیون کاربر ماهانه فعال در سراسر جهان داشته است و یکی از بزرگترین ابزارهای ارتباطی بین همه کاربران است. لازم به ذکر است پیش از این «تلگرام ایکس» برای سیستم عامل iOS اپل هم منتشر شده بود و به دلیل محتوای داخلی از روی فروشگاه اینترنتی «اپ استور» حذف شد و، بار دیگر به آن اضافه شد. با این وجود نسخه اندرویدی آن هم اکنون در اختیار کاربران است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا